Gå til innhold

Demoted Designs V4 - Tilbakemeldinger :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designet er nydelig, men det er en del småting i koden som ødelegger litt av og til.

• Dersom jeg forstørrer skriftstørrelsen i Firefox vil small og medium komme på en linje, og large komme på en ny linje. Deler av menyen vil også forsvinne når jeg øker tekststørrelsen. Du kan sikkert la være å sette width: og/eller height: på en del elementer, slik at de kan forstørre seg etter innholdet.
  • I IE blir det også feil med "creative meets content. at last" Dette skjer antaglivis på grunn av forskjellen mellom visibility: hidden og display: none;
  • Contact er ikke like stor som de andre linkene, selv med liten skriftstørrelse. Skjermdump

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

ah..får bennern av sida di PoleCat!

Dette er en sånn side jeg skulle ønske jeg kunne klart å lage! Jeg ser du har oppfattet det samme som jeg har fått med meg i det siste, en webside er ikke bare fancy designs og en drøss med unødvendig grafikk, det skal være pent, men ikke for overdrevet, websiden skal presentere innholdet på en optimal måte, og ikke minst skal innholdet være interessant..dette har du klart utmerket!

Også må du ikke glemme å vedlikeholde siden med oppdateringer og slikt, DA har du virkelig en så godt som perfekt side :)

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

Samme som Blodhemn så har jeg problemer med å se hva som er link og hva som er tekst. Det skyldes vel at også jeg er delvis rammet av fargeblindhet :thumbdown: Ser at du skal fikse på det, og det er bra.

Fant en meget interessant artikkel om fargeblindhet og usability, denne synes jeg alle dere som strever etter validering og brukervennlighet burde lese. Her er den.

Ellers, meeeget fin side PoleCat :thumbup:

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
Haha! Den siden du linket til hadde beige tekst på lysebeige bakgrunn. Måtte anstrenge meg for å lese. Linkene hadde nesten samme farge som teksten, btw. Veldig dårlig eksempel.

Kanskje et dårlig eksempel, men fyren har da absolutt noen gode poenger...

Lenke til kommentar
Haha! Den siden du linket til hadde beige tekst på lysebeige bakgrunn. Måtte anstrenge meg for å lese. Linkene hadde nesten samme farge som teksten, btw. Veldig dårlig eksempel.

Kanskje et dårlig eksempel, men fyren har da absolutt noen gode poenger...

Jada. Men det blir litt det samme som Jakob Nielsen som tar masse penger for usability-råd, og har en kræppy side som gjør folk forvirret selv.

Lenke til kommentar
Dersom jeg forstørrer skriftstørrelsen i Firefox vil small og medium komme på en linje, og large komme på en ny linje. Deler av menyen vil også forsvinne når jeg øker tekststørrelsen.  Du kan sikkert la være å sette width: og/eller height: på en del elementer, slik at de kan forstørre seg etter innholdet.

Oioioi. :blush: Skal selvfølgelig ikke være slik. Tydeligvis veldig glemsom om dagen.

I IE blir det også feil med "creative meets content. at last" Dette skjer  antaglivis på grunn av forskjellen mellom visibility: hidden og display: none;

HVA er feil?

Contact er ikke like stor som de andre linkene, selv med liten skriftstørrelse. Skjermdump

Hm, lurer på om jeg kanskje bør gå over til bilder med den menyen... Egentlig er det bare "flaks" at den passer såpass som den gjør i IE6, Opera 7.23 og Firebird 0.7. Hvilken browser bruker du?

Lenke til kommentar

Han som skrev det var jo fargeblind selv, er kanskje ikke så lett for han å finne farger som skaper kontraster da. :D

EDIT: Veldig fin side PoleCat, selv liker jeg ikke fargevalget men synes alikevel at du har brukt fargene på en riktig måte. Veldig enkel og stilren side som representerer innholdet på en proffesjonell måte. Jeg likte menyen ganske godt, den ser veldig "proff" ut, men pilene som kommer opp i menyen ser litt "rare" ut, synes ikke de var så vellykket, men alt i alt en veldig fin side... :thumbup:

Endret av Prowl
Lenke til kommentar
I IE blir det også feil med "creative meets content. at last" Dette skjer  antaglivis på grunn av forskjellen mellom visibility: hidden og display: none;

HVA er feil?

Jeg byttet raskt mellom IE og Opera, og der var det ingen forskjeller så vidt jeg kunne se bortsett fra at 01 News kommer litt høyere opp i IE enn i Opera

Lenke til kommentar

HVA er feil?

Oi.. glemte en veldig viktig del der :blush: Dette skjer bare med tekststørrelse stor og størst. Skjermdump

Contact er ikke like stor som de andre linkene, selv med liten skriftstørrelse. Skjermdump

Hm, lurer på om jeg kanskje bør gå over til bilder med den menyen... Egentlig er det bare "flaks" at den passer såpass som den gjør i IE6, Opera 7.23 og Firebird 0.7. Hvilken browser bruker du?

Jeg bruker Firefox 8.0, synes egentlig det er rart at det skal bli forskjellig her. Må bare få si at jeg er motstander av å bruke bilder i stedet for tekst, og hadde heller sett at du gikk over til å bruke tekst på overskriftene også, i stedet for å legge mer av teksten til bilder :) Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

Det blir det med meg og, men jeg trodd det skulle være der... :love:

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...