Gå til innhold

Magic Ball, fra idè til...?

Anbefalte innlegg

Halloisen!

Satt å lekte meg litt med noen ideer jeg har hatt til en ny pc kasse, og tenkte jeg skulle dele disse ideene med dere, for å få noen flere tips og inspill!

Her er første utkast til 'Magic Ball' Pc'en:

ballsmall.jpg

Globen på toppen skal være av plast eller hva jeg får tak i som passer.

Røret opp igjennom midten skal være returen fra vannkjølinga, som går ut i en dyse på toppen av røret, slik at vannet som kommer tilbake spruter ned langs innsiden av kula. vil også få vekk dugg osv fra innsiden av kula på den måten ;)

Tenkte også å sette lys under kula slik at den blir opplyst, eventuellt UV lys med UV reaktivt stoff i vannet! Det tror jeg hadde sett flott ut! :)

De tre knappene under CD/DVD'en skal være on/off, reset og den siste vet jeg ikke helt enda, men tenkte på av/på knapp for lyset som skal sitte under globen.

det vinduet over cdrommene tenkte jeg å putte ett LCD display i.

vurderer også å putte en luft pumpe som skal lage bobler i vannet, men vet ikke hvordan det påvirker kjølesystemet osv.

Mål på boksen vet jeg ikke helt enda, men skal prøve å holde den så liten som mulig...

så, hva synest dere?

Tviler på jeg kommer igang med å få laget denne på en stund, siden jeg jobber så alt for mye, men who knows, plutselig en dag tar lysten til å se denne realisert overhånd ;)

/Pompel

Endret av Pompel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som en "vann.dispenser"

hehehe, var faktisk det som var bakgrunnen for ideen min :)

Har ett par sånne stående på jobben (ligner på denne

Men, den hadde blitt alt for stor til å ha stående, og litt i overkant med en så stor vanntank.. selv om det hadde vært rått å modda en slik vanndispenser da... :)

edit:link

Endret av Pompel
Lenke til kommentar
ville en sånn plastkuppel fra en utelykt være stor nok som tank?

hmm.. Tror kanskje det hadde fungert bra!! skal ta en titt i noen butikker til uka å se om jeg finner noen som er store nok, og helt gjennomsiktige :)

Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar

Trenger nok en del trykk i pumpa ja, men det er også avhengig av dysa på enden av røret.

Tenkte på å ha følgende rekkefølge på vannkjølinga:

Kule, Pumpe, radiator, cpu/gpu, Kule.

påfylling av vann blir ett lite "problem" men jeg har ett par tre ideer rundt det også :) så jeg tror det skal gå greit.

backsmall.jpg

bak så blir det plass til radiatoren, og jeg tenkte på å legge hovedkortet flatt på bunnen, men jeg må tenke litt mer på plasseringer tror jeg.

/Pompel

Lenke til kommentar

Om jeg blir gal av den lyden er det bare å kutte ned lengda på røret som går opp i kula, slik at enden er under vann :) Problem løst :)

kan kanskje bruke en simring ellernoe i bunnen av kula, slik at jeg kan justere høyda på røret uten å måtte kutte det.

Lenke til kommentar

Men, jeg sitter å lurer på hva slags Hovedkort osv jeg skulle fått fatt i til denne.. bør jo være en pc med litt guff i, men tenkte på en mini-itx løsning for å få basen minst mulig... noen som har noen forslag?

/Pompel

edit: enda ett bilde:

magic_ball_small.jpg

tenkte å montere 3 lazer leds over cdrommene, og bruke noen knapper som lyser til power osv.. ( Nesten som on/off knappen til Be-Quiet (bilde ett stykke ned på siden))

edit2: link til DrSpawn sitt mesterverk.

Endret av Pompel
Lenke til kommentar

Tenkte litt på Kjøleløsninga.

istedet for en vanlig radiator/vifte løsning, så tenkte jeg å lage noe slikt:

coolersmall.jpg

Mål: 30cm høy, 10 cm bred

Villle dette ha vært nok til å kjøle for eksempel en P4 3.0?

tenkte på kobber base / aliminium finner, men kommer ann på hva som finnest av ferdige kjøleribber...

Endret av Pompel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...