Gå til innhold

Demoted Designs V4 - Tilbakemeldinger :)


Anbefalte innlegg

men jeg fant en liten feil:

på f.eks. denne siden http://www.demoted.org/index.php?page=webdesign har du linket til "logo" under Paradoxia siden, det kommer kommer en melding om at siden ikke fines, og dette er det på alle disse linkene.

Sånn går det når man definerer lenker før siden(e) er ferdig. :blush:

 

 

mohuhau: Har tydeligvis glemt å legge inn en no-repeat.

 

Det irriterer meg noe grenseløst når noen har problemer med siden i SAMME browswer som jeg selv tester med, når den ser fin ut hos meg. :(

Argh...

 

EDIT: Kommer idag til å gå igjennom alle innleggene i denne tråden grundig, og rette på alle feil.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men jeg fant en liten feil:

på f.eks. denne siden http://www.demoted.org/index.php?page=webdesign har du linket til "logo" under Paradoxia siden, det kommer kommer en melding om at siden ikke fines, og dette er det på alle disse linkene.

Sånn går det når man definerer lenker før siden(e) er ferdig. :blush:

"All tutorials have moved, and is now hosted by paradoxia.org."

 

hva med...

 

"All my tutorials are soon to be hosted by paradoxia.org, please be patient as this may take some time..."

 

eller noe sånt? :hmm:

Lenke til kommentar

Polecat: Du har en del orddelingsfeil i det som finnes av tekst på siden din. Husk at ord deles på engelsk, men ikke norsk.

 

De mest synlige feil:

webdesigncompany bør bli webdesign-company

designcompanies bør bli design companies, evt. design-companies

webdesignmachine bør bli webdesign-machine

 

Legg merke til at det ikke skriver slik hele tiden, men veksler litt på det.

 

Forresten: Hvorfor ikke bare endre litt på setningsbygning, og heller "avkomplisere" teksten litt? Blir veldig mange lange ord men bindestrek nå.

Lenke til kommentar

oversiktlig, og .. rosa.. men

there is nothing wrong in beeing different.
:p

 

siden er som sagt veldig oversiktlig med meny som er enkel å finne og en submeny som også er logisk plassert. overskriftene er litt i samme stilen som v3, men ellers veldig få likheter.

 

synes kanskje at bildet i header ble litt for rosa, om du hadde lagt på en litt mørkere lillafarge tror jeg det ville blitt bedre. fikk liksom inntrykk av at det var dårlig grafikk på bildet (selv om jeg vet det ikke er det)

 

rosa fargen ellers på siden blir ikke for mye, det er en fin balansegang med grått, svart og rosa.

 

fin og oversiktlig typografi, til tross for flere typer overskrifter er lett å finne frem

når du linker fra din egen side kan det være greit om linken åpnes i et nytt vindu, på den måten vil ikke mulige kunder "forsvinne".

 

har ellers ikke så mye å komme med, god engelsk virker seriøst, en side jeg ville kjøp webside av om jeg var på jakt. :w00t:

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
når du linker fra din egen side kan det være greit om linken åpnes i et nytt vindu, på den måten vil ikke mulige kunder "forsvinne".

Så er det dette med at brukeren skal få bestemme dette selv osv... ;)

 

Dessuten validerer ikke target i strict, og skal vel tas helt bort etterhvert har jeg forstått.

Lenke til kommentar
når du linker fra din egen side kan det være greit om linken åpnes i et nytt vindu, på den måten vil ikke mulige kunder "forsvinne".

Så er det dette med at brukeren skal få bestemme dette selv osv... ;)

 

Dessuten validerer ikke target i strict, og skal vel tas helt bort etterhvert har jeg forstått.

greit, i brukervennlige Opera kan en jo bare høyreklikke og "open in new page"

ellers veldig bra side :thumbup:

Lenke til kommentar
Dessuten validerer ikke target i strict, og skal vel tas helt bort etterhvert har jeg forstått.

Det er nok for det meste bortevekke nå ja, men når CSS3 kommer kan vi spesifisere om linker skal åpnes i nye tabs :D

 

target kommer også trolig tilbake i XHTML2.

:w00t::w00t::w00t:

 

Aner ikke hvor mange ganger jeg har måttet åpne siden din på nytt fordi jeg har sett på de andre sidene og lukket browseren.. J43vli irriterende..!

Lenke til kommentar

Skal vi se. Da har jeg fått fikset på en del ting:

 

1. Så godt som det er mulig (såfremt man ikke ønsker 100pt tekststørrelse) skal all tekst nå være skalerbar, og dermed fjernet jeg størrelsesskifteren nede på siden. Funker det som det skal?

 

2. Alle <h*> er omgjort til ren tekst. Jeg synes ikke det utgjorde den enorme forskjellen, poenget er at det er 1000 ganger lettere for meg å lage et fargeskiftevalg når det kommer. (slippe å lagre masse bilder mange ganger.)

 

3. La til underline på alle linker som ligger innenfor vanlige "avsnitt". Kanskje jeg burde gå for en av delene og ikke begge, men da heller jeg nok mest mot _uten_ underline, fordi det så ikke bra ut i portfolioen... :shrug:

 

4. Endret litt leifer og linker som førte ingensteds. Skrik ut om det er flere feilformuleringer eller skrivefeil. La også til den "forklaringen" til PiRaNhA.

 

5. Klargjort for fargeskifte der nede som sagt. (Nei, det funker ikke enda.)

 

 

Bug reports needed! :yes:

 

EDIT: LINK

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Nydelig design. Virkelig!

 

Noen skrivefeil:

 

...there is nothing wrong in beeing different.

 

being.

 

Why tables for layout is stupid

 

Her kan det vel diskuteres om det er tables som en "teknikk" eller faktisk som et flertallsord (is -> are).

 

but I can asure you

 

assure.

 

The V3-version recived quite a lot of

 

received.

 

in a slight more user-friendly way

 

slightly.

 

webdesignmachine

 

webdesign machine.

 

where premade webdesign can be ordered

 

pre-made og webdesigns.

-----

 

Du ba om det, så :p Dette er bare forsiden dog, gidder ikke sjekke gjennom alt.

Menneh.. jeg sier det igjen. Elsker designet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...