Blubba Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Et skudd i blinde, men hvilken strømforsyning har du? List opp alle deler du har i maskina, så kanskje vi finner noe der som kan hjelpe. -KJ Jeg kan ikke så mye om pc, men jeg skal prøve å svare. Jeg har integrert lyd- og skjermkort. 2.6ghz prossesor 512mb DDR minne (dette som det er no galt med) hovedkort,harddisk,cdrom,vifte Jeg har ikke bygd noe på pcen selv, fått alt levert som en pakke. Hvordan finner jeg ut hvilke strømforsyning jeg har? Lenke til kommentar
Blubba Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Enig med "jevel".Power save mode på skjermen tilsier at den ikke får noe signal fra skjermkortet. Forsøk å ta ut og sette inn igjen skjermkortet. Evnt forsøk en annen skjermkabel. Sjekk at skjermkabelen er godt festet. jeg har integrert skjermkort. åssen tar jeg det ut? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 For å finne ut hvilken strømforsyning du har må du åpne maskinen å lese av på den gråe boksen øverst til venstre. Ang. Integrert skjermkort: Det ligger i navnet(Integrert) at det ikke går ann å ta ut. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Kanskje du skulle vurdere å reklamere på skiten. Lenke til kommentar
Blubba Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 For å finne ut hvilken strømforsyning du har må du åpne maskinen å lese av på den gråe boksen øverst til venstre.Ang. Integrert skjermkort: Det ligger i navnet(Integrert) at det ikke går ann å ta ut. ok det som er øverst til venstre når jeg åpner pcen, er vifta. her står det følgene: model no: PS5022-2DF | DC OUTPUT 200W input: 100-120w ~ / 6A 50-60hz output: +3.3V --- / 14A max - 12V --- 1A max er dette strømforsyninga? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det stemmer. Hvor kjøpte du denne maskina? 200W strømforsyning på en 2.6GHz P4 er i beste fall på grensa. Jeg vil tippe på at minnet ditt ikke er problemet, men at strømforsyninga sliter med å levere nok strøm til alle komponenter i oppstarten, og dette kombinert med at du har et integrert skjermkort som bruker systemminne fører til problemene dine. Står det noe merke på strømforsyninga? -KJ Lenke til kommentar
Blubba Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg kjøpte pcen online på dell.no Det var et maitilbud der jeg fikk med dobbelt minne og +40gb harddisk uten ekstra kostnader. så totalt har jeg 120gb harddisk og 512mb minne. Vil du si at et så stort firma som dell har gjort en så stor feil og gitt pcen min for lite strømforsyning? Dessuten jeg har brukt pcen i en og en halv uke. ville ikke da dette problemet ha oppstått første gang jeg skrudde på pcen? Merket på strømforsyninga er også dell, hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
majuz Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 send e-mail eller no til dell og spør du.. de pleier og hjelepe med sklikt Lenke til kommentar
Blubba Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 får vel gjøre det, ja. easy as dell my ass... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg kjøpte pcen online på dell.no Det var et maitilbud der jeg fikk med dobbelt minne og +40gb harddisk uten ekstra kostnader. så totalt har jeg 120gb harddisk og 512mb minne. Vil du si at et så stort firma som dell har gjort en så stor feil og gitt pcen min for lite strømforsyning? Dessuten jeg har brukt pcen i en og en halv uke. ville ikke da dette problemet ha oppstått første gang jeg skrudde på pcen? Merket på strømforsyninga er også dell, hvis jeg ikke tar feil. Er det en Dell så skal den nok ha stor nok strømforsyning. Regner med at den totale outputen på strømforsyninga nok er høyere enn 200W. Rapporter feil til Dell, du, i stedet for å pirke på det selv. Det er tross alt det du har betalt for ved å kjøpe en ferdigpakke som dette. -KJ Lenke til kommentar
GKJ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hei. Lurer bare på om du fikk noe svar fra Dell? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 hadde d samme problemer for et par uker siden så jeg hadde kjøpt nytt hovedkort..men dette var p.g.a at cpu ikke var festet skikklig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå