Gå til innhold

Ny vannkjøling, er 5500,- for mye (er uerfaren)...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ongabonga: Vil helst ha _både_ kald og stille pc. Men siden jeg ikke er erfaren verken med vannkjøing eller peltier er jeg avhengig av informasjon. Om peltier koseter mer enn det smaker er saken grei.

 

taz: Den var sikkert billig og god i bruk. Problemet mitt er dog at jeg har pc stående i stuen og maddamen vil nok ikke like at jeg spikrer en radiator på veggen :-P Vil helst prøve å integrere alt best mulig.

Lenke til kommentar
Den var sikkert billig og god i bruk. Problemet mitt er dog at jeg har pc stående i stuen og maddamen vil nok ikke like at jeg spikrer en radiator på veggen :-P Vil helst prøve å integrere alt best mulig.

Da bør du handle radiator etter hvor stor plass du har i kabinettet ditt.

Kanskje en 2 x 120 radiator som tar frisk luft fra toppen av pcen er noe for deg?

Ellers er jo også 2stk 1 x 120 i "dual-oppsett" effektivt.

Lenke til kommentar

Kabinettet jeg har nå er en et midi-tower (se link i første innlegg). Jeg er meget sketisk til hvordan jeg skal montere vannkjøing i dette. Og har (som tidligere nemt vudert et større kabinett (som det også finnes link til i første innlegg).

Lenke til kommentar

Ville vel valgt RBX eller Maze 4 blokker da, men ja det blir fort noen kroner av en sikkelig vannkjøling .

Det var noen som foreslo vapoo men da mister du jo det som er så fortreffelig med vannkjøling nemmelig det lave støynivået . Bruker du feks paphst vifter og en viftestyring kan du kjøre en slik vannkjøling tilnermet lydløst .

Beste radiator jeg har prøvd er BIE ll har to slike i drift og er kjempefornøyd.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hepp, et lite inlegg: Jeg har WaterChill Antarctica Pro m/2x120 rad, og er veldig fornøyd. Antarctica blokken ligner RBX blokken, men er nok ikke like bra. Uansett så er det mer enn bra nok til mitt formål: støy. Jeg har fjernet alle vifter på komponenter og kjører bare enermax eller papst eller sunon vifter i kabinettet og det eneste som bråker nå er harddiskene.. og når jeg har 6 stk av dem så blir det et kakkel av dimensjoner... så jeg kaufa nytt kabinett (chieftec- js-1500) da et chieftec dragon bigtower ikke var stort nok, og holder på å stappe alle komponenter og vannkjølingen på plass, må også skaffe molex til 2/3 pins (liten kontakt) konverter slik at jeg kan bruke vifte styringen.

 

Er det effektivt? Oh yes. Støyen er minimal, en svak brumming fra pumpen og jeg jævla hvin fra harddiskene. Men asfalt plater eller annen form for støydemping er på vei. Dog det nye kabinettet er ikke noe man drasser med på LAN eller andre tilstelninger, ei er det pent å se på heller.

 

å, du må nesten se hva du får plass til, jeg er veldig godt fornøyd, men så har jeg også pc'n på et kott og gir beng i hvordan den ser ut. Skal du ha den i stuen så er det viktig at det ser pent ut.. Lian Li + AC vannkjøling er pent.. veldig pent, men akk jeg fikk aldri mitt lian li pc76 så da gav jeg totalt beng og kjøpte en murstein av et kabinett som ikke tåler dagens lys, men da fikk jeg endelig plassen jeg ville ha.

 

Komplett selger forresten WaterChill, samt mange andre. Settet koster 3017,- hos komplett.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...