hylo Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg installerte ny prosessor vifte. (tok av den gamle, satt på den nye) Men så skal jeg starte maskina. Den starter (slo seg av de to første gangene) men ikke noe bilde på skjermen. Hva har skjedd??!? HJELP! Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Kan du ha ødelagt cpu'en? er det AMD spu så er de veldig følsomme Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Satt den veldig veldig forsiktig på. Det er amd ja. Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Prøv å ta den av igjen og sjekk kjernen.. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 hvordan ser man om kjernen er ødelagd? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Tror statiske faen har tatt den jeg.... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 sikker på at du har satt viften riktig vei? Hvis man setter den på gal vei (ikke opp-ned, men at du har snudd den) så kan det ofte skje slike ting! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 sikker på at du har satt viften riktig vei? Hvis man setter den på gal vei (ikke opp-ned, men at du har snudd den) så kan det ofte skje slike ting! er ganske sikker... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 vel, det skader vel ikke å snu på den? Men merklig, er jo kjipt hvis pcen har tatt kvelden, hvis du kjøpte vifte og eller CPU hos komplett så kan du bare sende delene inn for testing. Kan sikkert gjøre det med andre butikker også.. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 jeg vet ikke om netshop har ett sånt system, men sender en melding til dem for sikkerhets skyld.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 sitter viften riktig? er det goop under? har kjernen merker/skader? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 sitter viften riktig?er det goop under? har kjernen merker/skader? det er goop under, kjernen har ikke merker, den sitter riktig. har en stygg følelse av at statiske elektrisiteten har tatt den.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Får du pipelyder i PC-speakeren? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Får du pipelyder i PC-speakeren? nei, det er det som er bra. det får jeg ikke... men vet fremdeles ikke hva det er.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 OK, jeg har en liste med spørsmål som kanskje gjør at vi kommer litt nærmere problemet: 1. Når du starter opp, går alle vifter som normalt? 2. Hører du noen pipelyder eller lignende når du starter opp (du har vel sagt nei på dette allerede)? 3. Hadde du tatt ut strømledningen da du byttet kjøler? 4. Har du satt ledningen til CPU viften på samme sted som den gamle viften? 5. Du kan ha kommet borti skjermkortet slik at det har løsnet en smule. Trykk godt fast skjermkort og minnemoduler. 6. Uteglemt kjølepasta/goop ødelegger ikke CPUen, men den øker temperaturen på CPUen. Det er ikke problemet ditt nå. 7. CPU kjøleren har et hakk opp på den ene siden, se at det matcher sokkelen sin forhøyning. Når du tar av kjøleren, så ser du lett om CPU kjøleren har nært korrekt monert: Avtrykk av kjølepasta. 8. Sjekk skjermledningen også, den kan ha løsnet en smule. 9. Hvis intet av det ovenstående virker, kan du kanskje låne en tilsvarende CPU av en bekjent? Ev. ta med din CPU til den bekjente og teste i hans/hennes PC. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 OK, jeg har en liste med spørsmål som kanskje gjør at vi kommer litt nærmere problemet: 1. Når du starter opp, går alle vifter som normalt? 2. Hører du noen pipelyder eller lignende når du starter opp (du har vel sagt nei på dette allerede)? 3. Hadde du tatt ut strømledningen da du byttet kjøler? 4. Har du satt ledningen til CPU viften på samme sted som den gamle viften? 5. Du kan ha kommet borti skjermkortet slik at det har løsnet en smule. Trykk godt fast skjermkort og minnemoduler. 6. Uteglemt kjølepasta/goop ødelegger ikke CPUen, men den øker temperaturen på CPUen. Det er ikke problemet ditt nå. 7. CPU kjøleren har et hakk opp på den ene siden, se at det matcher sokkelen sin forhøyning. Når du tar av kjøleren, så ser du lett om CPU kjøleren har nært korrekt monert: Avtrykk av kjølepasta. 8. Sjekk skjermledningen også, den kan ha løsnet en smule. 9. Hvis intet av det ovenstående virker, kan du kanskje låne en tilsvarende CPU av en bekjent? Ev. ta med din CPU til den bekjente og teste i hans/hennes PC. har gjort alt på lista. han starter, men ikke bilde og den laster ikke noen ting. Lenke til kommentar
enhuso Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Var borti akkurat det samme tilfellet no nettopp på en pc til en kamerat. Feilen der var at CPU'en ikke var helt nedi sokkelen. Så sjekk etter om CPU'en har noen bøyde pinner og at den sitter helt plan nedi sokkelen. Lykke til... Lenke til kommentar
hylo Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Var borti akkurat det samme tilfellet no nettopp på en pc til en kamerat.Feilen der var at CPU'en ikke var helt nedi sokkelen. Så sjekk etter om CPU'en har noen bøyde pinner og at den sitter helt plan nedi sokkelen. Lykke til... Jeg har ikke rørt cpu'en, men prøvde. Det funka ikke Lenke til kommentar
hylo Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Veit noen hva som har skjedd???? Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Akkurat det samme har skjedd meg. Men jeg hadde null problemer med hverken CPU eller CPU Viften. I mitt tilfelle var det noe med skjermkortet, alt jeg trengte å gjøre var å riggle litt på skjermkortet og dille litt med det. Prøv å test CPU'en på en annen datamskin. Da finner du fort ut om det er CPU'en eller hovedkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå