ProXymus Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Kan noen gi meg link til guider/hjelpesider som handler om Wine og/eller WineX? Tar gjerne imot tips o.l også. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Kan noen gi meg link til guider/hjelpesider som handler om Wine og/eller WineX?Tar gjerne imot tips o.l også. Hva trenger du hjelp med? WineX er ganske greit å sette opp, mens WINE kan være litt vanskeligere fordi det kreves at du lager konfigurasjonen selv. Forøvrig er den ofisielle siden til Wine en god kilde til informasjon selv om dokumentasjonen er veldig generell. Men det skal være nok til at du skal klare å starte Windows-programmer :-) Lurer du på spilling er linux-gamers en ypperlig kilde som inneholder guider til hvordan man skal konfigurere WineX og Wine samt howtos til spill. frankscorner slipper du heller ikke unna :-) Her finner du også winetools - et program som laster ned og installerer windows-biblioteker og fonts til Wine. Men jeg opplever programmet som svært "ustabilt" (les: dårlig programmert) da den versjonen jeg prøvde (det var vel 2 mnd siden) skrev over config-filen til Wine og sånn totalt sett gjorde mer skade enn nytte. Like greit å laste ned programmene selv Et bedre program jeg vil anbefale på det sterkeste er winesetuptk. Dette programmet setter opp konfigurasjonsfilen til Wine gjennom valg du gjør i et oversiktlig GUI. Jeg hadde litt problemer med å installere programmet pga. noen manglende headere, men når det vel funker, funker det fett! winesetuptk Endret 5. juni 2004 av Manuel Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Tusen takk! Skal jeg følge de orginale installasjons instruksene eller bør jeg legge til noe ekstra? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Tusen takk! Skal jeg følge de orginale installasjons instruksene eller bør jeg legge til noe ekstra? Det er avhengig av hvilke instrukser du har fulgt; uansett så kan det være en god idè å "låne" dll-filene til en windows 9x installasjon (ikke XP/nt/2k!). I utgangspunktet skal ikke dette være nødvendig, og om det skulle være det så vil det stå i den guiden du leser (så sant du arbeider ut ifra en guide til et bestemt program). Det skal stå i WINE howto'en hvilke dll-filer du faktisk har muligheten til å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå