Gå til innhold

6800 ultra 256 vs X800XT PE

jossy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

x800xt pe kortet slår 6800 ultra kortet når vi begynner med anti-aliasing og anisotropic filtering, ellers så tror jeg 6800 er bedre på det meste (men når man først har et slikt kort vil man vel gjerne kjøre med alt på uansett, gjør ikke meg noe om 6800 har 20 mere fps i gamle spill som quake3, x800xt kortet er også bedre i directx9 spill). Bare for å forklare hvor nøytral jeg er, jeg har et radeon 9800 pro kort, men bedømm selv.

Edit: Fant en god quote

The X800 XT and X800 Pro offer unparalleled performance with anisotropic filtering enabled.
Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar

OG når 6800 UE er ankommet har nok ATI ett svar på dette og nVidia et svar på det igjen. Tror faktisk man bare må velge seg ett kort etter "hjertet" og se hva man får. Flere her har allerede vært inne på at Radeon kortene er sterke på AA og DX9, mens 6800 har andre sterke sider(har vel en mer avansert pixelshader). Er vel egentlig ikke noe grunn å krangle over dette, da begge kortene gir utrolig bra ytelse.. selv om vi vet hvor viktig det er for mange å kunne skryte over å ha det "beste" :) Problemet er at det er og blir en subjektiv vurdering.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på x800xt og x800xt pe ?

PE står får platinum edition...

Han mente sikkert om PE var f.eks høyere klokket enn standard XT versjon. Dersom det er en forskjell er det nok også det som er forskjellen. Fra ATIs sider ser det heller ikke ut som om det kommer noen standard XT AGP versjon, ser kun ut til å komme i form av PCI-express.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...