Gå til innhold

Magic Ball, fra idè til...?

Anbefalte innlegg

regner med at du har erfaring med silicon og alt det der for å tette igjen evt lekasjer osv?

Joda, har da lekt litt med silicon og andre ting før ja :)

men, håper å bruke minst mulig av det, får heller bare være ekstra nøye i alle steg av prosessen, slik at sjangsene for katastrofer blir minimale i utgangspunktet :)

Jobber med en bedre plantegning nå, som vil vise bedre hvordan jeg har tenkt oppbyggingen... regner med å ha noe ferdig til å legge ut her i løpet av kvelden.

Blir ett temmelig komplisert byggverk, men, som sagt, så lenge en tar tiden til hjelp så er jeg temmelig sikker på at resultatet blir bra :)

Og jo.. jeg kommer til å sette i gang å bygge så fort lønna triller inn på kontoen :)

blir ikke så store utgiftene for selve kassa, pvc rør, en del plexi plater, ett par tre kobberrør, vannkjølings sett og da denne kula.. om jeg finner en som passer :p

edit: Trøkkleif

Endret av Pompel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da tror jeg at layouten er "spikra"

hva synest dere?

layoutsmall.jpg

Alle mål skal være 99% riktige, så proporsjoner osv stemmer bra.

Sort: airplex EVO 120

Gul: Eheim 1250 vannsirkulasjonspumpe

Lyseblå: Fortron/Source, 300W, ATX12V

Grønn: DvD/CD

Rødt: Hovedkort

helt fremme nede er det 2 hdd'er, og forran, evt under blir det en vifte for å kjøle hdd'ene

Mål:

H:65cm D: 43cm B: 30cm

Radius på kula :10cm

Alt blått blir plexi, røret regner jeg med blir pvc

/Pompel

Endret av Pompel
Lenke til kommentar

Layout m AGP kort:

layou2small.jpg

Fjerna også mye av den nederste plexi plata. AGP kortet ble mye høyere enn jeg hadde regnet med :)

så takk for tipset arnosmith!! :)

Blir ett utrolig trangt kabinett, men vil holde størrelsen så liten som mulig...

edit: liten ekstra smakebit (XviD Mpeg-4)

edit2: Har sett ett lite problem med designet, nemlig luftgjennomstrømming til Radiatoren, jeg må lage noen luftekanaler eller noe slikt, men vet ikke helt hvor... tips???

Endret av Pompel
Lenke til kommentar

I framtida kan du kanskje begynne å rendre layoutsa med hvit bakgrunn og en kraftig spotlight.

Ontopic: Når ikke radiusen på kula skal være større enn det der kan du jo lett bruke en kule fra de plasmalampene.

Lenke til kommentar
I framtida kan du kanskje begynne å rendre layoutsa med hvit bakgrunn og en kraftig spotlight.

Ontopic: Når ikke radiusen på kula skal være større enn det der kan du jo lett bruke en kule fra de plasmalampene.

I fremtiden blir det forhåpentligvis Kamera jeg bruker, og ikke 3ds max ;)

men blir nok noen fler 3d bilder før lønna snubler inn på kontoen, har en del fler detaljer jeg vil få på plass før jeg starter med å kutte :)

Og anng. valg av kule så vil tiden vise hva det blir til :D

Lenke til kommentar

@yoyo89: blir kanskje det om jeg setter igang med Rent-a-Cooler prosjektet :)

@2Delroton: er ikke ofte jeg drar på lan lenger gitt :) Begynner å bli litt for gammel for det :) (32)

og har en luftkjølt p4 3.2ghz som jeg kan dra med meg om jeg skal finne på noe slikt :)

Lenke til kommentar
@yoyo89: blir kanskje det om jeg setter igang med Rent-a-Cooler prosjektet :)

:w00t: Gjør d! ;) Blir kult :thumbup:

:w00t:

vi får se :)

Først vil jeg se om jeg får starta på detta prosjektet :)

k :thumbup: lykke til, blir sikkert bra!

husk å ha worklog så vi andre kan følge med på d ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...