Deia Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Bilen har en tendens til å bruke enorme mengder olje. Fyller vel kanskje 1 liter per 3-4 veke eller slikt, noke som er ganske ekstremt. Det er ingen synlig oljelekkasje på gang. Har fått høyrt at det kjem litt blårøyk ved ekstremt pådrag, men har ikkje fått bekrefta det 100% Lurer på kva som kan gjere at den bruker slike mengder olje, og kva som eventuelt kan være gale. Bilen det gjelder er en 95 modell golf 3 gti 2.0, og den har gått ca 150 000 km Toppakninga er heilt tett og fin, so det er lite sannsynlig at det er den. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 stempelringer? ventiltettinger? simmeringer? Hvis bilen bruker så mye olje som du sier burde det ryke veldig blått. Og det har vel ikke kommet olje i kjølevæska? Eller omvendt? Lenke til kommentar
Deia Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Ryker ikkje blått ved normal køyring, eller på tomgang. Kvit og fin eksos da Er det noken enkle måter å få sjekka det her på? Evt på verksted? Kva vil ein slik sjekk koste i so tilfelle? Lenke til kommentar
Deia Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Sjekka kjøleveska i dag (antfreeze) Den var orange, brunaktig !? Den nådde heller ikkje opp til minimum merket. Kan dette være olje som er blanda i? Dette såg nemlig litt mistenkelig ut Endret 5. juni 2004 av Deia Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Har du sjekket pluggene? Hold et ark foran eksos-stussen når motoren går, blir arket oljete? Gjør det samme en gang til, mens en kompis klemmer gassen i bånn. Lenke til kommentar
Deia Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Sjekka nettopp alle punkta der. Pluggane var reine og fine, og arkene blei ikkje våte eller oljete på noke vis. Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) * Hvordan er bilen kjørt opp gjennom årene? Mye småkjøring? * Hvordan kjøres den til daglig, langkjøring/småkjøring/blandet? * Hva slags olje bruker du ? (Merke, viskositet etc.) * Går motoren "som normalt", ingen smelling etc. i eksosanlegget ? * Er motoren trimmet/modofisert på noe vis ? Kontakt meg gjerne på e-post (epostadr. finner du på nettsidene mine, se profil). Endret 5. juni 2004 av ARXco Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ARXco: Jeg gjør deg oppmerksom på at forumet ikke er en markedsplass. Snikreklamer av denne typen aksepteres ikke! Du er velkommen til å bistå med kompetanse/erfaring på området, men reklamering/salg for bedriften er et klart brudd på våre retningslinjer. Er det noe du lurer på? Send meg en PM. Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Hmm...hvis det forsvinner SÅ mye olje via toppakningen skal det vises veldig tydelig på kjølevæska...vanligvis blir den hvit/grå under kjøring grunnet innblanding av olje. Likeså vil det legge seg et oljelag øverst når motoren står stille en stund. Fargen blir ofte brun hvis den er veldig gammel, og noen kjølevæsker er faktisk knallorange eller grønne når de er nye. (Grønn:Lav-silikat, orange:lav-silikat med SCA-tilsetninger) Uansett; du skal se det tydelig hvis det er olje i den. (Tapp av litt fra påfyllingshullet til et syltetøyglass) Hvis du ikke ser noe olje, ville jeg uansett ha tappet av kjølevæska, spylt skikkelig gjennom systemet med hageslangen og hatt på ny blanding, den er sikkert gammel og full av rust og partikler. Sliter på både kjølesystem og motorblokk. (Obs: kjølevæske er miljøavfall..) Hvis det ER olje i den må toppen av for pakningsbytte og inspeksjon. Med så høyt oljeforbruk bør det vises godt med blå/grå røyk i eksosen hvis den brenner opp, dvs. toppakning er ok. Eksosen skal jo normalt være "usynlig" ved varm motor. En grei test på om motoren brenner opp oljen er å kjøre den varm, få en kompis til å kjøre bak, finne en lang utforbakke, sette den i 2-3.gir og la bilen rulle i gir nedover UTEN å gi gass. På denne måten vil en oljebrennende motor bygge opp et overskudd av olje i sylindrene. Når du så gir gass, kommer en tydelig blårøyksky ut med eksosen. Da er enten motoren godt slitt, (romme sylindre/slitte stempelringer) og /eller ventiltetningene utslitte/stivnet. Stempelringene kan også være fastkoksete og ubevegelige. Endret 8. juni 2004 av ARXco Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 ARXco: Jeg gjør deg oppmerksom på at forumet ikke er en markedsplass.Snikreklamer av denne typen aksepteres ikke! Du er velkommen til å bistå med kompetanse/erfaring på området, men reklamering/salg for bedriften er et klart brudd på våre retningslinjer. Er det noe du lurer på? Send meg en PM. Hvis du gjør litt research så vil du nok oppdage at ARXco og Rånern er samme person. Rånern har snakket varm om produktene til ARXco her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=239608 Rånern hadde sitt siste innlegg på forumet 02.06.04, samme dato som ARXco regga sin bruker. Skrivemåten i innleggene er også veldig lik ARXcono sine innlegg på forumet til ARXco.no http://www.arxco.no/diskusjoner/viewforum....478dba6071e2d07 Snikreklame er en ting. Å utgi seg for å være kjøper av sitt eget produkt og anbefale det til andre er svindel. Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Ronny tipset MEG om dette forumet, så enkelt er det. Ønsker ikke dårlig rennommè ved å bli mistenkeliggjort, så jeg hopper av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg