Doug Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Er ikke akkurat ekspert og skal bygge sjøl for første gang. Har Tenkt på AMD xp 1600. Men hva slags hovedkort gjør seg til denne? Vurderer sterkt et MSI kort da jeg leser at disse er solide og stabile, men hva er forskjellen på f.eks PRO-R og PRO-2RU (bortsett fra den fine rødfargen)? Eventuelle andre forslag til hk mottas med takk (må støtte RAID og DDR) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Quote: On 2001-11-02 18:46, Doug skrev:Er ikke akkurat ekspert og skal bygge sjøl for første gang. Har Tenkt på AMD xp 1600. Men hva slags hovedkort gjør seg til denne? Vurderer sterkt et MSI kort da jeg leser at disse er solide og stabile, men hva er forskjellen på f.eks PRO-R og PRO-2RU (bortsett fra den fine rødfargen)? Eventuelle andre forslag til hk mottas med takk (må støtte RAID og DDR) Forskjellen mellom MSi K7T266 Pro2 og Pro2-RU korta er rett og slett at RU kortet har innebygget RAID kontroller og USB2.0.. That's it! Stilig at de har RØD pcb da =) Også har dem god plass rundt sokkelen, slik at man ikke har noe plassproblemer med f.eks. Alpha PAL8045 -som er en KJEMPESTOR kjøler. Disse MSi kortene har fått veldig bra i tester... K7T266 Pro2-RU test av PCStats.com.. Den testen er vel den mest "trustworthy" testen jeg har kommet over. Har sett andre, men dog fra mindre sider. EPoX 8KHA+ hovedkortet er også et godt valg. Men jeg ville nok gått for MSi'en! Har lest en god del tester av begge korta. Skal snart kjøpe meg data snart, så dette er ikke bare noe skvip jeg sier :wink: Har lissom sjekka datasiter hver dag i noen uker nuh. Lykke til! BTW; hvis du leser den testen jeg refererte til, ser du at test-fyren fikk veldige problemer med å bruke en Athlon XP1800+ cpu. Dette var veldig mystisk spørr du meg. Men han hadde tross alt et BETA kort!! [ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-11-02 19:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå