Nerdiboy Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg har installert linux på maskinen men jeg får ikke *.exe programmer til å virke. er dette normalt? Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 .exe står for executable. Dette er kjørbare filer i _windows_ men ikke linux... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Bruk WINE, sa kan du kjøre de. www.winehq.org Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: olsen skrev (2002-04-13 22:56):Bruk WINE, sa kan du kjøre de.www.winehq.org Hm...satt og så på min installasjon av redhat 7,2 og der ble det koppiert ei fil/filer som het WINE. Er dette dette programmet, eller er det bare OS støtte til programmet? Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Det er et program. kjør det slik: wine tull.exe Vist du leser litt om bakgrunnen til linux, så skjønner du litt om hvorfor det ikke går uten emulering. wine emulerer. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Om det ble lagt inn under install så må du nok confige WIONE først. se om du finner en readme eller.no Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-16 22:16, Dj_Offset skrev:WINE = Wine Is Not an Emulator.Nei, wine emulerer ikke. Wine er en helt egen implementasjonav Win32 API'et (med biblioteker) skrevet fra bunn av til å kjøre på unix. Dette er ikke det samme som en emulator, selv om Wine kanbrukes til en emulator ved å bruke windows egne biblioteker. Ja, jeg vet men jeg gidder ikke å forklare det til alle som spørr, da er det bedre å ta en hvit løyn og si at wine emulerer. Dessuten må du bruke win98 sine bibloteker for å få best ytelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå