Kultom Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hei, Lurte på om jeg skulle spare meg noen slanter og heller kjøpe meg denne skjermen istede for Nec 1760NX skjermen, sparer vel en 600kr. Noen her på forumet som er eiere av denne skjermen? Fornøyde med den, noe dere ikke er fornøyd med? Jeg er ikke så kjempe kresen, men vil jo helst ha noe som er kvalitet og da, og jeg så ut fra "Den store.... : del2" at dette var den beste spill skjermen, noe som er viktig for meg. Noen grunner til at jeg ikke skal kjøpe denne skjermen istede for 1760NX? iiyama'en er hos www.NetShop.no Nec'en hos www.MPX.no Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Tja 10 Grunner til å kjøpe NEC: 1) Det er den desisert beste produsenten av LCD skjermer på markedet (i mine øyne) 2) 1760 NX er den desidert sterkeste TN baserte skjermen som er på markedet (i mine øyne) 3) Den har bedre ergonomi, dvs flere justeringsmuligheter fysisk 4) Den har flere justeringsmuligheter i meny 5) Den sorte/sølv er penere å se på 6) Den gir et mye bedre bilde 7) Den har bedre fargegjengivelse 8) NEC har egen brighness controller på desktoppen 9) Den har bedre innsynsvinkel 10) Ingen dødlig merker forskjell på de to skjermene i spill Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Riktig, dessuten hadde min ingen dødepixler. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ja det er nr 11. NEC har en bedre statestikk enn andre når det gjelder døde piksler:) Noen som har nr 12? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 12) Bedre tilgjenglighet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ja det er nr 11. NEC har en bedre statestikk enn andre når det gjelder døde piksler:) Noen som har nr 12? Kremt. Vis til den statistikken takk. Alle vet at du er pro NEC og jeg er pro iiyama, så jg vil ikke ha noen slike slengkommentarer da jeg mener at iiyama ligger godt an i løypa her. bugbear: har du tid til å vente litt så kan du kanskje spare en slant eller to til ved å lese en test som er i anmarsj fra Dag Lenke til kommentar
50_Øre Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) ja det er nr 11. NEC har en bedre statestikk enn andre når det gjelder døde piksler:) Noen som har nr 12? Joda. Men selvfølgelig har jeg vært en av de heldige som har fått en død pixel. ONTOPIC: Selvfølgelig kjøper du NEC`en isteden for iiyama`en. Endret 5. juni 2004 av 50_Øre Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 ja det er nr 11. NEC har en bedre statestikk enn andre når det gjelder døde piksler:) Noen som har nr 12? Kremt. Vis til den statistikken takk. Alle vet at du er pro NEC og jeg er pro iiyama, så jg vil ikke ha noen slike slengkommentarer da jeg mener at iiyama ligger godt an i løypa her. bugbear: har du tid til å vente litt så kan du kanskje spare en slant eller to til ved å lese en test som er i anmarsj fra Dag sånn ca når kommer den da? Har vel 1 uke eller noe slikt. Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 jeg hadde iiyama E431S-S men benyttet meg av angreretten siden jeg hadde problemer med den. Innimellom dukket det opp mange blå prikker opp der det egentilig skulle være sort. stengte jeg av skjermen blei de borte en stund før de kom tilbake. dette er nok et engangstilfelle, og utenom dette problemet var den en helt grei skjerm. Uka etterpå bestilte jeg NEC 1760NX (TCO 03). Denne skjermen var mer behaglig å se på og man kan regulere høyden på skjermen. Jeg greide ikke å stille inn lysstyrke og kontrast så jeg blei helt fornøyd på iiyama'n. Sort ble ikke helt sort. Nec'en var enklere å stille inn + bra resultat, anbefaler at du sparer til NEC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå