Pompel Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Halloisen! Satt å lekte meg litt med noen ideer jeg har hatt til en ny pc kasse, og tenkte jeg skulle dele disse ideene med dere, for å få noen flere tips og inspill! Her er første utkast til 'Magic Ball' Pc'en: Globen på toppen skal være av plast eller hva jeg får tak i som passer. Røret opp igjennom midten skal være returen fra vannkjølinga, som går ut i en dyse på toppen av røret, slik at vannet som kommer tilbake spruter ned langs innsiden av kula. vil også få vekk dugg osv fra innsiden av kula på den måten Tenkte også å sette lys under kula slik at den blir opplyst, eventuellt UV lys med UV reaktivt stoff i vannet! Det tror jeg hadde sett flott ut! De tre knappene under CD/DVD'en skal være on/off, reset og den siste vet jeg ikke helt enda, men tenkte på av/på knapp for lyset som skal sitte under globen. det vinduet over cdrommene tenkte jeg å putte ett LCD display i. vurderer også å putte en luft pumpe som skal lage bobler i vannet, men vet ikke hvordan det påvirker kjølesystemet osv. Mål på boksen vet jeg ikke helt enda, men skal prøve å holde den så liten som mulig... så, hva synest dere? Tviler på jeg kommer igang med å få laget denne på en stund, siden jeg jobber så alt for mye, men who knows, plutselig en dag tar lysten til å se denne realisert overhånd /Pompel Endret 7. juni 2004 av Pompel Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Likte ideen med kula som vanntank.. tror det vil se ***** fet ut Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Ser ut som en "vann.dispenser" Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Ser ut som en "vann.dispenser" hehehe, var faktisk det som var bakgrunnen for ideen min Har ett par sånne stående på jobben (ligner på denne Men, den hadde blitt alt for stor til å ha stående, og litt i overkant med en så stor vanntank.. selv om det hadde vært rått å modda en slik vanndispenser da... edit:link Endret 5. juni 2004 av Pompel Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ville en sånn plastkuppel fra en utelykt være stor nok som tank? fett prosjekt.. håper du bygger den da Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 ville en sånn plastkuppel fra en utelykt være stor nok som tank? hmm.. Tror kanskje det hadde fungert bra!! skal ta en titt i noen butikker til uka å se om jeg finner noen som er store nok, og helt gjennomsiktige Takk for tipset! Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Butikker? Bare jeg som tenker at det er billigere å gå en "tur" i parken? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Ser bra ut, men du trenger en nokså kraftig og stor vannstråle for å få den vanneffekten virkelig fram. Tror det blir KONGE uansett hva. Håper du får det til, lykke til! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hehe.. Kjempeidè! Gleder meg til å følge dette! Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Trenger nok en del trykk i pumpa ja, men det er også avhengig av dysa på enden av røret. Tenkte på å ha følgende rekkefølge på vannkjølinga: Kule, Pumpe, radiator, cpu/gpu, Kule. påfylling av vann blir ett lite "problem" men jeg har ett par tre ideer rundt det også så jeg tror det skal gå greit. bak så blir det plass til radiatoren, og jeg tenkte på å legge hovedkortet flatt på bunnen, men jeg må tenke litt mer på plasseringer tror jeg. /Pompel Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Blir du ikke gal av den vann-sildre-lyden etter hvert da? Jeg vet at det ville jeg ha blitt! Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Om jeg blir gal av den lyden er det bare å kutte ned lengda på røret som går opp i kula, slik at enden er under vann Problem løst kan kanskje bruke en simring ellernoe i bunnen av kula, slik at jeg kan justere høyda på røret uten å måtte kutte det. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Kan være lurt! Jeg ville heller foretrekke litt skvaldring fra vann-kjølinga (som i den frie natur'n) fremfor wooooomh fra en hag vifter fylt med støv! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Ja - jippi. Feilmelding! men innleget kommer! Arg Endret 5. juni 2004 av LOZER Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) [ Server Load: 19.19 ] + ISDN Beklager ! Endret 5. juni 2004 av LOZER Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Men, jeg sitter å lurer på hva slags Hovedkort osv jeg skulle fått fatt i til denne.. bør jo være en pc med litt guff i, men tenkte på en mini-itx løsning for å få basen minst mulig... noen som har noen forslag? /Pompel edit: enda ett bilde: tenkte å montere 3 lazer leds over cdrommene, og bruke noen knapper som lyser til power osv.. ( Nesten som on/off knappen til Be-Quiet (bilde ett stykke ned på siden)) edit2: link til DrSpawn sitt mesterverk. Endret 5. juni 2004 av Pompel Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Tenkte litt på Kjøleløsninga. istedet for en vanlig radiator/vifte løsning, så tenkte jeg å lage noe slikt: Mål: 30cm høy, 10 cm bred Villle dette ha vært nok til å kjøle for eksempel en P4 3.0? tenkte på kobber base / aliminium finner, men kommer ann på hva som finnest av ferdige kjøleribber... Endret 5. juni 2004 av Pompel Lenke til kommentar
Flames Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Wow! Ser jo knallbra ut dette her. Håper det blir noe av offtopic; Hva har du brukt til å lage bildene? Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Hva har du brukt til å lage bildene? Bildene er laget i 3ds max.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå