leica Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Har nesten bestemt meg for å kjøpe Panasonic DMC-FZ10, men gjør jeg ett dumt kjøp når jeg velger dette i den prisklassen? Ønsker ett godt kamera, med manuelle instillinger. Tar mye naturfoto og utendørsfoto. Noen tips, noen som har kameraet? Lenke til kommentar
andreas_102 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Har nesten bestemt meg for å kjøpe Panasonic DMC-FZ10, men gjør jeg ett dumt kjøp når jeg velger dette i den prisklassen? Ønsker ett godt kamera, med manuelle instillinger. Tar mye naturfoto og utendørsfoto. Noen tips, noen som har kameraet? Jeg har sett mye på kamera i den prisklassen, men må innrømme å ikke ha hatt så spesielt stor interesse i Panasonic DMC-FZ10... Jeg ville gått for Olympus C-770(5500.-) C-765 (4000.-) eller C-750 (4000.-)... Og eventuelt Cannon G5 (5500.-?) Tror du får mer valuta for pengene da... Men jeg vet som sakt ikke så mye om DMC-FZ10... Når du velger et kamera i den prisklassen så blir du nok godt fornøynd uansett Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei. Har nå hatt mitt Panasonic FZ10 et par mnd.(bestillte fra USA)Og må bare si at dette er et skikkelig godt kjøp.Bildene er utrolig klare og skarpe,samt at det er 12 X zoom.Og lys følsomheten er konstant 2,8 i hele Zoom område.Vil absolutt anbefale dette kameraet.Mange manuelle instillinger,så du har full kontroll når du skal ta bilder.Blir også bra bilder med auto instillinger.Stort kamera er det,og ikke noe man putter i lommen.Men hva gjør vel det?Har du nesten bestemt deg for et slikt kamera,vil jeg anbefale å ikke lure mer på det. Kjøp det. MVH Mpeg Lenke til kommentar
leica Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hei.Har nå hatt mitt Panasonic FZ10 et par mnd.(bestillte fra USA)Og må bare si at dette er et skikkelig godt kjøp.Bildene er utrolig klare og skarpe,samt at det er 12 X zoom.Og lys følsomheten er konstant 2,8 i hele Zoom område.Vil absolutt anbefale dette kameraet.Mange manuelle instillinger,så du har full kontroll når du skal ta bilder.Blir også bra bilder med auto instillinger.Stort kamera er det,og ikke noe man putter i lommen.Men hva gjør vel det?Har du nesten bestemt deg for et slikt kamera,vil jeg anbefale å ikke lure mer på det. Kjøp det. MVH Mpeg Høres bra ut ! Kameraet virker utrolig solid bygget, ett kamera jeg kan ha noen år. Jeg får dessuten kjøpt kamera rett av importør og må derfor ikke ut med mer enn 4700 kr. Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Høres bra ut ! Kameraet virker utrolig solid bygget, ett kamera jeg kan ha noen år. Jeg får dessuten kjøpt kamera rett av importør og må derfor ikke ut med mer enn 4700 kr. 4700,-kr???? Det er jo kjempebillig.Ikke noe å lure på i hele tatt. Løp og kjøp. MVH Mpeg Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Enig med mpeg, det høres ut som et svært godt kjøp!! Lenke til kommentar
znapper Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Hei Jeg har dog ingen erfaring med andre kamera, men etter å ha eid et fz10 (sølv) siden påske, må jeg si meg kjempefornøyd med det! Har også begynnt å eksprementere litt med A/S/M funksjonen på det (full manuell kontroll), og har således tatt en del kule bilder av fosser (fryst/flowing), makro, natttfoto og masse annet rart, kamera har virkelig vekket fotografen i meg (som har ligge i dvale siden Foto1 og 2 på ungdomsskolen i de glade 80-åra). BTW, man kan enkelt bruke diverse filter om man ønsker, dette skrur man på sol skjermeren, kjøpte et Hoya MC UV(0) filter for å beskytte Leica linsen bedre, til dette kan man f.eks kjøpe en Nikon lense cap for å beskytte denne igjen, funker som bare det. Ta gjerne en kikk på http://znapper.ath.cx/files/various/album1.html for å se på noen eksempler på bilder jeg har tatt, jeg er ingen mester, men det viser kanskje litt av potensialet i kameraet. Månebildet om dagen er tatt med full optisk zoom, månebildet om natten ble sånn passe, kunne sikkert vært tatt et litt bedre utsnitt for å rettferdiggjøre zoomen bedre men men.....det er tatt med A/S/M funksjonen, da nattfoto gjorde månen for lys på det tidspunktet (kjempepluss for at kamera har mulighet for 100% manuell kontroll). Løp og kjøp (og til den prisen bør du nesten sykle ) Endret 6. juni 2004 av znapper Lenke til kommentar
leica Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Ikke verst. Takker for eksempel bilder. Tror dette er apparatet jeg lenge har letet etter.... virker helt perfekt til mitt bruk. Lenke til kommentar
leica Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Da har jeg akkurat fått kameraet.. og dette ser skikkelig lovende ut.... makan til byggekvalitet.... makan til linse... gleder meg til å få prøvd det skikkelig ut.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå