MazeKopp Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jada, som de fleste kanskje har fått med seg, var vi på Ole Ivars-konsert med påfølgende nachspiel på fredag. Jeg har i så måte tatt ansvar, og lager en liten bildereportasje fra evenementet. De involverte opererer med pseudonym, grunnet respekten for anonymitet og mulige søksmål fra SAS Radisson, som jeg ikke har tenkt på å besøke med det første. Vi begynte rolig, som seg hør og bør, på vårt kjære Cafèkontoret, og det er meg en glede å få introdusere deltagerne, behørig antrukket for anledningen. Vi åpner med Skrapparkar og Doh, ca. kl. 1800 ZULU. Andre halvpart av selskapet, Rapala og undertegnede, på motsatt side. Det var allerede her tydelig at kvelden kom til å bli en suksess, og Skrappars room-mate Suz var tydelig stolt over oss, som jo er ganske naturlig. Lenke til kommentar
MazeKopp Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Etter et antall halvlitere, fant vi det for godt å utvide horisonten, og etter å ha "overtalt" betjeningen til å spille vår medbragte compact disc med Ole Ivars, ble vi kjent med en kar på bordet ved siden av vårt. Det viste seg at dette var selveste(?) Gert Lomnes, utflyttet hedmarking og barndomskamerat av selveste Tore Halvorsen. Gert nummer to fra venstre. Etter å ha snakket lenge og vel med Gert, utvekslet telefonnummer og avtalt hjemmebesøk, dro klokken seg over åtte, og det var tid for avreise, en avgjørelse som gjorde at Ole Ivars bare hadde spilt en tjue minutters tid da vi fikk anvist plass bakerst i Oslo Konserthus. Det har seg heldigvis sånn at vi er ressurssterke mennesker, og etter kun få minutter hadde vi fått sneket til oss plasser på henholdsvis rad tre og to. Bilder av selve konserten er det dårlig med, da vi mener Ole Ivars får mer enn nok spalteplass som det er, og dette var vår kveld. Det var tydelig at publikum og band var godt fornøyd med fire attraktive landsens gutter, så Rapala og Skrapparkar så sitt snitt til å beære alle de tilstedeværende med en kanskje noe overilt sentralisering av seg selv under konserten, men alle var venner og vel forlikte, også etter dette. Lenke til kommentar
MazeKopp Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Det er også tydelig at pyroeffekter ikke er forbeholdt metal-band, noe som for oss betyr ytterligere forbrødring på tvers av stilartene. Etter konsertslutt gledet vi konsertgjengere med å omgås dem på utsiden, og tilbød alle villige en ørliten knert i kulda. Slettes ikke verst, til hælvsi satanister å være! Her er for eksempel Rapala med Else og Astrid fra 7600 Levanger, som skulle vise seg å bli blant våre bordkavalerer senere på kvelden. Fra Levanger til Oslo for Ole Ivars, wackenpyser go home! Som dere ser, var også Else behjelpelig med å holde fotografens proviant. Damer var heller ingen mangelvare ellers, her er et knippe skjønnheter vi slet med å bli kvitt. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Litt feilpost kanskje? Lenke til kommentar
MazeKopp Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Vi traff også et hyggelig par, som jeg ikke husker hva heter, men mannen var sjåfør for et danseband i helgene, noe som gjør ham til en bransjemann. Her har fruen også fått et glass for kulda. Og flere hyggelige mennesker møtte vi, her er henholdsvis en kar med en ytterst frekk jakke, og på neste bilde sønnen av ordføreren i Rømskog kommune. Trompetisten er ukjent. Etter at de fleste hadde forlatt åstedet, satte vi kursen for hotell og nachspiel, kun avbrutt av en ørliten tur på Last Train, noe som var en begredelig affære, og glatt kan forbigåes i stillhet. Vel framme på hotellet, var vi virkelig klare for fest, selv om dagen så langt allerede hadde vært en fest. Der gjorde vi først en æresrunde, slik at gutta kunne få hilse på oss, vi kjører i rask rekkefølge Ole Ivars, mine damer og herrer!!! Førstemann ut, eneste gjenværende originalmedlem, the Jon Lord of danseband; OLE!!! Dernest har vi vår mann i Ole Ivars, låtskriver og bassist WILLIAM!!! Så kjører vi på med Løtensingen med stor L; Arild "Animal" Engh!!! Så kjører vi en dobbel setting. Willy, Norges svar på Jan Garbarek, og gitar monster Bjørn Elvestad!!! Og sist, men ikke minst, men antageligvis livredd; Tore "The Voice" Halvorsen!!! Da disse formalitetene var unnagjort, henfalt vi til mingling og drikking, og ble kjent med litt av stedets unge jomfruer. Det er tydelig at vi falt i smak, og det gikk med mer enn en lårhals i hasardiøs flørting den kvelden. Etter litt sosialisering, var det tid for prisutdeling, og med Ole Ivars på scenen, er ikke Rapala langt unna. Det er få mann som er så glad i høytideligheter som denne karen! Her var vi temmelig sikre på at vi skulle få beskjed om å fjerne ham fra scenen, men det hele tok en noe uant vending. Etter at de fleste hadde forlatt scenen, og noen hadde vært så lite omtenksomme at de hadde latt mikrofonen stå på, var det klart for kveldens andre konsert, denne gangen med en noe annerledes besetning. Det var også en annen kjenning som gjorde gjesteopptreden under konserten, og da dette nærmest er rosinen i pølsa, følger en liten session med denne urinnvåneren uten kommentarer. For your pleasure; MATTIS "SAMI ÆDNAN" HÆTTA!!!!!!!!!!!!! Ubetalelig! I alle tilfeller, så forsvant Doh, da han fant ut at hotellet var større enn denne salen, og det skulle gå en stund før vi så ham igjen. Men det var vel verdt ventingen. Det viste seg nemlig at han fant et lagerrom, med kostymer, så dette var synet som møtte oss litt senere... Grepet av stunden fant vi ut at vi skulle gjøre det samme, etter at vi fikk knipset dette bildet, som var det siste som skulle bli tatt denne kvelden. Bedrøvelig, men sant..... Vi gikk så for å finne kostymer, men da begynte Doh å kjede seg utenfor, så han fant det for godt å prøve å bli kjent med noen folk tvers over gata. Det viste seg å være de som eide kostymet, og kaoset var et faktum. Han inn, vi fant ikke lageret, Doh ble truet med politi, og Rapala og Skrappar havnet i klammeri med noen kjekkaser i inngangspartiet. Jeg fikk praia verdens eldste taxi, og i det Skrapparkar roper til kjekkasene "Bli med ut på håndgemeng", og vakta roper til Doh "Vi har signalementet ditt", satte vi oss inn. Sjåføren var motvillig til kjøreturen, men jeg var nødt til å ta i litt, og sa "kjør som faen, vi tar det juridiske etterpå", og vi satte kursen for Elm. Ekskursjonen var avsluttet, den var en suksess, og dansebandNorge vil aldri bli det samme.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Var det ikkje ein lov som sa at festbilder på nettet var ulovleg? Edit: Etter å ha lest gjennom alle innlegga til MazeKopp trur eg han er moden for ein ferie Endret 5. juni 2004 av zeph Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Uansett har denne ingenting i denne kategorien å gjøre. Prøv off topic (selv om jeg tviler på at det er mange Ole Ivars fans her...) Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg