Gå til innhold

Informasjon rundt OsloLan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg var skiftleder for security natt på oslolan.

Jeg ser at mye av det samme går igjen i "klagene" deres.

Det jeg vil dere skal tenke over er at det er stor forskjell på TG og OL.

TG har vært på samme stedet i 13 år, mens OL for første gang var i Vallhall.

En del problemer som soveplass etc kom på dag 2, men dette er ting som blir løst og avklart før åpning i påska.

Vi som crew har lært utrolig mye og alt blir tatt med i planleggingen av neste års OL. Det er ikke uten grunn at de som sleit med nett i år kommer inn billigere til neste år som en slags unnskyldning til dere =)

 

Alle "klager" og ting som dere tar opp her blir brukt i min slutt rapport som sendes til OL ledelsen. Det er da opp til de om de vil høre på eller ikke, men ettersom vi alle vil ha et best mulig lan vil jeg tro slikt blir tatt til etterettning og tenkt over mer enn 2 ganger når planleggingen til påska starter.

Det er utrolig bra at så mange tar seg tid til å skrive hva de mener, både på godt og ondt!

 

Til dere som havnet i denne dumme situasjonen med å få pcene sjekket må jeg bare beklage. Jeg var da den andre vakten som fulgte dere litt bort, og selv om vi virket iskalde der og da var det ikke noen hyggelig opplevelse for oss heller. Vi visste like lite som dere hva de drev med er borte, derfor var det lite vi kunne svare på når dere spurte. Jeg skjønner godt at dere blir irriterte og føler dere urettferdig behandlet, men der og da ble det sett på som nødvendig å sjekke opp saken fra OL sin side. Hva slags beklagelse dere fikk etter at saken var closed vet ikke jeg, annet enn at jeg beklaget hendelsen før jeg fortsatte med mine arbeids oppgaver.

 

Jeg håper ikke årets OL har ødelagt deres intrykk, selv om det var en del startproblemer med nett, inslipp etc.

Problemer med vakter som bruker harde måter for å vekke eller få gjennom sitt budskap blir tatt opp i min sluttrapport og tatt til etterettning neste år!

Alle må få feile litt, men vi har lært! Vi har lært utrolig mye, noe som i grunn er bra da vi slipper å havne i samme feilene neste år!

 

Håper vi sees på neste osloLAN! Uten dere blir det ikke noe party og uten oss har ikke dere noe sted å ha party(med mindre dere drar på TG eller fikser noe selv :p), så vi trenger hverandre for å skape en positiv opplevelse for både deltagere og crew!

Lenke til kommentar
Et par ting til:

 

De fleste strømbrudd kom av at jordfeilsbryteren var utløst!!!

Jordfeil kan dere lete og lese om på www.google.no

 

Strenge security folk blir respektert, jeg gidder maks å advare en type mer enn 2 ganger for samme greia før jeg drasser med meg irritasjonsmomentet bort fra plassen hans! Er det ikke lov, så er det ikke lov. Det endrer seg ikke når sec. forlater plassen din!!!

 

Og røykerne kan respektere ikke-røykerne!!! selv om det finnes mange idioter som ikke røyker, så betyr det ikke at vi røykere skal oppføre oss som noen.

 

Og to av NESL folka kan drite og dra... De irriterte meg så jævelig at det var like før jeg fløy på dem.. De to "sjefene" i teltet nekta og gå med armbånd. Kan dere tenke dere noe så idiotisk??? Også kaller de oss barnslige fordi de må gå med armbånd!?!?!?

Det er grunnen til at de går rundt og snakker dritt om oss, det og kanskje den lille dealen med at de skulle ha nett før alle andre når ingen hadde det. De syntes at det var viktigere at de hadde nett enn alle andre.. Håper jeg slipper å se de to folka fra NESL der igjen ass.. Nå var det bare to stykker det gjaldt. Jeg er veldig takknemlig for at resten av dem var samarbeidsvillige og det gjelder også alle de andre standene der. Og om jeg tar de som stjeler/stjal fra 3dfxcool standen! da er det stakkars de som blir tatt!!!! Tenke seg til å stjele fra en slik hyggelig type!! Skamme dere burde dere!!

 

Velvel.. Det ble litt løping på sec i år.. og vi gjorde vårt beste.. Ikke glem at vi var midt i oslo og vi var forberedt på det verste. Men det verste jeg opplevde var en 4-5 ungdommer jeg jagde vekk utafor som trodde jeg var politiet :p Det og de to blonde bimboene som uheldigvis ikke viste seg på lørdagskvelden. Noe som kanskje var like greit for deres vedkommede..

Se på vedlegget og le! :D

En kompiss av meg som dro ut strømmen til han som du ser. :p

 

http://home.no.net/ahpadt/stunt.zip

Lenke til kommentar

Ja, får håpe dere har lært masse til neste OsloLAN! :p Men det var masse som ikke var som det skulle være, og det er bra at du skal sende en "rapport" til ledelsen over det som er blitt skrevet her på forumet.. Jeg var selv med kameraten min bort for å si ifra om at alle som sjekket ved utgangene måtte se etter en shuttle uten lokk som var blitt stjelt.. Reaksjonen på de vi pratet med var heller skuffende.. hadde følelesen at flere nesten kom til å si "det er ditt problem, gå din vei"... Jeg kommer sikkert neste år også, men det er en ting jeg lurer på? Når blir det neste år? Er det akkuratt samme dagene som tg, eller blir det helga før?

 

/Clvn

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Ja det er mulig at det var deg vi pratet med til slutt.. mendet var etter at fvi hadde pratet med en 3-4 andre først borte ved info, og rundt i hallen.. hvis det var du som informerte de andre vaktene om det så er jo det bra.,.. men det evar dårlig at ikke den første som vi tok kontakt i info-desken gjorde noe med det, iseteden for at vi måtte gå rundt til masse personer før vi fant noen som var villige til å gjøre noe for det....

Endret av clvn
Lenke til kommentar

det vil bli trekt ifra billettsummen når dere bestilller billett til påska. er ikke sikker på hvordan det funker.

 

Men billettten blir iallefall 100 ,- billigere for de som deltok i år og Internettlinja blir dobla til 2GBit!!! ca. 40 MB i sekundet på hvert bord det..

Lenke til kommentar

jeg vil ikke lime inn reply fra expl8it(crew admin ettersom jeg forsto) her, grunnet grunner jeg heller ikke nevner, men kan nevne at det var positivt for meg. jeg og kameraten min får gratis billetter til OL05@påske. skal maile han igjen og spørre om mer info ang. lengde på LAN'et osv

 

blir det like langt som TG, og jeg får med kompisene mine dit istedet, kan det nok bli OL alikevel.

 

 

jeg synes det var bra gjort av OL administrasjon og ordne såppass fint opp i det, når alt jeg ville ha var en forklaring, som jeg sikkert ikke har krav på engang. :)

Lenke til kommentar

Det største problemet med OL var at det ikke var planlagt bra nok!

 

Dersom man hadde planlagt bra nok ville man ha alt klart torsdag morgen! Man hadde planlagt hvordan man skulle sette opp nettet, og hat mange som vet nøyaktig hva de skal gjøre... Det er da de blir gjort effektift!

 

Som resultat av det første jeg skev ville sansynlig vis dørene åpnet klokka 12 som planlagt! Og dersom man hadde hatt et ordentelig kø-system ville nok det også ha blitt lettere!

 

Ring brannvesenet FØR lanet begynner og snakk med dem! Hvorfor ikke få vite hvor man får lov til å sove før lanet? Det burde ikke ha vært noe problem?

 

Da kunne dere også ha merket av hvor man kunne ha sovet på forhand!

 

Dere visste jo hvordan det kom til å se ut(regner med at dere hadde tenkt at det skulle se ut som plassregistrerings-kartet), og da når dere skulle satt op plassene, hvorfor ikke bare ha en som går etter og skriver opp alle plassene?

 

Alt dette som jeg har sagt nå kunne uten problemer blitt rettet på dersom man hadde planlagt alt(jeg regner med at dere hadde planlagt, men, dersom dere hadde brukt lenger tid på det hadde nok alt godt bedre! planlegging er den største delen av arbeidet, vet der!)!

 

Og det med ransøking...Jeg så han ene mannen om nektet at slnen skulle bli ransøkt, og når dere ikke har noen form for rett eller grunn(som han får vite) og dere truer med å tilkalle politiet, han sier at dere skal gjøre det. Og dere gjør det ikke, men bare stenger dørene. Noe som dere iværtfall ikke har lov til å gjøre! Det bare politiet som har lov til å holde igjen folk mot deres vilje! Og han kommer mad mange fornuftige ting som han vil vite og dere ikke gidder eller kan svaer på hans motargumenter! Da ville jeg ha sluppet han ut, som dere gjorde(det tokk litt tid da!) Fordi det var kjedelig for meg å stå å vente på at dere skulle bli ferdig med å diskutetere!

 

Det var osgå litt lumpen gjort å legge skylden på minvenns pc da han ikke fikk internett eller nettverk. Vi prøvde med min pc'e i hans switch og det virket ikke for meg heller(som akkurat hadde har internet tog nettveg med en annen switch) og dere da enda sier at det er hans pc... da er det litt ugler i mosen...

 

Det var bare det jeg ville si! Nå roper mamma og jeg er trøtt... så jeg skriver i uber 1337 fart .... så det er sikekrt noen skriveleif!

 

 

Hilsen Peter

 

 

PS:

 

ARNE!!!!

Lenke til kommentar

Skal vi se..

 

Blackslash: At det ikke var ordnet opp med brannvesenet før lanet starter.. det kan jeg ikke si jeg vet noe om. ei heller noen andre i security, eneste som kan ha visst om dette var sikkerhetssjefen. Det eneste vi hadde av informasjon var at vi skulle møte opp og passe på, mer eller mindre.

Som tidligere nevnt: manko på informasjon.

Jeg er helt enig med deg, slike ting som soveplasser og brannrutiner burde vært avklart i gooood tid før lanet begynte. Hvorvidt dette er skjedd eller ikke kan jeg ikke svare på.

Og det med bag-sjekkinga: jeg fikk beskjed over sambandet at politiet faktisk var tilkalt. mer enn dette vet jeg ikke.

 

DimensionX: Synes det er kjempeflott at du får gratis bilett til neste år. Håper dette hjelper litt som plaster på såret, og at du fikk svar på alt du lurte på.

Alle andre: Som sagt, første gang i ny hall, endel problemer som dukket opp underveis vi ble nødt til å ta mer eller mindre på sparket, men jeg håper fortsatt at alle hadde en fin opplevelse av OL 2004. Og regner med at Airboy har fylt ut en ganske omfattende rapport, og at alle de negative tingene blir tatt opp og forbedret til neste år.

Og ellers kan jeg ikke få understreket nok: vi holdt ikke på slik som vi gjorde for å være jævlige, men fordi vi prøvde å sørge for at sikkerheten var på topp.

Folk som ikke skjønner at de ikke kan sove under de palle-bordene og foran nødutganger.. vel, de kan bare gå og henge seg. Det er en grunn til det...

Og, det blir 2 gigabit internett neste år, og OsloLan skal arrageres samtidig som TG. akkurat hvor lenge det varer, og datoen det begynner aner jeg faktisk ikkeno om, men jeg regner dette kommer opp på www.oslolan.org etterhvert.

 

Ang. billettsystemet.. har fått med meg at det var endel krøll på akkurat dette punktet. hva, hvorfor og hvordan veit jeg ikke om. Send en mail til info @ oslolan.org og spør mer der, hvis dere ønsker å vite mer om den saken. :)

 

Edit: Herr ParaLeif var visst på tur igjen. dumme leif.

Endret av ParaNode
Lenke til kommentar

Når jeg leser her ser jeg en del mangler og misvisende informasjon, og håper med dette å få klaring i en del ting.

 

Nettverket

Nettverket var ustabilt første dagen grunnet noen små konfigurasjonsfeil, samt hardware-feil i en av distribusjonsswitchene. Konfigurasjonsfeilen var vanskelig å unngå, og vanskelig å finne. Hardwarefeilen var ikke mulig å fikse under arrangementet, så den ble byttet ut med en annen switch. Når det gjelder dere som hadde problemer etter at switchen ble byttet skyldes det sannsynligvis bordswitchen, det var ett par defekte bordswitcher. Vi hadde fått tilsendt 30 defekte switcher, så vi hadde ingen reserve-switcher å bruke heller. Dette kan bare beklages, men det er en feil man neppe støter på igjen.

 

Brannvesenet/sovesteder

Alt var avtalt og avklart med brannvesenet på forhånd, men de bestemte seg alikevel for å ta en tur innom for å sjekke forholdene. Planen som hadde blitt avtalt med brannvesenet var holdt, men de hadde alikevel noe småpirk de ville ha endret (jeg tror brannsjefen var ny når det kom til datapartys og ble sjokkert når han så hvor mye strøm som var i bruke, og hvor mye maskiner som var samlet på samme sted). Dette er noe som kommer til å bli enda nøyere avtalt til neste OsloLAN.

 

Strøm

Det var ett par strømbrudd under OsloLAN i år på bordradene, og de skyldes hovedsaklig jordingsfeil hos deltakere, dette ble raskt løst og skapte ingen store problemer.

 

Håper dette avklarte en del ting, om dere har andre ting dere lurer på er det bare å poste her, så får dere nok svar etterhvert.

 

-Elfkin (Techcrew OL04)

 

Jeg tar forbehold om feil i det som står over, alt representerer bare ting slik jeg har fått høre, men mesteparten av det kommer fra admins/chiefs så det bør være riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...