mr. fotball Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 På min pc nr.2 (WinMe) får jeg en melding opp på skjermen når jeg prøver å starte den med: Disk boot failure insert system disk and press enter. Hva skyldes dette? En venn av meg mente det kunne ha noe med hardisken å gjøre, men visste ikke mer enn det. takker for alle svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Sjekk om du har en disk i floppy-stasjonen, eller en CD i CD-rom dersom disse er satt opp som boot. Har du partisjonert disken, eller gjort noen andre endringer på den? Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Det står inginting i den. Jeg har heller ikke gjort noe med den. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 det er riktig at det har noe med harddisken å gjøre.... Hvis ingenting er forandret med jumpere eller i bios er ofte feilen en diskett eller cd-rom'en....men hvis du er helt sikker på at det er uaktuelt... Under oppstarten....ser du at harddisken blir registrert? hvis den blir det...hva blir den registrert som? master/slave/primary/secondary.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 boot med en bootdisk, og skriv FDISK /MBR så løser det mest sannsynlig problemet ved å skrive master boot record på nytt. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Det eneste som kommer opp er jo denne meldingen det kommer ikke opp noe annet. Hvor er det isåfall jeg skal se dette? Er ikke noe datageni for å si det sånn...hehe Endret 5. juni 2004 av mr. fotball Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Gå inn i BIOS, og se på oppsettet der om disken rapporteres. På de fleste maskiner kommer man inn i BIOS ved å trykke DEL-tasten ved oppstart, og det står som regel på en linje nederst på skjermen hvilken tast man skal trykke for å komme inn i setup eller BIOS. Ordlyden varierer fra produsent til produsent. Gå inn der, og se om den finner disken. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Gå inn i bios og se om den finner harddisken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå