Gå til innhold

Creative Nomad Jukebox Zen NX - Noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei,

fikk ingen respons på tråden under "Annet om hardware", så jeg åpner en her.

jeg vurderer å anskaffe en Creative Nomad Jukebox Zen NX fra Komplett.no, men har noen spørsmål først.

1. Jeg blir å gå for 30GB utgaven. Kan man bruke denne som en ekstern harddisk i tillegg til MP3 spiller? Kan jeg bruke den til å flytte store mapper mellom PCer så vel som musikk?

2. Jeg ser at Komplett.no selger en "Creative Nomad Jukebox Zen NX, 30GB" og en "Creative Nomad Jukebox Zen NX, Xtra 30GB". Prisforskjellen er på hele 19 kroner hvor "Xtra" er den billigste. Jeg finner ingen tekniske forskjeller mellom disse, så ligger forskjellene kun i utseende?

3. Først tenkte jeg å kjøpe en Apple iPod, men jeg har forstått at:

-et fulladet batteri varer kortere enn en Nomads

-batteriet varer "kun" i 18 måneder

Er dette sant? I tillegg er iPoden vesentlig dyrere.

Linker:

Creative Nomad Jukebox Zen NX, 30GB USB2.0, Retail

Creative Nomad Jukebox Zen NX, Xtra 30GB USB2.0, Retail

mvh

Sitronkake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg ikke brukt disse så denne informasjonen er såkalt "second hand" men den skal stemme for det :D

Begge to spillerene kan brukes som ekstra harddisk, men det første må du bruke propietær programvare. Altså du kan ikke bare plugge den inn og så funker den.

Den siste( xtra ) skal da ikke ha behov for propietær programvare, men funker med å plugge den inn bare.

Det svarer vel på 1 og 2.

Angående 3 så har creative sin i tester fått bedre score på lyd enn ipoden. Men ipoden er jo rimelig strøken da, og tynnere også. Men hvis du ikke er opptatt av design vinner vel creative sin rimelig klart

Lenke til kommentar

1. Ja. Ja.

2. Xtra har større LCD-skjerm, thats it. Er derfor "bedre" enn vanlig, og er den billigere, er saken klar.

3. Ja. Ja. + ZenNX-modellene til Creative har til forskjell fra Zen-modellene utbyttbart batteri. Man slipper altså å levere inn/kaste(!!) når batteriet er flatt.

Lenke til kommentar

Du må nok ha programvare for begge to. Har selv zen Xtra.

Du kan ikke åpne filer direkte fra jukeboxen, du må først kopiere filene inn på harddisken, dette er litt tungvint synes jeg.

Forskjell på vanlig zen og xtra er først og fremst skjermen. Men noen mener at vanlig zen (nx) virker mer solid bygget.

Zen xtra støtter ikke fjernkontroll på hodetelefon ledingen, det tror jeg KANSKJE vanlig zen gjør.. (vet ikke om det var den første utgaven av zen som gjorde det, eller om det var zen NX)

Lenke til kommentar
Du må nok ha programvare for begge to. Har selv zen Xtra.

Du kan ikke åpne filer direkte fra jukeboxen, du må først kopiere filene inn på harddisken, dette er litt tungvint synes jeg.

Forskjell på vanlig zen og xtra er først og fremst skjermen. Men noen mener at vanlig zen (nx) virker mer solid bygget.

Zen xtra støtter ikke fjernkontroll på hodetelefon ledingen, det tror jeg KANSKJE vanlig zen gjør.. (vet ikke om det var den første utgaven av zen som gjorde det, eller om det var zen NX)

ok det var en vesentlig mangel spør du meg, merkelig at de gjør det sånn

Takk for rettelsen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...