Gå til innhold

Dårlig bilde på Panasonic NV-GS 70

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for å kjøpe et videokamera, og etter mye om og men ble det til at jeg kjøpte 1 Panasonic NV-GS 70. Dette var på grunn av den strålende kritikken den hadde fått på grunn av bildekvaliteten, kameraet har også 3 CCD.

Men bildekvaliteten er veldig dårlig, er det noe som går an å stille på for å få den bedre. Jeg kjenner en annen som kjøpte dette kameraet og han har akkurat det samme problemet.

Jeg har et 5 år gammelt kamera liggende her hjemme, et JVC GR-DVL 9000, og bildekvaliteten er mye bedre på dette. (JVC kameraet var også billigere enn Panasonic kameraet)

En annen ting er at når jeg bruker slow motion funksjonen, så blir bildet veldig kornete....

Er det noen som har noen tips, eller kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd kamera et par uker. Synes det gir bra bilder ute når det er lyst. Men inne ved normalt lys, så blir det dårlig. Det er mulig å øke lysstyrken manuelt for å få det litt bedre, fortsatt ikke helt bra. Virker også som at det har litt problemer med hvitbalansen når det er dårlig lys.

Generelt skal jo 3CCD gi bedre bildekvalitet, men tror det blir dårligere lysfølsomhet av det. Men dette er jeg ikke sikker på. Sikkert noen som kan forklare dette nærmere.

Lenke til kommentar

Hei!

Har selv gs-70, og synes det gir strålende bildekvalitet. Synes automatikken er litt dårlig, så jeg bruker de manuelle innstillingene uansett lysforhold. Under dårlige lysforhold kan det være litt viktig å "gaine" ned på blendern, slik at en ikke får kornete bilder. Dette er som oftest et problem på alle kameraer fra 30 000 og nedover. Hvis man går over på sony pd150(eller høyere) vil man se det at dette kameraet er ganske lyssterkt, og med automatikken vil man se at man ikke får kornete bilder. Sammenlignet gs-70 med pd-150 i normale lysforhold, og det var minimale forskjeller på bildekvaliteten. Det går lett å klippe disse sammen uten å merke forskjell...Helt sinnsykt med tanke på prisforskjellen :thumbup:

Kan være lurt å skru av den digitale bildestabillisatoren, for den forringer bildekvaliteten.

Jeg bruker gs-70 når jeg produserer nyhetsinnslag for NRK. Og i følge dem holder kameraet god kringkastingskvalitet.......

Lenke til kommentar

3ccd kamera yter dårligere under svake lysforhold, dette er det som er ulempen med dem.

Har hatt flere kunder som har kjøpt 3 ccdkameraer, blant annet gs70, og byttet dem i 1 ccd kameraer.

Er vel slik at til tvproduksjoner så har man som regel en masse lys, mens den vanlige hjemmebruker ikke har så mye lys tilgjengelig, og dermed er kanskje 1ccd et bedre valg for oss vanlige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...