Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke trådløst nettverk til å funke !

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg idag et trådløst nettverkskort så jeg slipper å få mer pes fra stefaren min angående at han mister nett (se min andre tråd :) )

Kortet er et Topcom SkyR@cer Pro Pci 154 108 Mbit.

I følge installasjonsguiden skulle jeg installere driverne eller en slags util eller noe slik, til kortet før jeg satt det inn, så jeg gjorde det. Deretter skulle jeg restarte PC og en "new hardware" boks skulle komme opp, slik at jeg fikk installert selve driverne. Det kom også en slik boks, og jeg fikk installert driverne.

Deretter stod det, i det siste kapittelet "configuration" i manualen at jeg skulle i XP dobbeltklikke på nettverkssymbolet i systray (de 2 små pc skjermene) og det skulle komme opp en liten boks med en liste over nettverk, ett vindu hvor jeg kan skrive inn en key, og knappene "connect", "advanced" og "cancel"

Når jeg dobbeltklikker på ikonet kommer dette vinduet opp, men alt er grået ut, det eneste som funker er "cancel"

Jeg husker at da jeg satte opp det trådløse nettverket til mor og stefar måtte jeg skrive inn diverse passord og keys og slike ting, men dette får jeg ikke med kortet mitt, det står faktisk ingenting om dette i manualen.

Hva i allverden skal jeg gjøre ? Dra tilbake å bytte kortet ? Virker ikke som om jeg får meg på nett med det uten å fjerne alle passord o.l på routeren som styrer det trådløse nettet her hjemme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

way to much information ;)

Du må nesten fortelle oss litt mer...

Vet du hva du driver med? :p

Hadde vært en ide og sjekket settings i router da, sånn at du har en mulighet til å finne ut hva som er gale... Kanskje du finner noe interessant der

En annen ting det kan være er jo at du har av broadcast SSID, da må du adde nettverket manuellt i windows... Det er ganske enkelt...

"Hva i allverden skal jeg gjøre ? Dra tilbake å bytte kortet ? Virker ikke som om jeg får meg på nett med det uten å fjerne alle passord o.l på routeren som styrer det trådløse nettet her hjemme... "

Du kan jo prøve det som en midlertidig løsning... Og sjekke om det virker i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si jeg

Da jeg installerte trådløst på laptopene til mor og stefar var det et program der hvor man skulle sette ssid og de passordene, det er ingenting slikt på mitt, det står at det skal skje automatisk i xp

Det er jo umulig at kortet gjetter hva passordene er, så jeg må jo få skrevet de inn en plass

Lenke til kommentar

Har du prøvd å gå inn på nettverkstilkoblinger.

Høyreklikk den trådløse tilkoblingen, velg egenskaper.

Der bør det være en egen flik for trådløstilkobling, velg nettet ditt og konfigurere det.

Alternativt kan du kanskje finne noe under Avansert fliken.

Lenke til kommentar

Står det i brosjyra at dersom du har XP so skal du la XP styre nettverks-innstillingane dine når du nyttar det kortet? Eg blei fortald at eg skulle gjere det, men det viste seg at alt funka mykje betre når eg lot programmet som følgde med mitt kort styre.

Prøv òg å reinnstallere kortet. Og følg brosjyra for innstallasjonen til punkt og prikke! Eg veit at dette sikkert er vanskeleg for deg som det var for meg, men eg hadde liknande problem, og det viste seg at eg berre hadde innstallert feil. Følg instruksjonane til punkt og prikke.

Lenke til kommentar

Det virker som at du har xp, og at wireless zero configuration er avslått.

Denne kan du aktivere under kontrollpanel og administrative verktøy og tjenester. Velg så at den skal startes og at den skal være på automatisk.

Lenke til kommentar

Genialt !

Det var rett at den wireless zero saken var skrudd av, og da jeg skrudde den på fikk jeg iallefall opp en liste over tilgjengelige nettverk

Måtte knote en del for å få lov å skrive inn WEP, men det gikk da det også

Om jeg nå fikk fjerna "Local Area Connection 2 : Cable Unplugged" feilmedlingsikonet i SysTray hadde alt blitt fryd og gammen :)

(er den koblingen jeg brukte før)

Hvordan får jeg fjerna den ? Det går ikke an å slette den fra LAN-menyen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...