Gå til innhold

Demoted Designs V4 - Tilbakemeldinger :)

Anbefalte innlegg

Hva? Nytt design igjen, allerede?

Som noen sikkert har fått med seg, er det ikke lenge siden V3-versjonen ble lagt ut på nett.

Etter å mottat mange tilbakemeldinger via mail, der mange kunder "klagde/kritiserte" på det nye designet, at det rett og slett var for skrikende og voldsomt, fant jeg fort ut at dette ikke kunne bli liggende av åpenbare grunner.

Så, jeg satt meg ned å laget et nytt. Har blitt hektet på enkle design i det siste, og dette ble da ingen unntak. Denne siden representerer meg som webdesigner, og gir kundene et lite innblikk i hva jeg har å tilby.

For en gangs skyld har jeg fokusert på innhold, og brukt en del tid på dette. Alt er innholdet ikke ferdig enda, men det blir klart om ikke så veldig lenge. Portfolioen har jeg valgt å dele opp, og tror det kan fungere bra. Den er forresten heller ikke ferdig. Hadde vært kjekt med tilbakemeldinger på innholdspresentasjon også, da det er et av mine "svake" ledd. Her er jeg åpen for det meste.

Selvfølgelig ønsker jeg også tilbakemeldinger på designet. Planen var egentlig en style-switcher (fargevalg), men jeg så etterhvert at dette vil bli endel arbeid, og jeg vet egentlig ikke om det er behov for noe slikt på denne siden i det hele tatt.

Grunnen til at skriftstørrelse bør skiftes med knappene nede til høyre er at dersom teksten i menyen blir større, blir hele menyen "ødelagt". Det jeg KAN gjøre er å lage menyen om til bilder, men det får heller bli senere.

Vil også i rette en takk til jorgenindahouse for å ha funnet en webserver til bruk lokalt på maskinen som faktisk jeg også fant utav, slik at jeg slipper å laste opp siden til web for hver endring i PHP, og til arve87 som har vært hobbykritiker og kommet med inspill underveis. :thumbup:

Uff, alltid skal jeg skrive så lange introer. :blush: Til poenget. Alle forslag til forandringer og forbedringer mottas med åpne armer:

www.demoted.org

(blir borte en stund i dag, så kommer nok ikke til å få svare på alt før i morgen.)

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget fin side! Likte den veldig godt. Eneste jeg kan sette fingeren på er de STORE tekstlinkene under portfolio linken din. De plaget meg litt :D

Ellers må jeg bare si gratulerer med enda et kjempefint design!

Frugy

Lenke til kommentar

Har sikkert sagt det et par ganger før, men detta er veldig veldig bra! :woot:

+ Sida ser veldig proff og clean ut :)

+ Fine, balanserte farger

+ Oversiktlig

+ Bra med fokus på innhold, da blir sida litt meir interresant å vere på ;)

+ Teh seksi list-bullet m/mouseover

+ Fet, fet logo!

+ Bra navigering med både en hovedmeny og submeny

+ Eg er på Respected lista :D

- Fjern "whatever" i footer :p

- IMO ikkje veldig fint med "dobbel ramme" rundt heile sida, om du skjønner. Først 1px mørk grå, og så 5-7px lys grå...

- Bildet i header er ikkje optimalt - du klarer veldig godt å finne et finare motiv ;)

- Pixelfont på tekststørrelsevelger bryter litt med resten. Ka med vanlige tekstlinker?

- På Tutorials seksjonen, ka med å la logoen til paradoxia vere i samme lillafarge som menyen? Svart bryter liksom en del...

- "Creativity meets content. at last" kan du godt flytte litt meir mot høgre og ned, inn i hjørnet liksom.. Berre littegrann, føler den er litt malplassert slik den er atm...

- Valideringslinker i footer kan godt berre ha en mørkare gråfarge enn resten av teksten, istede for å vere lilla. Lilla på grått var ikkje så fint ;)

Det var vel det, blei en del pirk - men når du er så dyktig så pirker eg på alt eg synest er litt feil. Overall - veldig, veldig bra!

Lenke til kommentar

Sinnsykt bra PC! Farger, header, meny, mouseover og alt det andre var svært elegant utført :yes:

<pirkemodus2k>

Tekststørrelse-linkene i footer kunne vært en smule større slik at man ikke må stresse for å treffe med musen :)

</pirkemodus2k>

Lenke til kommentar

Flott arbeid polecat.

+ pent og rent oppsett

+ fine farger

+ bra med kontraster

+ snackzy meny

+ fin bg som passer og gir en god helhetsfølelse

+ utrolig phet header

+ fint/profft submenu oppsett

+ font valget er bra

- fjern whatever i footer ja

- dobbel hovedramme *usj

- ikke xhtml validert

Dette var meget bra polecat, det nærmeste jeg kommer til å si en perfekt webside dømt ut i fra design, innhold og fuksjonalitet. Stå på!

edit: leif

Endret av huf
Lenke til kommentar

*kremt*

Meget bra, PC! Synes at dine forrige design har vært meget tunge, så det er bra du kommer på "rett vei"... :p

Anyway:

<div id="top">
    <div id="slogan"></div>
    <h1><a href="#">Demoted Designs</a></h1>
     </div>

Bør rettes til

<div id="top">
    <div id="slogan"></div>
    <h1><span class="hidden"><a href="#">Demoted Designs</a></span></h1>
     </div>

slik at den opprinnelige <h1> forsvinner. Det er nemlig mulig å få tak i den hvis du markerer før og etter. Noe de aller færreste legger merke til, men jeg er i pirkehumør i dag.

Lenke til kommentar

Hadde likt en mulighet for å endre fargeskjemaer, siden jeg blir ørlitt sliten i øynene av denne fargen.... ;)

Ellers var det jo knakende bra :D

der hvor man velger font-størrelse, er det et kolon etter 'font' ?? Ser bare ut som møkk på skjermen pga størrelsen :p

Lenke til kommentar

PS¹: Overskriftene på hvert av 'verkene' dine burde være klikkbare...

edit:

PS²: Knappene hvor du trykker for å velge font-størrelse blir herpa når du trykker på dem. FireFox.

PS³: Oppdatér signaturen din ;) Den nye versjonen har kommet ;)

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Utrulig bra, likte den ganske godt. :)

- Menyen der du velger skriftstørelse beveger på seg når man bytter i mellom stil arkene.

- Portfølje linkene var svære, lage noen fine logoer der for å fylle ut tomrommet, og minske størrelsen på teksten?

- Ha random bilde i headern? Ser at du tar mange gode bilder..

- rober2.com under respected føre til Marvil sin side

Ellers elsker jeg siden, og resten er vel nevnt :)

Lenke til kommentar

Oh Jebus!

Dette er, by far, den beste siden som noensinne er blitt postet på dette forumet, dette her er bare helt rått - helt fullkomment. Siden din er så balansert i alt; grafikken passer med siden, logoen står i stil med hvordan siden din er ellers er bygget opp. Alt er så utrolig bra, uten for mange detaljer men allikevel nok detaljer til at siden din ikke blir kjedelig.

For å si det på en annen måte, om jeg hadde vært en lamer og drevet med plagiat hadde du blitt utsatt for plaigat, uten tvil! Alt i alt er dette en kongeside som fortjener en verdig plass blant de beste sidene her på forumet.

Jeg syns ikke noe var direkte dårlig på websiden din; men om jeg hadde vært deg hadde jeg endret et par ting: På startsiden hadde jeg blokkjustert teksten under hver av overskriftene - selvfølgelig på en måte slik at teksten strekker seg ut like langt som den tynne streken under overskriften. Ellers hadde jeg kanskje forandret litt på meny-fonten din, jeg hadde kanskje tenkt meg noe i samme stil som logoen? BLOKKBOSTAVER.ER.KULT

Men tja, det var vel egentlig ikke noe å utsette på websiden din; du får vel terningkast 10, 10 ildere, 6 av 6 ... whatever, du ruler ;)

Lenke til kommentar

Dette er SÅ mye bedre hvis vi ser på brukervennlighet

enn de siste versjonene av demoted. Du har endelig røska

vekk alt dilldall, og laget en side akkurat slik kunden ønsker! :)

Nå skal jeg komme meg til det litt mer konstruktive:

Fonta på "DEMOTEDDESIGNS" helt øverst til venstre er litt

sammentrøkka ut. Jeg kan ikke skrive under på at det er det

vakreste jeg har sett. ;) Bruk heller litt mer plass på den overskrifta.

Det kunne blitt bedre hvis du fikk menyvalgene, og nyhetene like langt

fra kanten. Vil tro det hadde blitt just it! Og kanskje at "NEWS" i "01 NEWS"

hadde kommet akkurat like langt fra den stipla linja som brødteksten?

Det du skriver er helt overbevisende! :) Du skriver vanvittig mye fornuftig!

En idè med random header? Ble litt kjedelig med et tre med altfor

høy kontrast. :)

Ellers kan jeg si at alt ser veldig logisk plassert ut!

Nyhetene er akkurat der de skal være, og alt er kjempe!

Dette var VELDIG bra! :w00t:

Lenke til kommentar
Nå skal jeg komme meg til det litt mer konstruktive:

Fonta på "DEMOTEDDESIGNS" helt øverst til venstre er litt

sammentrøkka ut. Jeg kan ikke skrive under på at det er det

vakreste jeg har sett. ;) Bruk heller litt mer plass på den overskrifta.

Nei og nei! Fysj fysj! :scared:

Det er nettopp _dette_ som gjør siden kul! Det er en egen form for design-stil, skjønner du dune ;) Du ser den igjen et par steder, mener å huske at "russern" var fan av slik typografi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...