Herr Brun Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hei! Jeg skal kjøpe meg trådløs router og et trådløst nettverkskort, ettersom at jeg skal få ny pc, som føler for å stå på mitt rom Sånn som det er nå, sitter adsl-modemet mitt på skrivebordet nede, og jeg må borre og fa*nskap for å strekke kabler opp. Så jeg skal anskaffe trådløst Men hvilke kort og hvilken router er å anbefale? jeg har null peiling på dette jeg, så jeg blir veldig glad for svar. mvh. Herr Brun Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Vil veldig gjerne annbefale 3com rutere...har veldig god erfaring med de fra før av Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg anbefaler også 3Com. Har det selv og det fungerer helt bra. Men jeg har ikke prøvd noen andre da, så jeg kan ikke si noe om de andre merkene. Men du kan sjekke tester på Barbara.no. De har testet trådløst utstyr, kan hende at du finner noe du liker ved å se der. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Vil veldig gjerne annbefale 3com rutere...har veldig god erfaring med de fra før av Jeg har også bare bra erfaringer med 3Com, har satt opp flere av dem rundt hos kolleger. Hvis jeg skulle ha et synspunkt så er det at det bør være innebygd brannmur i routeren, og 3Com har det. Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hei!Jeg skal kjøpe meg trådløs router og et trådløst nettverkskort, ettersom at jeg skal få ny pc, som føler for å stå på mitt rom Sånn som det er nå, sitter adsl-modemet mitt på skrivebordet nede, og jeg må borre og fa*nskap for å strekke kabler opp. Så jeg skal anskaffe trådløst Men hvilke kort og hvilken router er å anbefale? jeg har null peiling på dette jeg, så jeg blir veldig glad for svar. mvh. Herr Brun For gudsskyld Kjøp deg heller et lite bor og knipetang for å lage kabler.. så borrer du et lite hull med med borret trer ledningen igjennom og kniper på endestykket tilslutt.. Trådløst er og blir noe herk.. hvis du har noe som forstyrrer i nærheten så mister du signalen osv.. Når noen går fordi eller noen starter en microbølgeovn så forsvinner signalet.. om en bare for noen tiendeler.. det er nok til at spill osv går at skogen og at kopieringer mellom maskiner går i stå (i tillleg til at kopiering mellom maskiner er treig treig treigt) Jeg har selv 54Mbps utstyr og er ikke videre imponert.. Etter mye om og men har jeg klart å få et stabilt godt signal, men selv men 100% signal og m54mbps tar det f.eks rundt 7 min å kopiere en 700MB avi fil.. /vonGrepa Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Vel, det tar laaaangt mere tid å laste ned en 700 mb avi-fil, og jeg har tenkt å bruke nettet. Jeg skulle gjerne borret, men har sure foreldre som insisterer på at pappa skal gjøre det. Og han har kanskje litt tid til overs når han pensjoneres, men ytterst tvilsomt før det. Og han er 47 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå