Gå til innhold

Anbefaling!!


Anbefalte innlegg

nyk:

Hvis databutikken bruker EN MÅNED på å sende deg pc'en, vil prisene på delene ha sunket så mye på den tiden at det vil bli billigere å VENTE en måned med å bestille, for så å bestille fra en hvilken som helst annen webshop som sender med en gang.

 

Prisforskjellen mellom forskjellige webshopper er relativt små, og de aller billigste er selvfølgelig de som sparer penger ved å vente med å sende sakene til de har blitt billigere å kjøpe inn.

 

Skal du sammenligne priser må du sammenligne prisene på delene den dagen du FÅR dataen, ikke den dagen du bestiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-14 00:57, nyk skrev:

Ja jeg skal kjøpe Pc'en på PSDATA.no men jeg er ikke helt sikke enda kanskje jeg burde kjøpe på databutikken.no istede.


 

Ikke FINN PÅ å bestille fra databutikken... har dårlig erfaring med dem. PS-Data har greie priser og kjempeservice til enhver tid.

Og du, ta et Creative GF3 ti200 til 1888,- og en hitachi 17" istedet. Det er verd pengene. Skjermen blir du garantert fornøyd med, og verken GF4 MX eller GF2 er noe spesielt bra, og da blir du nødt til å bytte det ut ganske snart...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 01:24, pine skrev:

Før så har jeg passet på veldig mye å få datautstyr for en billig penge. Tror ikke det er særlig lurt, spesielt når det gjelder skjermer(pga øyan), og noen få andre komponenter som forbedrer stabiliteten på systemet. Så heller bruk en tusenlapp eller to mere på bedre utstyr, og være fornøyd og frisk etter en lang økt foran datan. Du vil ikke angre.


Noen skjermer du anbefaler? Flatskjermer er vel bra for øynene uansett ikkesant?

En crt skjerm bør vel være tco godkjent for da er den vel ikke så skadelig for øya? Og over en viss hertz?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 00:41, spn skrev:

Hovedkort: Microstar Socket-A VIA KT266A ATX Audio

-Bra hovedkort, har det selv, men kanskje Abit KR7 er et enda bedre valg? MSI kortet er vifteløst og stille da :smile:


Apacer 256MB PC-266 DDR Original PC2100

-256mb er litt lite, men ok inntil videre.


Creative SB Audigy SB1394 Bulk

-Bra, om du behøver så bra lyd. MSI-kortet har onboard lyd, ok for vanlig stereoavspilling.


Ibm 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Deskstar 120 GXP

-Bra valg, ikke gå for mindre enn 80giga ihvertfall. Er støynivå svært viktig for deg så anbefaler jeg Seagate istedet.



Pioneer 16X/40X ATAPI Internal Bulk Slot-In, DVD-106S

-Bra valg, men bråker vel mye ved avspilling, anbefales ikke dersom pc-en skal stå i stua og være filmfremviser.



Er hovedkortet like bra, selv om det ikke har vifte? Hvordan går det med varmen da?

 

Hvorfor er 256Mb for lite minne? Hva må en PC brukes til for at det skal bli for lavt?

 

Og lydkortet har også firewire, men kan denne firewire'n brukes til digital video ( selv om den sitter på lydkortet? )

 

Seagate er støysvake, men hva med WD?

 

Og til slutt ang. DVD-spilleren, selv om PC'n står i stua og spiller av en film, så bråker vel ikke spilleren så mye at du hører den midt inni filmen, med den lyden det medbringer?

 

PS: finnes det cd brennere eller spillere som har slot in?

Lenke til kommentar

Disse skjermkortene står mellom jeg har lyst til å kjøpe

 

Point Of view Geforce3 Ti200 128mb DDR TV out retail AGP

 

Gainward Gerforce3 Ti/450 TV Golden sample 64mb

 

Asus V8200T2 Geforce 3 Ti200 64 DDR Retail AGP

 

 

Jeg har hørt veldig lite om Point of view er det et bra merke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...