Gå til innhold

Syg gf2 mx 200 oc :P

Anbefalte innlegg

hey, jeg sad lige og legede lidt med et gammelt geforce 2 mx 200 :)

har probbet lidt ram og GPU køling på, det kørte 120/120 mhz som standard på CPU og ram, jeg fik det helt op på 225 og 195 uden artifacts :wow: det køre klippe stabilt i 3dmark 2001 Loops.

før scorede det 1049 poing, nu score den 1845 poing :)

en yddelses forbedring på ca. 176% :)

OC % på core: 187,5%

OC % på RAM: 162,5%

maskinen jeg kørte testen på er min søsters, så jeg kan ikke lige huske bundkortets navn, men det er gammelt.

1600 mhz duron, og 256 sd ram, geforce 2 mx 200 modified

korter var ikke en gang varmt (finger testen blev udført med exelence :D),

så det er nok ikke varmen der satte grænsen :).

well, jeg har lavet tråden for at fortælle mit gf2 mx 200 oc adventure :p og

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare påpeke at du ikke har 176% ytelsesforbedring.

Kan jeg få ta et eksempel på det du har gjort:

Du har regnet ut at du får 1845 mer poeng, men i grunnen har du en økning på 796 poeng. Dette gir da ikke 176% økning.

Den økningen du egentlig har er 796/1049 (gamle scoren som er grunnlaget) så får du ut hva per prosent er verdt, så ganger du med 100 som er 100%, og da får du en ytelsesforbedring på ca 76%..

Dette var ikke for å rakke ned på deg Sakari46, men tror ikke matten din var helt rett siden du tar grunnlaget for at ytelsesøkninga de var på 1845 poeng, men det var egentlig det antallet poeng du fikk etter overklokking. Så da blir poengøkninga 796poeng.

Lenke til kommentar
Vil bare påpeke at du ikke har 176% ytelsesforbedring.

Kan jeg få ta et eksempel på det du har gjort:

Du har regnet ut at du får 1845 mer poeng, men i grunnen har du en økning på 796 poeng. Dette gir da ikke 176% økning.

Den økningen du egentlig har er 796/1049 (gamle scoren som er grunnlaget) så får du ut hva per prosent er verdt, så ganger du med 100 som er 100%, og da får du en ytelsesforbedring på ca 76%..

Dette var ikke for å rakke ned på deg Sakari46, men tror ikke matten din var helt rett siden du tar grunnlaget for at ytelsesøkninga de var på 1845 poeng, men det var egentlig det antallet poeng du fikk etter overklokking. Så da blir poengøkninga 796poeng.

*slettet* du har helt rett, men delvis også Sakari46

OC % på core: 187,5%

OC % på RAM: 162,5%

Dette er rett, siden OC viser hvor mye kortet yter av original hastighet

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
denne prosent diskusjonen er vel litt off-topic :thumbdown:

nice klokk forresten, vurderer selv å skaffe meg et gammelt kort til litt tyning.

Ja, syns selv at prosentpraten skal være ferdi, va ikje meint før å skape noe diskusjon der, men bare påpeke for jeg gjorde samme feil på mattetentamen!

Men for topic sin overskrift å si, så skal jeg prate med en kar så kanskje jeg får et kort å tyne også. Fikk litt lyst etter det trådstarter klarte med sitt. Men i det er jo egentlig litt artig å se tilbake på de kortene man var så redd for å ødelegge grunnet hva dem kostet, men som i dag er ingenting!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...