Gå til innhold

kommer ikke ut av "power save mode"

Blubba

Anbefalte innlegg

jeg har fått meg ny pc for ikke lenge siden, og den har virka perfekt helt til i dag.

Når jeg prøver å skru på pcen hører jeg at pcen jobber og alt det der men skjermen forblir svart, og når jeg trykker på en av knappene på skjermen kommer følgene opp:

"Power Save Mode. Press any key or move mouse"

jeg har prøvd alt men kommer ikke ut av denne power save greia.

Og det er også en ting til. Bak på pcen har jeg 4 lys som skal lyse grønt. det er 2 av disse lysene som nå er gule og 2 som er grønne. jeg slo opp i manualen og så etter hva dette betydde, og i manualen sto det at det er noe galt med minne, og jeg fikk beskjed om å installere det på nytt. jeg koblet fra minne og tilkoblet det igjen, men det viste seg at jeg må installere minne fra skrivebordet som jeg ikke kommer inn på pga power save mode.

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Endret av Blubba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har fått meg ny pc for ikke lenge siden, og den har virka perfekt helt til i dag.

Når jeg prøver å skru på pcen hører jeg at pcen jobber og alt det der men skjermen forblir svart, og når jeg trykker på en av knappene på skjermen kommer følgene opp:

"Power Save Mode. Press any key or move mouse"

jeg har prøvd alt men kommer ikke ut av denne power save greia.

Og det er også en ting til. Bak på pcen har jeg 4 lys som skal lyse grønt. det er 2 av disse lysene som nå er gule og 2 som er grønne. jeg slo opp i manualen og så etter hva dette betydde, og i manualen sto det at det er noe galt med minne, og jeg fikk beskjed om å installere det på nytt. jeg koblet fra minne og tilkoblet det igjen, men det viste seg at jeg må installere minne fra skrivebordet som jeg ikke kommer inn på pga power save mode.

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Prøv å skriv innlegget på nytt, med en mer beskrivende emnetittel. Da vil sikkert fler hjelpe deg :thumbup:

Lenke til kommentar
i manualen sto det at det er noe galt med minne, og jeg fikk beskjed om å installere det på nytt. jeg koblet fra minne og tilkoblet det igjen, men det viste seg at jeg må installere minne fra skrivebordet som jeg ikke kommer inn på pga power save mode.

Har du forsøkt å skru PCen helt av? For å være sikker på at den er helt av, tar du ut strømkabelen. Er det en bærbar PC, må du ta ut batteriet også. Prøv deretter å starte maskinen på vanlig måte.

Hva mener du med at du må "installere minne fra skrivebordet"?

Minne (RAM) er en fysisk gjennstand inne i PCen din. Du installerer ikke minne via Windows. Sørg for at PCen er skrudd helt av før du roter med minnet. Den må IKKE stå i power save mode når du tar ut/setter i minne.

Lenke til kommentar

Noen timer etter jeg hadde skrevet dette innlegget, virket pcen helt perfekt igjen. Når jeg prøver å skru på pcen nå, skjer det samme igjen. Jeg har ikke gjort noe spesielt med pcen i det hele tatt, bare spilt spill.

Jeg tviler sterkt på at dette har noe med skjermen å gjøre.

Jeg har tatt strømkabelen ut og startet på nytt, men det hjelper ikke.

Jeg har bare en minnebrikke og har koblet den fra og til flere ganger.

Jeg får ikke opp noe som helst når jeg starter pcen, bare svart skjerm.

Når jeg sa at jeg måtte installere minne fra skrivebordet, var det jeg som rota. Alt man får gjort fra skrivebordet er å kontrollere at minne er installert.

Altså, i dag formiddag fikk jeg beskjed om at minnet var installert, men at det var en feil. Jeg tok ut minne flere ganger, koblet det inn igjen, ingenting skjedde. Så Lot jeg pcen stå avslått i cirka to timer, prøvde å skru på igjen, alt virka. Nå prøver jeg å skru på pcen igjen, virker ikke.

Som sagt det er en helt ny pc (en og en halv uke siden jeg fikk den), og den har vært problemfri til nå.

Noen som har vært borti dette problemet før?

hjelp ønskes! :(

Lenke til kommentar

Jeg sitter nå på en 5 år gammel pc med 16 eller 32 mb minne, og lurer på om jeg kan ta minne fra denne pcen og koble det til min nye med 512 mb minne som jeg ikke får starta, får å se om det er pcen eller minnekortet det er noe galt med.

går dette bra?

Lenke til kommentar
Han referer til powersavefunksjonen i skjermen som slår inn hvis den ikke får signal fra skjermkortet...

-KJ

Enig med "jevel".

Power save mode på skjermen tilsier at den ikke får noe signal fra skjermkortet.

Forsøk å ta ut og sette inn igjen skjermkortet.

Evnt forsøk en annen skjermkabel. Sjekk at skjermkabelen er godt festet.

Endret av GKJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...