bjornpv Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Eg lurer på ka eg skal kjøpe, om eg skal like greit kjøpe en Dual layer brenner med det same eller om eg like godt skal vente bare kjøpe meg en vanlig dvd brenner for no.. Eg ser på [b]Sony DRU-700A[/b] - DVD±RW (dual layer) eller [b] Plextor PX-712A[/b] (vanlig dvd Brenner) noken som har noken erfaringer med dei to brennerene?? venter i spenning Endret 5. juni 2004 av bjornpv Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Sony DRU-700A = Lite-On SOHW-832S. Anbefaler selv NEC ND-2510A Dual layer. Noen butikker har fått den på lager alt. (F.eks komplett.no har svart versjon på lager). BenQ DW822A er også et bra valg og får dual layer støtte til høsten i form av firmware oppgradering. Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 er det helt sikkert på at BenQ DW822a får DL til slutt?? Å ka er best av BenQ DW822A - NEC ND-2510A?? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 er det helt sikkert på at BenQ DW822a får DL til slutt?? Å ka er best av BenQ DW822A - NEC ND-2510A?? JA, BenQ garanterer DL støtte i September for DW822A. BenQ'en er best på Dual Layer brenning (jeg har storebroren DW830 her), BenQ'en er best på DVD+R/RW brenning. NEC'en er best på CD-R, CD-RW of DVD-R/RW brenning. Grunnen til at NEC'en er dårligere på Dual layer er i hovedsak at den IKKE støtter bitsetting. Uten bitsetting så virker DVD+R Dual Layer platene i SVÆRT FÅ DVD-Spillere. Med bitsetting virker de i ca 70% av spillerene på markedet. Lenke til kommentar
carp Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er ikke vitsen med dual layer på nec'en borte da? Da kan man jo like gjerne kjøpe nd-2500a, eller hva? Lenke til kommentar
Gone Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Dual layer plater kommer til å koste en liten formue, så det er ikke noe å satse på Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Dual layer plater kommer til å koste en liten formue, så det er ikke noe å satse på Vel, de prisene som flyter rundt nå er jo på de ytterst få typene som har kommet ut. Er av den oppfatning at DL-media er et større sprang i teknologi/R&D enn DL-brennere, og derfor vil prisene starte høyt, men nå markedet faktisk eksisterer (hvor mange uker har slike brennere og media vært tilgjengelige?), kommer prinsene til å synke raskt. Supply/Demand gjør seg gjeldende, så mens de som absolutt MÅ HA DL-plater i sommer må betale en liten formue, er dette absolutt en teknologi for fremtida (de neste par årene), og en nødvendighet for 1:1 backup av DVD, som er noe jeg ser frem til (Bruker nærmest alltid backup-er av DVD-samlinga mi for å spare originaldiskene, og til nå har jeg måttet holde meg til tildels kraftig komprimerte filmer laget med DVDShrink). Ville heller hatt DL-brenner enn SL, da prisforskjellen er såpass minimal. Om man tenker å oppgradere om ikke lenge, er saken en litt annen, men jeg synes ikke mellomlegget er avskrekkende nå heller. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) men ka er den beste dvd dl brennerene no?? Endret 8. juni 2004 av bjornpv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå