Klette Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Kan noen forklare meg bruks område til dette? Har lest en del om det nå, men jeg forstår ikke hele hvordan det brukes. (Om noen ikke skjlnte fornoskinga, så er det "public virtual void SomeMethod()" vi snakker om. ) Noen som har en god forklaring? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 virtual = KAN overrides i nye klasser som arver av klassen din abstract = MÅ overrides i nye klasser som arver av klassen din Lenke til kommentar
Klette Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Kunne du gitt meg et eksempel på bruk? Hvis du har en kodesnutt liggende, hvis ikke skal jeg nok finne ut av det Lenke til kommentar
Gazette Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 using System; class Sample { static void Main() { A a = new A(); B b = new B(); A c = new B(); a.boo(); b.boo(); c.boo(); } } class A { public virtual void boo() // denne metoden blir kanskje "overridet" i klasser som arver fra denne klassen { Console.WriteLine("Boo"); } } class B: A { public override void boo() // "overrider en funksjon i base-klassen { Console.WriteLine("Hello"); } } Som jorn79 sa, bruker man virtual hvis det er en mulighet for at nye klasser som arver fra en klasse "overrider" en funksjon. Når man "overrider" en funksjon fra base-klassen bruker man override-keywordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå