Goodall Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Men den står på 128MB og det er der den skal stå. min pc booter ikke engang den hvis jeg setter min på mer enn 64 lagde en tråd om det for jeg lurte på om det hadde noe å si, alle svarene jeg fikk var at med mitt 9700pro så hadde det ingen betydning derfor spør jeg deg hvorfor SKAL den stå på 128? Uansett med ditt R9700 med 128MB ram på det trenger du aldristørre aperture enn 128MB .Funker sikkert fett med 64MB også . var et av svarene jeg fikk edit: og det funker fett også, har ikke noe dårligere enn andre i 3dmark3 f.eks Endret 5. juni 2004 av Goodall Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Aperture size skal ikke ha noe å si om DVI utgang fungerer eller ei. Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) hei Enden Koslig at du kom innom,sender deg bildene med en gang du kommer på MSN. Så får dere andre se at maskinen er seriøst bygget opp. Som sagt så ville jeg aldrig orket å dra totalt 12 mil hvis det ikke var noe feil med kortet. Mange vil også si at det er bare å dra inn igjen,men problemet er det at det er ikke lett å bare å dra hvis man har problemer med å komme seg inn til ennhver tid. Endret 6. juni 2004 av vammaveien Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Helt enig i at dette er alt for dårlig av en slik kjede. Lykke til vammaveien med løsningen på denne saken Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Der var bildene oppe: Vil påstå at dette er en mann som kan bygge maskin og behandle datakomponenter ja. Endret 6. juni 2004 av enden Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 d-d-d-det der var jo ryddig jo Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 <Off topic> Men den er jo ganske lekker ovanfrå og den maskina. </off topic> Men det er jo litt rart at kjede med det salgsvolumet ikkje kunne spandere ein LCD skjerm til test avdelinga i så dei slepp i bruke ein urgamal crt til test. mvh JanEirik Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Nå er det viktig å komme på at dette er opptil hver enkelt verksted ansvarlig da, dette gjelder en butikk og ikke hele kjeden. Men det er jo for dårlig da, det er jeg enig i. Meget pen kasse! Ryddig å fint Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Knutern_ dette gjelder en butikk og ikke hele kjeden. Dette er jeg helt enig i,man kan ikke skylde på hele kjeden. Men jeg har funnet ut at det er siste gang jeg setter min fot i den butikken mere,og heretter går jeg til en butikk heller som er innterisert i å gi service og som er innterisert i å tjene penger fra meg. For jeg bruker som sagt endel penger i året bare på pc utsyr. Som jeg har sagt tidligere så er det mange mennesker som bare ser på om butikken er billig,men heller sjekk litt rundt å finn ut også om butikken viser god service. for service er alfaomega idag. Lenke til kommentar
Hauk500 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Se litt i kjøpsloven, det at eneste løsning er å sende produktet tilbake til produsenten er uakseptabelt. Loven sier at du som kunde kan kreve nytt produkt eller velge å la selger reparere skaden og da har du rett på å få ett låne erstattningskort i mellomtiden. Mener at hvis du ikke kan teste DVI porten så MÅ de ta det på sin kappe og bare gi deg ett nytt kort. Hvis de mener kortet fungerer så kan de selge det igjen ;-) Må av og til vise litt muskler for å få gjennom dine rettigheter, burde være unødvendig man slik er ikke samfunnet i dag !! Lykke til. Endret 6. juni 2004 av Hauk500 Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Knutern_dette gjelder en butikk og ikke hele kjeden. Dette er jeg helt enig i,man kan ikke skylde på hele kjeden. Men jeg har funnet ut at det er siste gang jeg setter min fot i den butikken mere,og heretter går jeg til en butikk heller som er innterisert i å gi service og som er innterisert i å tjene penger fra meg. For jeg bruker som sagt endel penger i året bare på pc utsyr. Som jeg har sagt tidligere så er det mange mennesker som bare ser på om butikken er billig,men heller sjekk litt rundt å finn ut også om butikken viser god service. for service er alfaomega idag. Støttes helt ut, jeg skrev forrige innleg da det var en del tullinger som dømte hle kjede nedom og hjem. Er også enig at man må finne en butikk der du vil handle, man handler da ikke der du ikke får god nok service!. Data deler gjør et innhogg på mellom 6-15k pr år hos meg og for meg så er det litt penger da, og jeg synes da det er greit å få god service da. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Synes det ser ut som gutten har litt penger jeg. *sikle* Så absolutt en fin maskin. Helt konge med andre ord Glad Komplett data i sandefjord ikke ble en datakjeden butikk. her ble den kjøpt opp av to ansatte. Veldig flinke folk. butikken heter forøvrig SåLett data.. hmm.. minner om noe gjør det ikke? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Synes det ser ut som gutten har litt penger jeg. *sikle* Så absolutt en fin maskin. Helt konge med andre ord Glad Komplett data i sandefjord ikke ble en datakjeden butikk. her ble den kjøpt opp av to ansatte. Veldig flinke folk. butikken heter forøvrig SåLett data.. hmm.. minner om noe gjør det ikke? Han har nok det ja. Men det er ikke noe iveien med litt penger når man skal ha det litt pent, det blir enklere da med tanke på stil men det er fotrsatt fingerferdighetene som avgjør. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Dere som vifter med kjøpsloven: Legg merke til at du som forbruker ikke abre kan troppe opp og kreve et nytt produkt i hånda med det samme. Du har kanskje krav på omlevering, men selger har krav på å få teste om det faktisk er noen feil med produktet. Det er ikke på krav om omlevering denne saken stopper, men kvlaiteten på testingen. Datakjeden fant faktisk ikke feil og kan dermed avvise et krav om omlevering. Problemet her er altså at de ikke klarte å teste skikelig, ikke at de ikke fulgte loven. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Var i Tønsberg idag... Der så jeg Datakjeden-butikken, og tenkte at det kanskje var en bra butikk. Men etter dette tror jeg nok jeg styrer unna dem... Det ER en bra butikk. Har handlet veldig mye av tingene mine der, har alltid fått god service og hjelp der. Så, du kunne nok trygt tatt turen innom. Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Som sagt så skal man ikke ta alle butikker i Datakjeden under en kam for det finnes sikkert andre butikker i denne kjeden som er kjempe bra. Og den butikken jeg var i var også det koslige folk som jobbet og de var kjempehyggelige mot meg,men det var ikke det som var problemet, De hadde ikke en lcd skjerm som de ikke fikk se feilene med som jeg synes alle butikker som er såpass store skal ha på sitt verksted. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis kortet bare er 5 dager gammelt kan du jo bruke angreretten, og returnere det. Erik Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis kortet bare er 5 dager gammelt kan du jo bruke angreretten, og returnere det. Erik Og kva lovparagraf tenkte du at det skulle vere mogleg etter? Kan ikkje huska at Datakjeden har noko spesiell angrefrist eller åpent kjøp. Viss du tenker på angreretten ein har på fjernkjøp postordre så gjelder denne ikkje på kjøp gjort over disk. mvh JanEirik Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Hvis kortet bare er 5 dager gammelt kan du jo bruke angreretten, og returnere det. Jeg har gjort denne historien egentlig litt kortere enn det den er,men nå skal jeg fortelle den hele så derfor trur jeg ikke jeg kan bruke angre retten. For litt under ett år siden kjøpte jeg meg et ATI radeon 9880 pro. Det fungerte perfekt på alle måter til den dagen jeg skaffet meg ettpar lcd skjermer for ca en måned siden,da fannt jeg ut at DVI utgangen var helt død. Jeg dro da inn bare med skjermkortet og forklarte problemet. De tok det med inn på service avdelingen sin og testet da med mellomstykket som du får med til å bruke analog crt på dvi utgangen. da funket det ok hos dem så da mente de at det var noe galt med mitt utstyr. Så jeg dro da hjem igjen og koblet dette opp på nytt og den samme feilen kom igjen. kortet var helt død ved bruk av DVI. Da ble jeg litt grinete fordi at jeg hadde dratt så langt for det kostet meg tid og penger å drive slik. Så da dro jeg tilbake igjen og forklarte de at det går ikke å bruke det mellom stykket bare for jeg får ikke ut noe bilde ved ren DVI signal. Det vi ble enig om da siden de ikke hadde det kortet inne var at jeg kjøpte dette kortet som jeg sitter med idag som er nå ca 1 uke gammelt. så jeg måtte betale et mellomlegg som jeg aksepterte,for allt som jeg tenkte på var bare å bli ferdig med denne saken. Så dette kortet er jo bare en uke gammelt,men siden jeg betalte et mellomlegg så trur jeg ikke at jeg har rett til å bruke angreretten. Så allerede fra første stund så skulle service avdelinge fått en lcd skjerm for da får de testet alle muligheter så det ikke skal bli noen missforstålser. Men som jeg har sagt tidligere så har jeg besstilt meg et HIS x800 pro på netshop,så dette kortet gleder jeg meg til å få inn i kabinettet mitt Endret 6. juni 2004 av vammaveien Lenke til kommentar
Datakjeden Oslo AS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei! Selv om vi stort sett bare leser disse forumene, og ikke svarer, så skal jeg prøve meg på et svar i dette tilfellet. Vi prøvde som sagt kortet her i butikken, men på en gammel CRT-skjerm. Grunnen til at vi ikke har LCD-skjermer på testbenken, er økonomi, samt at vi ikke har hatt behovet før nå. I etterpåklokskapens navn, så kunne vi selvsagt ha åpnet en ny LCD-skjerm og testet DVI-kontakten. Det kan vi da også tilby oss å gjøre her og nå. Grunnen til at vi ikke gjorde det der og da, er jo at det er mer arbeid å pakke opp, pakke ned, registrere dette osv., og kunden hadde forsåvidt allerede fått spesialbehandling siden han fikk komme inn og teste det mens han ventet. Kan forøvrig legge til at det er vanskelig å ha absolutt alt for å få testet absolutt alt mot absolutt alt, hvis dere skjønner. Hva om det var kun Eizo-skjermer som var problemet, eller om det var kun på et gitt hovedkort med en gitt cpu, eller med Corsair-minne eller..... Tilbudet om å sende det inn til importør (i dette tilfellet Norek) kom som en "mulighet nummer to" for kunden, siden han bodde langt unna (har forøvrig selv 12 mil til jobb hver dag). Selvom vi ikke fant noen feil, kunne kanskje importøren gjøre det. Alle som har handlet på web, vet at det er kjedelig å vente på varer frem og tilbake, og derfor sa jeg også fra om at kunden kunne sende dette inn selv for å spare tid. Vi håper selvsagt at alle saker skal løse seg til det beste for alle parter, så også i dette tilfellet. Vi får inn veldig mye til test hver eneste dag, og 9 av 10 tilfeller er enten brukerfeil eller fysiske skader, så derfor tester vi alt. Det er selvsagt mulig at det faktisk er en feil med DVI-utgangen i dette tilfellet, og da får kunden selvsagt nytt kort fra oss, vi får nytt kort fra produsenten og vi har ikke tapt så mye på det. Håper kunden (husker ikke nick`et i farta) tar kontakt igjen, slik at vi får ordnet opp. Når det gjelder kommentarer i svarene om angrefrist og så videre, så henviser jeg til lovdata.no eller tilsvarende. Så mange feil som det florerer på det på forumet, så blir det for omfattende å svare på alt! Angrefrist gjelder ingen butikker, men så var vel forsåvidt denne (feil-)postet under webshoperfaringer også da. Ønsker noen ytterligere kommentarer, eller har andre spørsmål, send meg en mail på [email protected] MVH Lars Kristian Henriksen Daglig leder Datakjeden Oslo AS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå