Gå til innhold

Mobilmeny siden - Kritikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bli utrulig bra side med å bruke en mobil som meny, men vanskelig. Blir ikke så veldig pent å bare ha 2 bokser der den ene er menyen i å andre med innhold. Alt ifra header og alt rundt blir vanskelig for å få en helhet i siden. Må noe mer til.

Det er en egen seksjon her på forumet som har linker til dette. Link

der finner du vel det meste. Bare spørr de fleste som har lært seg CSS, det er ganske lett å lære seg. :)

Endret av andesh
Lenke til kommentar

oki, vurdering av det som er nå, så må headern vekk, den har absolutt ingenting med resten av designet å gjøre, til og med forskjellige bakgrunnsfarge.

Standard border på du har rundt mobilen å innholdet var heller ikke pent.

I Firefox blir bakgrunn bak mobiln hvit.

Er heller ikke helt begeistret over fargevalget. Men det er vel kanskje bare meg. :)

Lenke til kommentar
oki, vurdering av det som er nå, så må headern vekk, den har absolutt ingenting med resten av designet å gjøre, til og med forskjellige bakgrunnsfarge.

Standard border på du har rundt mobilen å innholdet var heller ikke pent.

I Firefox blir bakgrunn bak mobiln hvit.

Er heller ikke helt begeistret over fargevalget. Men det er vel kanskje bare meg. :)

Hva er galt med headeren? Bakrunnsfargen i header er nå byttet slik at den passer inn til resten av siden.

Bakrunnen bak mobilen skal nå være fikset for alle browsere?

Hvordan skal borderene være ellers?

Hva slags farger kunne passet bedre?

Ellers takk for feedback.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere, jeg ville ha tegnet mobilen. Blir litt påfallende med en "ekte" mobil der. Det kommer neppe til å passe til så mye.

Jeg likte ikke sida i det hele tatt, prøv med litt andre farger.

Jeg har sagt det før, men prøv å tegn mobilen litt større enn originalstørrelsen og integrer alt innhold på selve mobilen. Det kan bli tøft hvis du legger masse, masse arbeid i det.

Lenke til kommentar

ikke det at jeg er noen bedre webdesigner men jeg likte ikke headeren,

det var noe med den "buingen" på skriften eller hva det heter...

"swirl" heter det kansje..

jeg mener du bør ha en header der, men uten den buen på skriften eller bare en mindre bue/bøying/skruing/swirling whatever.

kansje også litt lavere størrelse på den :hmm:

EDIT: hva gjør den bilden der forresten? det er kansje bare et prøvebilde som skal byttes ut med noe annet?

EDIT2:hva gjør den bilen der forresten? det er kansje bare et prøvebilde som skal byttes ut med noe annet?

Endret av N*
Lenke til kommentar
ikke det at jeg er noen bedre webdesigner men jeg likte ikke headeren,

det var noe med den "buingen" på skriften eller hva det heter...

"swirl" heter det kansje..

jeg mener du bør ha en header der, men uten den buen på skriften eller bare en mindre bue/bøying/skruing/swirling whatever.

kansje også litt lavere størrelse på den :hmm:

EDIT: hva gjør den bilden der forresten? det er kansje bare et prøvebilde som skal byttes ut med noe annet?

Hva slags farger kunne passet inn og hvor???

Skal fikse headeren. Gjøre den mindre og fjerne en del av "swirlen".

PS: Kansje er ikke et norskt ord men kanskje derimot.

Endret av oleeid
Lenke til kommentar

jeg mener ikke at du skal gjøre den mindre, bare lavere... :hmm:

den blir jo mindre da og men altså redusere width og beholde height hvis du skjønner.

farger som passer kan f.eks være samme bakgrunnsfarge og spe på med LITT mer forskjellige blåfarger, ikke så mye da blir den for voldsom, det passer vel ikke så bra med en superfancy header til en slik side.

svart farge på fonten er greit.

en annen ting som slo meg var:

hvorfor er det mellorom mellom meny 4 og meny 5 på displayet?

antagelig pga innholdet men det ser litt rart ut til å være en mobiltelefon,

kansje du kan markere det på en annen måte.. f.eks en ørliten forskjell på fargenyansen på meny nr 1-4.

Lenke til kommentar

Hvis den skal bli lavere må jeg redusere height ikke width...

Skal prøve å spe på med noen flere blå farger.

Mellomrommet er for å skille mellom hovedinnhold og det andre som er unyttig for de som ikke skal ha mobil underholdning å ikke har noen problemer. Kan kanskje sette en strek mellom der. Jeg vil tro hvitt farge på fonten er bedre for det gjør siden mer spesiell.

Lenke til kommentar
Hvis den skal bli lavere må jeg redusere height ikke width...

:scared: hvor er det blitt av engelsken min?

Ikke vet jeg :wow:

Men noen som har noen ideèr til hvordan headeren skal være?

Noen som er flinke til å lage slik som kan lage en fin header som passer til siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...