Gå til innhold

Lodde på ny PS/2 kontakt

Anbefalte innlegg

Her om dagen greide jeg å tråkke på tastatur-ledningen, og tastatur-kontakta ble ødelagt. :( Derfor tenkte jeg at det skulle holde fint å bare lodde på en ny PS/2 kontakt, men jeg vet ikke hvor de forskjellige ledningene skal på den nye kontakta!

Inni ledningen er det fem mindre ledninger: rød, gul, hvit, grønn og en uten plastikk utenpå (tror den har noe med beskyttelsen i kabelen å gjøre). Fant dette bildet på http://panda.cs.ndsu.nodak.edu/~achapwes/P...cro/PS2/ps2.htm sammen med en tabell over hva de forskjellige pinnene er:

spindin.JPG

1: Data, 2: Ubrukt, 3: Jord, 4: 5 volt, 5: Klokke, 6: Ubrukt

Så det eneste jeg trenger på vite, er hvilken farge som hører til hvilken pinne. Har allerede prøvd å be Logitech kundeservice om hjelp, men de vet tydeligvis ikke opp og ned på sine egne produkter... :no:

Så, er det noen som vet hvor de forskjellige fargene hører til?

Endret av XargoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, tror hjernen min var litt fraværende med en gang det skjedde, for jeg skjærte opp hele kontakta :blush: Derfor har jeg nok ikke den lenger :no: Nei, da får jeg vel dra ut og kjøpe et nytt tastatur da, de koster jo ikke så altfor mye...

Lenke til kommentar

Tastaturet stod plugget i maskina, og så greide jeg å sette et annet kabinett på ledningen. Vips, og du har en ødelagt PS/2 kontakt! Den knakk på en måte innvendig, så pinnene på pluggen løsna fra ledningen. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...