walla Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg har en nec2500 dvd brenner, når jeg brenner så hakker hele pc'en og jeg får vidt gjort noe i det hele tatt. og den read buffern, opp og ned hele tida, fra 0% til 100%. istedenfor at det skal ta ca 10min å brenne, tar det over 15min. Jeg bruker ikke noen tunger programmer mens jeg brenner. jeg har en amd 2400 prosessor og 512mb ram. det er ikke noe gærnt med pc'en, den er stabil til vanlig. jeg bruker nero 6 til å brenne. noen som veit hva som er gærnt? takker for all hjelp Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Du har sikkert ikke DMA slått på for brenneren. Lenke til kommentar
walla Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) og hvordan aktiverer jeg dma? bruker win xp forresten Endret 5. juni 2004 av walla Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Sjekk at DMA er aktivert . Høyreklikk "Min datamaskin" , venstreklikk egenskaper gå til maskinvare ,enhetsbehandling , klikk på "+" tegnet foran IDE Atapi konrollere , velg primær eventuelt sekundær IDE kanal med høyre musetast velg egenskaper , avansert , der ser du om DMA er aktivert . Hvis ikke velger du DMA på overføringsmodus . Virker det fortsatt ikke anbefaler jeg og instalere nyeste hovedkort driver . MVH Erik Lenke til kommentar
walla Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Overføringsmodus: DMA hvis tilgjengelig Gjeldende Overføringsmodus: Ultra DMA-Modus 2 det var det som stod fra før av, får vel prøve med nye hovedkort drivere da Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 dma er på.. på hva? hdd, cdrom, brenner, ? skal være 4.. primary master/slave og secondary master/slave. En av de fire er brenneren din.... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 det er ikke noe gærnt med pc'en. noen som veit hva som er gærnt? Æh? ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå