electr0nique Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Var inne på deal.no tilfeldigvis, og oppdagte at de nå har fått nye sider, og at de nå fører "standar datawebsjappe-sortiment".. litt praktisk for de av oss som ikke har mye penger, men er relativt sugne på noe nytt.. Så ut til å ha litt høye priser, men det er vel noe enn må regne med når en kan kjøpe diskettstajoner til 3kr/mnd med 60 måneders nedbetalingstid og nei, jeg har ingenting med deal og gjøre, er bare strålende fornøyd med logitech dinovo tastaturet jeg kjøpte av de for en tid tilbake (ser ikke ut som om de fører dette enda, desverre) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Finansiering er svindyrt. Eksempel: Creative Radeon 9800XT Kontant Deal.no 5.334,- Finansiering (36 mnd.) 7.308,- Finansiering (60 mnd.) 8.760,- komplett.no 3.195,- Skremmende priser. På Finansiering (60 mnd.)Kan du bygge det et råskinn av en maskin til 50-60000 lett... TaZ Endret 5. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Prisene var mildt sakt syke og kan ikke forstå hvis noen i det hele tatt kjøper noe herifra hverken på leasing eller kontant kjøp Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Det siste jeg hørte om Deal var at det går veldig bra for de, selger pc`er og annet som hakka møkk.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jøsse navn: AMD ATHLON MOBILE XP2400+ 35W Bestillingsvare Kontantpris: kr 1.765,- Finansiering: kr 67,- pr mnd (36 mnd) kr 48,- pr mnd (60 mnd) Den koster 768,- på itbutikken... Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 "Dyrt å være fattig" Føler at uttrykket kommer til sin rett her... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Oppsummering: Deal.no SUX!!!. Værre enn norby teledata jo(Og det skal litt til for å bli det). Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Ett sted må jo de og begynne.... har vel ikke hatt særlig med hardware før tror jeg... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det siste jeg hørte om Deal var at det går veldig bra for de, selger pc`er og annet som hakka møkk.. Det er forde det er mange som ikke har råd til å cashe ut en pc... eller en cpu for den saks skyld, mange som brenner seg på slikt skal man tros statestikken over innkasso blant unge.... Triste greier, har man ikke råd så har man ikke råd. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Helt alvorlig. Dette er ett godt råd til alle de som vurderer dette. Har du ikke råd til å kjøpe det kontant så spar penger til du har råd. Det er det beste en kan gjøre. Kredittkjøp er lureri fra ende til annen. Det er selvsagt ikke så lett å spare inn ett hus eller en bil, men når det gjelder småting som dette er det veldig, veldig dumt å ikke kjøpe kontant. Inkasso statistikken er ikke bare høy hos unge, den er høy generelt og utrolig mye av det kommer fra kredittkort, kredittkjøp og forbrukslån. Lenke til kommentar
chil Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 tingen er. hvis en ting koster 500 kr feks en DVD brenner, hva ville du gjort? betalt kontant 500kr eller betalt 2kr vær mående til du har betalt 800kr. Altså poenget mitt er på VELDIG små ting. Man merker aldri til de små pengene men 500kr legger i alle fall jeg merke til.. veldig dårlig forklart men tror dere tar poenget mitt. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 tingen er. hvis en ting koster 500 kr feks en DVD brenner, hva ville du gjort? betalt kontant 500kr eller betalt 2kr vær mående til du har betalt 800kr. Altså poenget mitt er på VELDIG små ting. Man merker aldri til de små pengene men 500kr legger i alle fall jeg merke til.. veldig dårlig forklart men tror dere tar poenget mitt. Jeg er helt enig at det det ikke lønner seg. Derimot må du ta nåverdien tatt i betraktning. F.eks. Betaler du 500 kr kontant i dag. Eller betaler et visst beløp i mnd. Da får du renter på disse 500kr, men rentene blir mindre for hver måned etter hvert som du betaler det månedlige beløpet. I dag er det jo ikke renter, med mindre du har mye penger. Da kjøper du kontant uansett. Men i noen tilfeller kan det faktisk lønne seg å utsette betalingen. Hovedregelen er at så lenge du har pengene så er det du som får renter på dem. Hovedregelen med ting som thorn og sånt er at det er umulig for deg å spare penger på det. Det er dette som er grunnlaget til deres inntekt. Så lenge det er de som styrer vilkårene så er det klart at de tjener penger på det. Det samme vil være gjeldene med de abnormale prisene til deal. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jøsse navn: AMD ATHLON MOBILE XP2400+ 35W Bestillingsvare Kontantpris: kr 1.765,- Finansiering: kr 67,- pr mnd (36 mnd) kr 48,- pr mnd (60 mnd) Den koster 768,- på itbutikken... Dette produktet har de ikke på itbutikken.... finner heller ikke det som taz refererer til... Har ikke peiling på disse dingsene, men jeg plukket ut denne og sammenlignet med denne som er samme dingsen... Ikke store forskjellen der.....kontant selvsagt... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jøsse navn: AMD ATHLON MOBILE XP2400+ 35W Bestillingsvare Kontantpris: kr 1.765,- Finansiering: kr 67,- pr mnd (36 mnd) kr 48,- pr mnd (60 mnd) Den koster 768,- på itbutikken... Dette produktet har de ikke på itbutikken.... finner heller ikke det som taz refererer til... Hvis du mener det så kan du vel forklare hva dette er for noe da... https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=54992 Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jøsse navn: AMD ATHLON MOBILE XP2400+ 35W Bestillingsvare Kontantpris: kr 1.765,- Finansiering: kr 67,- pr mnd (36 mnd) kr 48,- pr mnd (60 mnd) Den koster 768,- på itbutikken... Dette produktet har de ikke på itbutikken.... finner heller ikke det som taz refererer til... Hvis du mener det så kan du vel forklare hva dette er for noe da... https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=54992 Hvis du ser på "Producent varenr AXMD2400FJQ4C" fra itbutikken og sammenligner med "ADUAXMD2400FQQ3B" så ser du at dette ikke er samme produkt... Det nummeret er likt uansett hvor varen selges..... trenger ikke bli sur, alle kan ta feil Jeg vet bare at det er en prosessor... Thats it... Endret 8. juni 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Ehm, jaja... Tror deal.no tuller fælt nå. FQQ3B <-- 3 tallet viser til L2 cache, 3 er altså 256kb, cpu er ikke en barton. B tilsier en busfrekvens på 200MHz, så dette er ikke godt å vite... Mulig jeg tar feil, men hadde vært fint om noen andre også kommenterte dette... Edit: FQQ3B steppingen stammer fra XP-M1400, 1500, 1600 og 1800 ihvertfall... Edit2: Den første Q'en angir jo også volt til å være 1,45v. Endret 8. juni 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Helt alvorlig. Dette er ett godt råd til alle de som vurderer dette. Har du ikke råd til å kjøpe det kontant så spar penger til du har råd. Det er det beste en kan gjøre. Kredittkjøp er lureri fra ende til annen. Det er selvsagt ikke så lett å spare inn ett hus eller en bil, men når det gjelder småting som dette er det veldig, veldig dumt å ikke kjøpe kontant. Inkasso statistikken er ikke bare høy hos unge, den er høy generelt og utrolig mye av det kommer fra kredittkort, kredittkjøp og forbrukslån. Jepp helt enig, dette skulle vere forbudt. Det er lureri fra ende til annen og kun for å utnytte folk som fra før av har dårlig råd, derfor oppgir de at det koster bare x anntall kroner pr mnd,men det som skjer er at du faktisk ligger og betaler mellom 20-30% rente på disse pengene . Har selv benyttet det en gang (thorn), å fy pokker så dyrt det ble . Det var en slik leieavtale,men de funker på samme viset. Det var et videocamera som jeg hadde etter å ha betalt på dette i 2 år uten å tenke over det siden det gikk på autogiro ,så fant jeg ut at jeg skulle høre hva jeg kunne få kjøpe det for , ny pris var da jeg leide det ca 13000.- de skulle da ha ca 10000.- for det enda det var 2 år og jeg hadde betalt ca 6000 i leie. Da måtte jeg le nye camera som var bedre en dette solgtes jo for en lavere pris. Nei styr unna og spar penger og kjøp kontant . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå