Gå til innhold

Uløselig problem!

Anbefalte innlegg

Jeg har et meget spesielt problem som ingen har greid å svart meg på.....

Jeg kjøpte ny maskin for 6 uker siden. Den består av AMD-Athelon T-bird 1400MHz MSI K7 Master-S (MS-6341)hovedkort,MSI GeForce2 64MB GTS PRO skjermkort, og vandlig 512MB DDR-ram(også noen flere deler, men jeg regner med at ikke de er viktige å ramse opp her).

Problemet mitt er at maskinen låser seg hver gang jeg kjører spill eller kjører et program i Windows. I noen tilfeller har den allerede låst seg ved oppstart. Jeg har opp til flere ganger byttet drivere på skjermkortet, men det har heller ikke funket. Jeg prøvde også å bytte skjermkort med min kompis, men det virket bare bra i noen dager helt til maskinen min begynte å låse seg igjen. Derfor fant jeg ut at det ikke kunne være noe galt med skjemkortet mitt.

I ettertid har jeg merket noe veldig rart. Hver gang jeg skrur av pc'en med av knappen bak, fungerer maskinen som normalt uten å klikke på hverken spill eller programer når jeg skrur den på igjen dagen etterpå. Men hvis jeg ikke skrur av bryteren bak pc'en (bryteren på strømforsyningen) og lar pc'en stå kvelden over med strømforsyningsbryteren på, begynner maskinen å klikke dagen etterpå når jeg skrur den på igjen om morningen.

Jeg har i ettertid tenkt at det kanskje kunne være rammen eller hovedkortet det er noe galt med.

Jeg synes ivertfall hele saken er mystisk.

Er det noen som kan finne en forklaring på dette så er de god...

Hilsen en fortvilet person!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-02 18:14, ariel1500 skrev:

Jeg kjøpte ny maskin for 6 uker siden. Den består av AMD-Athelon T-bird 1400MHz MSI K7 Master-S (MS-6341)hovedkort,MSI GeForce2 64MB GTS PRO skjermkort, og vandlig 512MB DDR-ram(også noen flere deler, men jeg regner med at ikke de er viktige å ramse opp her).

Problemet mitt er at maskinen låser seg hver gang jeg kjører spill eller kjører et program i Windows. I noen tilfeller har den allerede låst seg ved oppstart. Jeg har opp til flere ganger byttet drivere på skjermkortet, men det har heller ikke funket. Jeg prøvde også å bytte skjermkort med min kompis, men det virket bare bra i noen dager helt til maskinen min begynte å låse seg igjen. Derfor fant jeg ut at det ikke kunne være noe galt med skjemkortet mitt.

I ettertid har jeg merket noe veldig rart. Hver gang jeg skrur av pc'en med av knappen bak, fungerer maskinen som normalt uten å klikke på hverken spill eller programer når jeg skrur den på igjen dagen etterpå. Men hvis jeg ikke skrur av bryteren bak pc'en (bryteren på strømforsyningen) og lar pc'en stå kvelden over med strømforsyningsbryteren på, begynner maskinen å klikke dagen etterpå når jeg skrur den på igjen om morningen.

Jeg har i ettertid tenkt at det kanskje kunne være rammen eller hovedkortet det er noe galt med.

Hvor stor strømforsyning har du?(og hvor mye anna stash) Har du lagt inn nyeste via4in1? Hvor varm er cpu og gpu?

Lenke til kommentar

Har du flere RAM-moduler? Er de i så fall Original (AMD OK)? Har du dyttet skjermkortet ordentlig inn i AGP-porten? Funker viften på CPU/GPU? Har du sjekket om det ikke bare er en korrupt versjon av Windows?

Om det ikke er noe av dette, og du har installert det nyeste av drivere, regner jeg med at du har fått et hovedkort som ikke funker slik det skal. Tilkall de du fikk det hos og be om å få det byttet. De fleste abnorme feil kommer av suspekte hovedkort.

Lenke til kommentar

Virkelig mystisk ja! Du har god nok psu og det var det første jeg ville mistenke med slike problemer. Om du ellers har nyeste versjon av drivere til gfx og chipset blir det vrient. Hva med en BIOS-upgrade? Ta en tur http://www.msi.com.tw og sleng ned siste versjon og prøv. Who knows..

Ellers, hvilken versjon av Windows kjører du og er det isåfall en gammal installasjon? Evt. kan en format og reinstall av Windows også værra tingen.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-02 18:14, ariel1500 skrev:

Bare et blindskudd i løse luften:"Kanskje det er noe strøm på villspor, er kontakten jordet?"

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal se så mye på hardwaren.

Hvis det er slik at du må starte programmer før

maskinen låser seg, er nok grunnen software.

Den softwaren som skaper mest problemer er den som

ligger i bakgrunne.

Ta vekk haken på alle oppstartprogrammene i

MsConfig.exe, og prøv deg fram.

Det bruker å fungere...

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...