Gå til innhold

Ny prosessorvifte

hylo

Anbefalte innlegg

Jeg installerte ny prosessor vifte. (tok av den gamle, satt på den nye) Men så skal jeg starte maskina. Den starter (slo seg av de to første gangene) men ikke noe bilde på skjermen. Hva har skjedd??!? HJELP! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, jeg har en liste med spørsmål som kanskje gjør at vi kommer litt nærmere problemet:

1. Når du starter opp, går alle vifter som normalt?

2. Hører du noen pipelyder eller lignende når du starter opp (du har vel sagt nei på dette allerede)?

3. Hadde du tatt ut strømledningen da du byttet kjøler?

4. Har du satt ledningen til CPU viften på samme sted som den gamle viften?

5. Du kan ha kommet borti skjermkortet slik at det har løsnet en smule. Trykk godt fast skjermkort og minnemoduler.

6. Uteglemt kjølepasta/goop ødelegger ikke CPUen, men den øker temperaturen på CPUen. Det er ikke problemet ditt nå.

7. CPU kjøleren har et hakk opp på den ene siden, se at det matcher sokkelen sin forhøyning. Når du tar av kjøleren, så ser du lett om CPU kjøleren har nært korrekt monert: Avtrykk av kjølepasta.

8. Sjekk skjermledningen også, den kan ha løsnet en smule.

9. Hvis intet av det ovenstående virker, kan du kanskje låne en tilsvarende CPU av en bekjent? Ev. ta med din CPU til den bekjente og teste i hans/hennes PC.

Lenke til kommentar
OK, jeg har en liste med spørsmål som kanskje gjør at vi kommer litt nærmere problemet:

1. Når du starter opp, går alle vifter som normalt?

2. Hører du noen pipelyder eller lignende når du starter opp (du har vel sagt nei på dette allerede)?

3. Hadde du tatt ut strømledningen da du byttet kjøler?

4. Har du satt ledningen til CPU viften på samme sted som den gamle viften?

5. Du kan ha kommet borti skjermkortet slik at det har løsnet en smule. Trykk godt fast skjermkort og minnemoduler.

6. Uteglemt kjølepasta/goop ødelegger ikke CPUen, men den øker temperaturen på CPUen. Det er ikke problemet ditt nå.

7. CPU kjøleren har et hakk opp på den ene siden, se at det matcher sokkelen sin forhøyning. Når du tar av kjøleren, så ser du lett om CPU kjøleren har nært korrekt monert: Avtrykk av kjølepasta.

8. Sjekk skjermledningen også, den kan ha løsnet en smule.

9. Hvis intet av det ovenstående virker, kan du kanskje låne en tilsvarende CPU av en bekjent? Ev. ta med din CPU til den bekjente og teste i hans/hennes PC.

har gjort alt på lista. han starter, men ikke bilde og den laster ikke noen ting. :(

Lenke til kommentar

Var borti akkurat det samme tilfellet no nettopp på en pc til en kamerat.

Feilen der var at CPU'en ikke var helt nedi sokkelen.

Så sjekk etter om CPU'en har noen bøyde pinner og at den sitter helt plan nedi sokkelen.

Lykke til... :)

Lenke til kommentar
Var borti akkurat det samme tilfellet no nettopp på en pc til en kamerat.

Feilen der var at CPU'en ikke var helt nedi sokkelen.

Så sjekk etter om CPU'en har noen bøyde pinner og at den sitter helt plan nedi sokkelen.

Lykke til... :)

Jeg har ikke rørt cpu'en, men prøvde. Det funka ikke :dontgetit:

Lenke til kommentar

Akkurat det samme har skjedd meg. Men jeg hadde null problemer med hverken CPU eller CPU Viften. I mitt tilfelle var det noe med skjermkortet, alt jeg trengte å gjøre var å riggle litt på skjermkortet og dille litt med det.

Prøv å test CPU'en på en annen datamskin. Da finner du fort ut om det er CPU'en eller hovedkortet som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...