Kengurupølse Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg skal bygge maskin (for første gang ), og lurer litt på operativsystem. Hva er vanlig? Det virker litt dumt å punge ut med 2000,- for Windows XP, men hva annet? Linux? Er ikke det for "|33t h4x0r2" ? Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Når du kjøper PCen kan du også kjøpe med en OEM versjon av WinXP. Den koster ca. 1000,-. Tror ikke jeg kan anbefale linux til deg. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Du kan jo kjøpe XP Home for 899,- hvis du kjøper en harddisk, CPU eller hovedkort samtidig.. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Om du ska ha linux eller windows e et spørsmål om ka du ska bruke PCen te. ska du spille spill, så e d windows uansett. Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Off-topic: Tror du bør lese denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203490, for det fins eget programvare-forum On-Topic: Men jeg syns du bør velge Windows XP, koster ca. 800 kr vist du er student Endret 5. juni 2004 av Lars Anders Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Helt klart, gå for Windows XP! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Kvifor velge når du kan bruke begge deler? Legg inn både GNU/Linux(eller *BDS) og ein eller annan utgåve av windows (xp el. 2000 er einaste brukandes Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hvorfor bruke tusenvis av kroner på et lukket system som WindowsXP, når du kan bruke 0 kroner (forutsett at du har eller kjenner noen som har bredbånd) på et GNU/Linux-system? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Windows 95 er desidert det beste valget. Men fra spøk til side, Windows XP Pro er vel det beste du kan ha på en maskin i dag. Lenke til kommentar
westa Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Er du skoleelev, student, underviser, eller har barn som går på skole Kan du kjøpe XP pro norsk for drøyt 500 kr....... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Liker RedHat Linux og Mandrake Linux godt, ikke så vanskelig å lære å bruke det. Hvis du skal spille og sånnt så er det nok best med Windows XP eller 2000. Tror jeg vil anbefale deg Windows XP Home OEM, tar en stund før Longhorn kommer tydeligvis. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Men fra spøk til side, Windows XP Pro er vel det beste du kan ha på en maskin i dag. Hvorfor? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Er du skoleelev, student, underviser, eller har barn som går på skole Kan du kjøpe XP pro norsk for drøyt 500 kr....... Fortsatt 500 kroner dyrere enn f.eks. Gentoo Linux og Fedora Linux. Lenke til kommentar
westa Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Grunnen til at jeg bruker XP er at det er et bra operativsystem, stabilt, jeg bruker det på jobben, og så slipper jeg å bruke tid på å lære meg et nytt..... Har brukt Windows i 17 år.... og XP er faktisk best .... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Posten revurdert. Flyttes til riktig kategori og gjenåpnes. Endret 5. juni 2004 av It's me Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Grunnen til at jeg bruker XP er at det er et bra operativsystem, stabilt, jeg bruker det på jobben, og så slipper jeg å bruke tid på å lære meg et nytt..... Har brukt Windows i 17 år.... og XP er faktisk best .... Host! STABILT!?? Windows er det verste, mest ustabile, for ikke å snakke om dyreste operativsystemet som finnes (satt litt på spissen). Er det forresten noen som har merket noe ang. Kamerat Bill og tall? Det virker som om han har et problem med det, bare se på f.eks. install av windows: "Ca 40 min igjen av installasjonen" 2 min senere: Ca 15 min igjen av installasjonen" HER ER DET NOE GALT! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 linux er kanskje mer stabilt, har bedre ytelse (og støtter 64 bits prosessorer fult ut), men de ALLER fleste programmene som lages lages for windows. Så du kan bruke en windows maskin til mye mer enn du kan bruke en linux (eller andre os) maskin til. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 linux er kanskje mer stabilt, har bedre ytelse (og støtter 64 bits prosessorer fult ut), men de ALLER fleste programmene som lages lages for windows. Så du kan bruke en windows maskin til mye mer enn du kan bruke en linux (eller andre os) maskin til. Selv om jeg tviler litt på dette utsagnet, stiller jeg spørsmålet: Hva er viktigst? Kvalitet eller kvantitet? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 verdsetter jo for det meste kvalitet fremfor kvantitet, men jeg vil nå ikke si at windows er så veldig fårlig. Jeg mener det fungerer veldig bra egentlig, men jeg har ikke prøvd linux noe særlig da... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) verdsetter jo for det meste kvalitet fremfor kvantitet, men jeg vil nå ikke si at windows er så veldig fårlig. Jeg mener det fungerer veldig bra egentlig, men jeg har ikke prøvd linux noe særlig da... Siktet vel egentlig til din forrige post om antall programmer til windows kontra linux. Hvis man f.eks har ett bildebehandlingsprogram man er fornøyd med, trenger man 20 til da? Det som er viktig er vel tross alt at man finner de programmene man har behov for, og ikke hvor mange programmer som fins innen hver sjanger. (Forøvrig fins det enorme mengder kvalitets-software til linux. Mesteparten er gratis og open-source. I motsetning til windows hvor flere og flere "gratisprogrammer" fylles til randen med reklame/spyware. Ad-aware og liknende opprenskningsprogrammer er fremmedord i Linux. I tillegg er det klare fordeler med åpen kildekode) Endret 6. juni 2004 av Langbein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå