tovalb Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Bestilte varer av pcutstyr for over 8000 kr. Alt var på lager men allikavel tok det 10 dager for varene kom i posten. Det var no greit det. Det som var problemet var at prosessoren (xp2500) ikke fungerte som den skulle. For at jeg skulle få den til å fungere stabilt på standardhastighet måtte jeg øke volten fra 1.65 (standard) til 1.7. Dette ble testet på to maskiner og det må nevnes at prosessoren aldri ble prøvd overklokket. Siden prosessoren ikke fungerete etter spesifikasjonene sendte jeg den inn som RMA, siden pcutstyr ikke opererer med angreretten hvis varen er brukt. Hadde jeg visst hvor mye problemmer det skulle medføre at jeg sendte inn prosessoren hadde jeg aldri gjort det. Etter en uke ringte jeg og etterlyste prosessoren og de sa at den var sendt til testlab og regnet med at det vil ordne seg til over helgen. En uke etter kom det en pakkelapp i posten og jeg kunne hente en ny prosessor som fungerte fint. Jaja tenkte jeg, det ordnet seg til slutt, men så feil skulle jeg ta: En måned etter kom det en ny pakkelapp i posten fra pcutstyr. Før jeg hentet den ringte jeg pcutstyr for å høre hva det var de hadde sendt meg, for jeg hadde ikke bestilt noe. De sa at den prosessoren jeg sendte inn ikke var funnet noe feil på, og videre sa han at jeg måtte betale 678kr for den han forhåndssendte og 489kr for testen av den gamle i tillegg til det jeg allerede har betalt. Siden jeg aldri har bedt dem om å forhåndsende en ny prosessor mens den gamle ble testet ble vi ikke enige om saken og eg måtte skrive en e-mail. men dem mente at jeg MÅTTET ha forhåndsbestillt en ny prosessor men siden det var uenigheter skrev dem "Siden det er tvist i påstanden om forhåndsretur, kan vi tilby å ta den forhåndssendt prosessoren i retur, mot et gebyr på 30% av prosessorens verdi." Jeg godtok det (selv om jeg visste at det var jeg som hadde rett), sendte inn prosessoren og ventet på regningen. Idet jeg sendte inn prosessoren kom det en purring med gebyr på testen av den gamle prosessoren. Dette før saken var avgjort. Det jeg har gjort nå er å betale testen av den gamle + purregebyret + 30% av den prosessoren jeg sendte inn og jeg håper innderlig at jeg er ferdig med pcutstyr nå. Dette har vært noen ubehagelige uker og pcutstyr opererer ikke akkurat med at kunden har alltid rett. Jeg kunne ha kjøpt over 2 prosessor for det dette har kostet meg og angrer som en hund at jeg ikke bare kastet den defekte prosessoren istedet for å sende den inn. Dette er for dårlig pcutstyr.no ... fikk ordnet opp med pcutstyr.no sjekk innlegg 7/6.. Endret 7. juni 2004 av tovalb Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg tror ikke pcutstyr vet hvordan man driver butikk. Jeg bestilte et hk og en KVM-svitsj, samnt noen cd-r-plater med det samme jeg var igang. Alle delene var på lager, men også for meg tok det ti dager før de i det hele tatt sendte varene. HK viste seg å være defekt, og KVM-svitsjen var ikke i henhold til spesifikasjonene på weben. Etter avtale sendte jeg det i retur, og ba om å få hk kreditter, og kvm-svitsjen byttet i en med som svarte til spesifikasjonene. Etter tre uker og noen purringer ringte de og sa at de ikke kunne gi meg en annen KVM-svitsj (noe jeg har krav på etter kjøpsloven) men at de skulle kredittere meg den. Jeg gikk med på det mot at de også kreditterte meg fraktutgiftene jeg hadde hatt. De gikk de med på (på telefonen), men sendte meg en mail kort tid etterpå for å bekrefte dette, og da hadde de gått tilbake på det med å kredittere transporten. Jeg sendte mail tilbake om at det ikke var det vi var blitt enige om, og at det var avtalebrudd, men fikk ikke noe svar. Etter en uke ringte jeg igjen, og fikk tilslutt snakke med en sjef, og jeg måtte faktisk true med å kreve en korrekt kvm-svitsj, og gjøre dem opmerksomme på at jeg visste jeg hadde rett på det, og at jeg ville gå til forbrukerrådet og forliksrådet om nødvendig før de endelig gikk med på å krdittere meg de 200 kronene for frakten. Hvis de hadde visst hva som var lurt, hadde de gått med på dette med en gang når jeg var villig til å si fra meg noe jeg hadde rett på etter kjøpsloven. Istedet fikk de en sur og lei kunde som nå går ut på internett med historien. Det eneste jeg kan si om dette er at de tydeligvis tenker så snevert på inntjening og budsjetter at de totalt overser verdien av et godt rykte og jungeltelegrafen. Erik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Dette var dårlig Skal nok halde med til NetShop eg, dei veit korleis kunder skal behandlast. Har dei gløymd uttrykket "Kunden har alltid rett"? Lenke til kommentar
knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 vil bare legge til at mpx er ganske ok og men om du bur i bergensområdet er flexi-data klart best!! Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Tror ikke pcutstyr har en dritt på lager, det tar laaaang tid før de sender varer fra sitt "lager" Tipper de bestiller fra en grosist og får det hjem før de sender til kunder. Hjemmekontor selger muligens..... Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg må si at jeg aldri har hatt problemer med PCUtstyr, de er kanskje ikke blant de kjappeste til å sende varene - men husk at posten kan ha vært delvis medskyldig i hvorfor det tok såpass lang tid. Jeg har ingenting å klage på når det gjelder support og service fra PCUtstyr.no Du har ikke vurdert at det kan ha vært en mindre konflikt mellom CPU og hovedkort?. Jeg synes det virker rart dersom prosessoren ikke fungerte på standard spenningen, da er det i såfall AMD som ikke har gjort en god nok jobb når det gjelder testing av CPU'en. Ettersom at PCUtsyr mener at de ikke fant feil på eller ved bruk av prosessoren, så kan det jo muligens være hovedkortet ditt som ikke er helt troverdig. Dette er uansett bare teorier og spekulasjoner. Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 azone, joda jeg er sikker på at det var cpu som var problemet. Jeg hadde en del feilsøking før jeg fant ut at det var cpuen som var problemet. trodde først det måtte være hovedkort eller minne. jeg har bl.annet prøvd cpuen på min venns maskin, samme problem. Den nye cpuen jeg fikk og de andre jeg har hatt har funket fint på mitt hovedkort. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) azone, joda jeg er sikker på at det var cpu som var problemet. Jeg hadde en del feilsøking før jeg fant ut at det var cpuen som var problemet. trodde først det måtte være hovedkort eller minne. jeg har bl.annet prøvd cpuen på min venns maskin, samme problem. Den nye cpuen jeg fikk og de andre jeg har hatt har funket fint på mitt hovedkort. Noen kjappe spørsmål : Har din venn identisk oppsett som deg (hk, minne, psu)? Hvilken psu er det du og din venn har? Edit: Bruk et overvåkningsverktøy til å kontrollere di forskjellige spenningene på Hk ditt, spesielt på cpu (vcore), noen amd cpu liker veldig dårlig store fluktuasjoner (eg 0.5-1.0 i vcore) og kan derfor få problemer med å starte opp. Dette varierer fra cpu til cpu og dermed kan det være at du nå har en som fungerer bedre. Endret 5. juni 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Soho Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 vil bare legge til at mpx er ganske ok og men om du bur i bergensområdet er flexi-data klart best!! faktisk uten tvil og. Leter alltid først der, så på andre nettbutikker. Servicen er faktisk ekstremt bra hos fLexi Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Har bestillt 2 ganger fra pcutstyr. det jeg bestillte var ram. betalte med visa og det lå faktisk i postkassa 2dager etter bestilling. begge gangene. noe jeg syne svar kjappt og likte Men bestillte 256mb ram og fikk 128. noe jeg ikke likte... men vil ikke klage på farten dems Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 vi har ikke identisk oppsett, jeg har et abit mens han har msi hovedkort. psuen min er antec 380w så der er det nok. men hovedproblemet mitt var no at dem sendte meg en prosessor før den gamle var testet uten at jeg hadde bedt om det, og påsto at det var jeg som tok feil, og ble pålagt og betale for begge Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg bestillte et skjermkort hos PCutstyr.Etter 5 dager sendte jeg en mail til dem og spurte hvorfor skjermkortet ikke var sendt.Fikk til svar:"Vi har så mye å gjøre". Jeg ble forbanna på det elendige svaret og giddet derfor ikke vente lengre på dem.Bestillte heller et kort fra Komplett samme dag.Kortet fra Komplett fikk jeg dagen før jeg fikk kortet fra PCutstyr i posten.Jeg hentet selfølgelig ikke ut kortet fra PCutstyr. Etter 3 uker fikk jeg en regning fra pcutstyr på 593 kr!!! fordi jeg ikke hadde hentet ut skjermkortet jeg hadde bestillt.Greit at man må betale litt for en uavhentet pakke,men 593 kr er jo helt sinnsykt.Det sto på regninga at de hadde betalt 372 kr i frakt tur/retur!!! (pakken veide 0,8 kg).Jeg sjekket fraktprisene på Posten og fant ut at en privatperson hadde måttet betale 214 kr i frakt tur/retur for denne pakken.Hvis pcutstyr virkelig har betalt 372 kr i frakt,så må jo de ha Norges desidert dårligste fraktavtale med Posten. Første og siste gangen jeg bestiller noe fra PCutstyr!!!!!!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 De sa at den prosessoren jeg sendte inn ikke var funnet noe feil på, og videre sa han at jeg måtte betale 678kr for den han forhåndssendte og 489kr for testen av den gamle i tillegg til det jeg allerede har betalt. Latterlig...! (..) et gebyr på 30% av prosessorens verdi." Jeg godtok det (..) Hadde ALDRI jeg gjort... muerteman: Envher butikk bør klare å sende ut varer, det som skiller de gode webshoppene fra de dårlige er når det kommer til returer osv. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) siden pcutstyr ikke opererer med angreretten hvis varen er brukt. Dette er ikke noe de kan velge. Det er kun visse ting som er mulig å benekte angrerett på dersom det er blitt åpnet, og da er det også visse kriterier de selv må oppfylle for at de kan benekte det. Min 2500+ er også slik at den ikke fungerer uten spenningsøkning. Jeg har desverre aldri gjort noe med saken. Men jeg mistenker at, under testing av din, at de selv økte spenningen, og fant ut at CPU'en fungerer bra. Endret 6. juni 2004 av joebush Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har kun bestilt fra pcutstyr.no èn gang, og da tok det 7-8 dager før varen kom. Holder meg til komplett.no jeg tror jeg. De leverer på 2-3 dager Lenke til kommentar
Stream Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 PCUtstyr har ikke noe eget lager, det er derfor det som regel tar noen dager før de sender varene. Hvis du sjekker beholdningene og sammenlikner med komplett.no ser du at det stort sett står det samme hos begge. De opererer vel med lagerbeholdningene til Norek på nettsidene sine vil jeg tro. Har forøvrig handlet der mange ganger uten problemer. Hentelageret ligger rett borti gata her, men det tar som regel 2-3 dager fra betilling til varen kan hentes. Byttet ram-brikker engang ettersom TwinMOS ikke funket på hovedkortet mitt. Var uproblematisk å bytte til et annet merke (men det tok over 1 uke å få byttet dem - i fellesferien). Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 PCUtstyr er ikke den mest profesjonelle butikken som finnes. Fordelene er at de av og til har gode tilbud, og at de tar VISA afaik.. Ulempene derimot er så mange at jeg ikke gidder å ramse opp alle, vi har jo sett ganske så mange eksempel her allerede. De få gangene jeg har handlet fra PCUtstyr.no har jeg heldigvis fått riktige varer, og ikke hatt noen feil med varene heller.. Leveringstiden er en SKAM, (hvertfall når man er vant med leveringstiden til Scribona, Norek, Komplett og MPX...) Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Oppdatering av saken. les:hovedinnlegg Fikk en hyggelig telefonsamtale i dag fra pcutstyr.no. Der de har lest min tilbakemelding her på hardware.no og gått igjennom saken på nytt. De innrømmet at det er blitt gjort en del feil og at rutinene var for dårlige men er under utbedring. Dette var en positiv overraskelse som viser at pcutstyr tar dette på alvor og vil utvikle seg videre for at kundene skal være fornøyde. I Tillegg skulle jeg få tilgode (kunne også få de kontant) de pengene jeg mente jeg ikke skulle ha betalt (753,-) + at jeg skulle få en god rabatt på neste vare jeg kjøpte. Dette gjorde meg til en glad mann igjen og dette gjør at jeg kommer til å handle hos pcutstyr igjen. Bra gjort pcutstyr.no Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Dette var dårlig Skal nok halde med til NetShop eg, dei veit korleis kunder skal behandlast. Har dei gløymd uttrykket "Kunden har alltid rett"? Av og til kan hende, men langt ifra alltid.... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hyggelig når det retter seg, men jeg synes det er litt synd at de må finne ut feilene sine ved å lese på et forum da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå