Gå til innhold

Vannkjøling


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe enten AMD Pro Kit på 3dfxcool.no eller AMD kit på microplex.no

Etter det overklokking.no har erfart, er AMD Pro Kit bedre enn AMD kit og jeg lurer på om dere har noen erfaringer med dette.

Er det noe jeg burde være spesiell forsiktig med når jeg monterer dette slik at jeg ikke går i en felle på et eller annet hvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vannkjling selv, men kan tenke meg at du bør tenke gjennom hvordan du legger vannkablene.

Ikke før mye bøying som kan lage en knekk i slangen.

Tenk på at du kanskje skal ta ut noe av hardwaren så ikke plasser vannkjlingen slik at du må begynne å løsne på den for å ta ut feks en harddisk.

Kjøp lange nok kabler.

Lag en skikkelig arb. tegning så du ikke må til med delvise løsninger under veis.

Dobbelsjekk og trippelsjekk vannkjølingen utenfor datamaskinen før du monterer det. Så inngår du å få evt. lekasjer inne i maskinen som er lite lurt.

Lenke til kommentar

kjøpte amd pro med radiator og 2x120mm enermax-vifter, shim og arctic silver 3 .. alt var satt sammen og fungerte ypperlig en halvtime etter jeg åpnet pakken.

 

det er bare snakk om å kappe slangen i noenlunde passelige lengder (gjerne litt ekstra, sånn i tilfelle), sette på slangeklemmer (amd pro settet kommer bare med to (til cpublokken), så kjøp to ekstra til radiatoren), og legge pumpen i en bolle med vann.

 

et meget, meget bra nybegynner-sett imo

Lenke til kommentar

Dett er noe som det er skrevet mye her på forumet. Du spør om det er noen feller? Nei, det er ingen FELLER, men en del ting må man passe på, feks. festemekanismen til blokka, det er fort å stramme for mye og knekke festeørene på socket'en. Ellers kan du lese mer her:

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...c=8821&forum=13

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...c=8802&forum=11

 

Jeg er MEGET fornøyd med mitt AMD pro-sett, men som skrevet i tipic'ene over, har jeg laget et skikkelig festesystem til blokka som går igjennom HK, og det har ikke vært antydning til lekasjer av noe slag etter et par mnd's drift. Bruker litt glycol i vannet, og har ikke sett noe alger så langt.

Lenke til kommentar

Hehe, "2kg heroin, og et lass med whisky".

 

Men så til saken: jeg driver og lager meg et vannkjølingssystem om dagen, alla det som ble laget på OK.no. Det jeg har hørt er at du bør testkjøre i mange timer for å sjekke at det ikke er lekk. PS, kjøp de myke slangeklemmene.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 11:39, Basus skrev:

Noen som har testet det?


 

vurderte å kjøpe det før jeg satset på amd pro, så jeg leste så og si alt om det.. inntrykket jeg fikk, var at viftene kunne med fordel ha vært byttet ut, kabinettet var grusomt stygt, og det gav tilsvarende resultat som det meste annet av vannkjøling på markedet. greit nok, har du penger og ikke gidder å snekre litt, så go ahead.. versjon2 sammen med den nye 200w kjøleblokken kan bli ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...