Gå til innhold

Kan man ha to aktive skjermkort på en maskin?

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI hovedkort som har et innebygget skjermkort. Dette er imidlertid deaktivert fordi jeg i steden har satt in et Nvidia GeForce MX 100/200, som jeg bruker. Spørsmålet mitt er om det er mulig å koble en ekstra skjerm til det innebygde skjermkortet _i tillegg til_ den skjermen som allerede er koblet til Nvidia-kortet. Eller vil dette bare skape konflikter og problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er mulig å gjøre det med de innebyggde skjermkortene. Ingen jeg har vært borti iallefall.

Du kan derimot sette inn et nytt PCI-kort som regel. Radeon 7000 PCI-skjermkort koster som regel under 400,-. Det skjermkortet har to skjermutganger også, men noe spill-kort er det ikke.

Lenke til kommentar

Det tror jeg skal gå, men jeg tror du må ha noe drivere eller programmer. På den gamle pc-en hadde jeg int. skjermkort, og når jeg satt i GF2 MX fikk jeg valg om å bruke begge. Men, siden jeg ikke hadde to skjermer, var jo ikke dette mulig for meg. :roll:

Lenke til kommentar

Det går desverre ikke å bruke det integrerte skjermkortet på nyere hovedkort sammen med ett AGP grafikkort. Grunnen er ganske enkelt at AGP-bussen er begrenset til én enhet.

Som nevnt tidligere går det veldig greit å bruke integrert eller 'standalone' AGP skjermkort sammen med ett PCI-kort. Disse kan du finne så billig nå, at det er ikke noen stor utgiftspost. Er du ekstra heldig har du eller en kamerat allerede et gammelt PCI skjermkort liggende i skuffen som du kan bruke.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen folkens! Saken er den at jeg har nettopp kjøpt meg en ny 19" skjerm, noe som har gjort min gamle LCD 15" overflødig. Vært artig å kunne bruke begge. Tror kanskje jeg har et skjermkort liggende et sted, så jeg går for det forslaget....

Lenke til kommentar
Alienware har lansert ett hovedkort som lar deg ha 2 skjermkort i maskinen som øker ytelsen ! denne teknologien er helt ny og kan ventes å være på markedet til vinteren eller neste år.

Og antageligvis koste mer enn to nye maskiner hvis du bygger selv....

Pluss det at den løsningen ikke støtter to skjermer, men snarere deler din eksisterende skjerm i to for å fordele arbeidsmengden mellom de to kortene. Og det er ikke det trådstarter er på jakt etter.

Trådstarter> Du har flere muligheter.

1. som er nevnt. sett inn et PCI-kort som du knytter til den gamle skjermen din. Litt avhengig av OSet ditt, så skulle det gå greit.

2. Kjøp et nytt AGP-kort med 2 skjermutganger (de fleste kort har det i dag). Dette vil være letter å sette opp en to skjermkort (kun en driver installert etc.)

(3. Skaff deg et ATI 9100IGP hovedkort. Hvis du setter inn et radeon kort i dette vil du ha muligheten til å kjøre opp til tre skjermer (siden de fleste Radeon støtter 2 skjermer). Ikke veldig lurt, men tar det med så du ser den muligheten også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...