Gå til innhold

half life 3, blir det for mye ?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

half life har inntil nå stått som en milepæl innen gaming rent generelt, når man da annonserer at man har jobbet en stund med oppfølgeren, så blir man jo selvfølgelig glad. dog, når man da annonserer at spill nummer 3 i serien er under konstruksjon, da begynner man faktisk å bli litt usikker.

 

la oss trekke frem 2 hovedpunkter: nummer 1 -

spillets hellighet trekkes ned, fra å være spillet med litt mystikk rundt seg, så forvandles det til "spillet som var den første i en serie av mange".

men det er jo forsåvidt greit nok at man lager en oppfølger, personlig mener jeg at det beste hadde vært å lage kun half life 2, for så å gjøre det ekstra langt, med en ekstra piff over avslutningen.

dog burde man fundere over ryktene som sier at half life 3 egentlig er half life 2, dvs at for å få spillet ut tidsnok så har de kuttet ut en del materiale som de heller implementerer i oppfølger nummer 3.

 

nummer 2 - dette kan ødelegge opplevelsen ved spill nummer 1.

mange av dere har spilt half live om igjen, bare for å få tilbake den gode følelsen mens dere venter på spill#2, men hva skjer hvis spill nummer 2 blir en helt grei opplevelse, og spill nummer 3 minner deg mer om en film uten et poeng, og som ikke vil ta slutt. det kommer til å ødelegge spillfølelsen med spill1.

 

hvis noen er uenig i at det vil ødelegge for spill1, så er det egentlig bare til å tenke på the matrix, film nummer 1 er i seg selv en av de desidert beste filmene, men film nummer 2 og 3 ødelegger for enern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter Half Life hadde Valve veldig mye de ikke fikk med i spillet. Derfor startet de med Half Life 2 med en gang. Han som skriver historen om Half Life skrev en ny "bok" etter spillet. Så de har fremdeles veldig mye å fortelle. Ingen vet hva Half Life 3 kommer til å handle om ennå. Først kommer det en rekke utvidelsespakker for Half Life 2 som gir oss innblikk i Alyx Vance sin historie, mulig det kommer flere også. Som sagt har Valve veldig mye materiale igjen som vil fenglse de som spiller de.

 

Mange andre spill oppfølgere har bare levert nye våpen og en ny liten hsitore. Dette kommer ikke Half Life 3 (også 2'ern) til å gjøre. De vil fortsette historien der den slapp og sikkert fortelle mer om hva, hvorfor og annet stoff. Litt tidlig å si, men det kommer helt sikkert til å være mange spørsmål etter Half Life 2 som vil gjerne vil vite svaret på.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Etter Half Life hadde Valve veldig mye de ikke fikk med i spillet. Derfor startet de med Half Life 2 med en gang. Han som skriver historen om Half Life skrev en ny "bok" etter spillet. Så de har fremdeles veldig mye å fortelle. Ingen vet hva Half Life 3 kommer til å handle om ennå. Først kommer det en rekke utvidelsespakker for Half Life 2 som gir oss innblikk i Alex Vance sin historie, mulig det kommer flere også. Som sagt har Valve veldig mye materiale igjen som vil fenglse de som spiller de.

 

Mange andre spill oppfølgere har bare levert nye våpen og en ny liten hsitore. Dette kommer ikke Half Life 3 (også 2'ern) til å gjøre. De vil fortsette historien der den slapp og sikkert fortelle mer om hva, hvorfor og annet stoff. Litt tidlig å si, men det kommer helt sikkert til å være mange spørsmål etter Half Life 2 som vil gjerne vil vite svaret på.

noe ala blueshift til half life altså..dvs utvidelsespakker som gir oss historien fra et annet synspunkt..

altså så mye melking av produktet som overhode mulig.

Lenke til kommentar
noe ala blueshift til half life altså..dvs utvidelsespakker som gir oss historien fra et annet synspunkt..

altså så mye melking av produktet som overhode mulig.

Tviler på at de vil være fra et annet synspunkt. Tror jeg kan huske noe om at den Alyx Vance pakken skulle handle noe om hvorfor hun kjemper mot Combine osv... Half Life hadde noen av de beste utvidelsespakkene som noen gang har blitt lansert. Oposing Force ble vel laget av GearBox, Blue Shift husker jeg ikke. Melking og melking.. det gir oss et annet syn på handlingen osv noe som de gjortde svært bra. Nominasjonen melking går vel heller til The Sims serien...

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at dere bryr dere om hvordan spillfølelsen er i et så gammelt spill, for ikke og snakke om at det faktisk er ett data spill i sin helhet. Det er da ikke så viktig at man må legge til grunne teorier for utviklingen av en fremtidig hypotetisk spillfølelse. :roll:

 

PS. Ja det er sent, og jeg føler meg kverulant. ;) Får jeg no respons mon tro?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er rart at dere bryr dere om hvordan spillfølelsen er i et så gammelt spill, for ikke og snakke om at det faktisk er ett data spill i sin helhet. Det er da ikke så viktig at man må legge til grunne teorier for utviklingen av en fremtidig hypotetisk spillfølelse. :roll:

 

PS. Ja det er sent, og jeg føler meg kverulant. ;) Får jeg no respons mon tro?

Ja svar får du ;)

 

Gammelt spill?? HL3 har jo ikke kommet ut! Det er ikke snakk om en spillfølelse, men om det blir for mye med enda en oppfølger til Half Life. Les tråden en gang til du...

Lenke til kommentar

Blir akkurat som med Matrix filmene. En genial 1er og så lages en 2er som fortsetter med en 3er. Å etterfølgerene blir bare halvparten så bra og ødelegger det gode navn og rykte.

 

Håper jeg tar feil angående halflife 2 og halflife 3..... Har store forhåpninger!

Lenke til kommentar

Tror nok de kommer til å følge mønsteret sitt..

Half-life 3 vil få like mye jobb som 2'ern har hatt.. dvs.. kommer ikke ut før om 6(?) år?

For meg syns jeg det er helt greit med oppfølgere innen TV-spill. Half-Life 2 vil bli det beste som har hendt innen fps verdenen så langt =)

 

 

med tanke på framskrittet fra HL 1 til HL2 kan en bare drømme om hvordan HL 3 vil bli :love:

 

 

 

Når det gjelder matrix filmene så er jeg helt uenig.. Både 2'ern og 3'ern er skitbrae filmer.. Folk skal hele tiden prakke ned på de! Tror det har med at alle hadde så høye forventninger til dem..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Tror nok de kommer til å følge mønsteret sitt..

Half-life 3 vil få like mye jobb som 2'ern har hatt.. dvs.. kommer ikke ut før om 6(?) år?

For meg syns jeg det er helt greit med oppfølgere innen TV-spill. Half-Life 2 vil bli det beste som har hendt innen fps verdenen så langt =)

 

 

med tanke på framskrittet fra HL 1 til HL2 kan en bare drømme om hvordan HL 3 vil bli :love:

 

 

 

Når det gjelder matrix filmene så er jeg helt uenig.. Både 2'ern og 3'ern er skitbrae filmer.. Folk skal hele tiden prakke ned på de! Tror det har med at alle hadde så høye forventninger til dem..

half life 3 blir på hl2 grafikkmotoren og kommer ut kort tid etter half life 2....

Lenke til kommentar
Half Life hadde noen av de beste utvidelsespakkene som noen gang har blitt lansert. Oposing Force ble vel laget av GearBox, Blue Shift husker jeg ikke. Melking og melking.. det gir oss et annet syn på handlingen osv noe som de gjortde svært bra. Nominasjonen melking går vel heller til The Sims serien...

Half Life pakkene var melking, de var korte og brakte ingenting nytt med seg.

Finnes maaange spill har fått mye bedre utvidelser enn HL.

Lenke til kommentar
Half Life pakkene var melking, de var korte og brakte ingenting nytt med seg.

Finnes maaange spill har fått mye bedre utvidelser enn HL.

Siden Valve holdt på med Half Life 2 så ville Gearbox lage noen utvidelsespakker som gav oss handlingen fra alternative synspunkter. De mange møter med episoder fra Half Life i både Oposing Force og Blue Shift gjør pakkene så utrolig mye bedre. Grunnen til at de var så korte er fordi det er utvidelsespakker. Ingen utvidelsespakker er særlig lange, særlig med tanke på fps genren.

 

 

Og til postene ang. motoren Half Life 3 kommer på. Half Life 3 skal bruke Source motoren som HL2 bruker. Den blir helt sikkert optimalisert o.l. , men i bun og grunn blir det den samme. Half Life 3 vil få en kortere utviklingstid enn HL2, mest pga. at de nå slipper å lage en grafikkmotor fra grunnen av igjen. Vanskelig å sette en dato på 3'ern, men kanskje 2år etter Half Life 2. Det skal da komme utvidelsespakker til HL2 også, så den kan ikke komme så altfor kort tid etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
half life 3 blir på hl2 grafikkmotoren og kommer ut kort tid etter half life 2....

Kilde?

du får nok overleve med at det er jeg som er kilden, for jeg orker ikke søke meg frem til artikkelen akkurat nå..

 

http://www.techspot.com/gallery/showphoto..../sort/1/cat/all

 

wow, det tok ca 30sek for meg å finne den infoen etter å ha søkt på google etter half life 3..

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...