Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skulle levere mitt 5 dager gamle skjermkort som er er Ati radeon 9800 pro Limited edition.

kortet har artifakts på dvi utgangen. som sagt for å gjøre denne saken kortere så sitter jeg fortsatt med et kort som ikke er brukanes ved bruk av dvi utgang ved spilling.

Her er mailen jeg sendte datakjeden:

From: xxxxxx [mailto:[email protected]]

Sent: 2. juni 2004 16:11

To: Datakjeden Oslo

Subject: Gjelder ATI radeon 9800 pro 128 MB limited edition

 

 

 

XXXX xxxxx

 

xxxxxxveien 127

 

18xx xxxxxxx.

 

Tlf:xxxxxx69/xxxxxxx00.

 

 

 

Kontantnota: xxxxxxxxx

 

 

 

 

 

 

 

Gjelder artifakts på skjermbildet når jeg spiller eller kjører futuremark 2003.

 

 

 

Jeg var inne hos dere med min maskin idag formiddag for å vise dere feil med mitt skjermkort.

 

Jeg tok med en venn også for å ha vitne til at det er artifekts på mitt skjermkort.

 

Jeg vil ikke klage på deres personale for de var meget hjelpsomme og var meget hyggelig mot meg.

 

Men saken var det at de små artifekts dottene som kom på skjermen syntes ikke hos dere.

 

Hos dere brukte vi en crt skjerm med analog inngang.

 

Jeg fortalte dere at jeg bruker en lcd Nec 2080 ux+ og testet litt på Eizo l885 og da bruker jeg dvi utgangen og ikke analog.

 

og da kommer feilene med en gang hjemme hos meg.

 

Jeg spurte dere om dere ikke hadde en lcd skjerm så vi kunne teste Dvi utgangen,men det hadde dere ikke.

 

Å bruke det mellom stykket som gjør at du kan bruke analog skjerm på dvi utgangen er ikke nok,for det er bare analog delen i dvi kontakten da som blir brukt og ikke den digitale delen.

 

Det er ikke lett å finne en feil hvis man ikke har det rette utstyret så jeg synes guttene på gulvet skulle fått en lcd skjerm så de fikk testet allt ut på

 

et skjerm kort.

 

 

Og jeg vil bare si at jeg drar ikke 12 mil totalt hvis det ikke hadde vert noe galt med skjermkortet.

 

Så etter allt dette så sitter jeg fortsatt med et kort som ikke er brukanes ved bruk av DVI.

 

Sender også med ettpar bilder av min pc så de guttene på gulvet husker hvem det er snakk om.

 

 

 

 

 

 

 

Mvh

 

xxx xxxxxx

 

 

 

 

 

 

Denne mailen fikk jeg da tilbake etter 2 dager fra datakjeden:

 

 

 

Hei!

 

 

 

Eneste mulighet da, blir å sende det til importøren av disse kortene, slik at de kan teste det. Det vil dog ta ca en uke. Du kan korte ned prosessen ved å gjøre det selv, men da vil jo porto komme i tillegg for deg.

 

 

 

----------------------------------------------------------------

 

Med vennlig hilsen

 

xxxx xxxxxxx

 

 

 

Datakjeden Oslo AS

 

 

 

815 11 800

 

 

 

Hos oss er det penger å spare!

 

 

 

Synes ikke det er god service så lenge kortet er 5 dager gammelt.

Logoen til datakjeden er det at hos oss så er det penger å spare,men hvis man tenker man skal kjøre frem og tilbake i ett sett så er det ikke mye penger å spare der i gården.

Så det jeg har gjort nå er å bestille et nytt kort fra netshop og datakjeden har mistet en kunde.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo litt betenkelig, at et service verksted ikke har rett utstyr til jobben. Det er for dårlig rett verktøy er jo nesten halve jobben. Det intrykket jeg har av datakjeden er jo at de kan sine saker, vel ikke i trondheim da, her bruker de laaaang tid på allt. Bare det å kjøpe noe er en smertefull erfaring.

Men du kjøpte jo kortet hos dem og hvis reperasjons tiden overgår 14 dager har du krav på en erstatnings vare i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Takk for ditt svar.

 

Nei de hadde ikke en lcd skjerm så de fikk testet skjermen på dvi utgangen, og det synes jeg er veldig synd.

For man må regne med at folk som har kjøpt et skjermkort også får problemer med dvi utgangen.

Selfølgelig kan jeg bare sende inn kortet igjen,men saken min var det at å dra inn slik frem og tilbake koster også penger så i det lengre løp så er det ikke noe å spare penger på hvis man skal gjøre dette.

Hadde datakjeden hatt en lcd skjerm som ikke koster noe omtrent idag så kunne de fått mye mere ting unngjort.

Jeg klager ikke på kundebehandlingen jeg fikk, for gutta på gulvet var kjempe korslig og prøvde å hjelpe, men det hjelper lite så lenge de ikke har det utstyret som trengs for å se om noe er galt.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Sant det, det beste du kan gjøre er å sende inn kortet selv men det er jo de du kjøpte det av som skal gjøre dette da. Men 12 mil hver vei er jo et lite stykke da.

 

Så løsningen på dette problemet finnes men det er du som må velge løsningen som passer deg.

Lenke til kommentar

Takk igjen KNUter_n for ditt svar.

 

Det jeg vil frem til er det at det er ikke alltid det beste å kjøpe fra en butikk som er billigst,for den dagen du får problemer så er det så mye om og men og at de ikke har det utstyret som trengs for å se om det er noe feil på ting.

Jeg hadde betalt gladelig mere til en butikk hvis jeg visste at de hadde godt utstyr til å sjekke ting.

For service mener jeg er alfaomega og at folk skal føle seg sikre når de kjøper ting og når det er noe galt så skal kunden få den servicen han trenger når noe er galt.

Lenke til kommentar

Takk for at du prøver å hjelpe til wolverine.

 

Men den står på 128MB og det er der den skal stå.

Problemet er at det er små prikker(artifakts) rundt på skjermen.

Og dette synes kun ved bruk av dvi. akuratt som man skulle tru at kortet er overklokket,men det er det ikke.

kortet er kaldt så det kan heller ikke være for varmt, og man kan jo spørre seg om det er maskinen min eller de to skjermene jeg bruker som det er noe galt med,men har prøvd kortet i en annen maskin og det samme skjer der også,men det er kun på dvi kontakten da også.

Nå har jeg bestilt et x800pro fra netshop så da kommer jeg nok til å bli fornøyd.

Hadde datakjeden heller vist litt service så hadde jeg bestilt derifra.

Lenke til kommentar

Gutta på bakrommet var hyggelige de. Men det virker som om de har noe dårlige arbeidsforhold mtp ESD sikring, luftkvalitet, lys osv. Kanskje det er derfor de var litt lite samarbeidsvillige mtp bytte av kort...

 

Uansett... det hadde ikke kostet dem for mye å pakke ut et LCD panel og teste DVI utgangen. Tror nok Datakjeden har noen liggende på lager. Derimot har jeg følelsen av at de som jobber som teknikere har for liten myndighet, eller for liten samarbeidsvilje...

 

Forsøkte foreslå at Mr Vammaveien kunne få bytte kortet mot et makent i og med at kortet var 5 dager gammelt. Det kunne de ikke bestemme siden både daglig leder og tekniker sjef var på et møte. Om det er slik de håndterer alle garanti caser ville det imho være mer lønnsomt for de å gi de ansatte mulighet for å ta slike avgjørelser selv kontra det å tape kunder...

 

Signert Mr Vammaveiens skuffede copilot

 

Edit: Omskrevet litt... gikk litt fort

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Er det noen som har tenkt på at dvi kabelen kan være dårlig ,

eventuelt plukke opp støy .

 

Som sagt så sitter jeg totalt her med tre forskjellige lcd skjermer og 3 stk dvi kabler så jeg anntar at ikke disse tre skjermen og kablene er defekte :green:

Lenke til kommentar

Hei Vammaveien!

 

Du er en slik kunde som alle butikker "drømmer" om. Du skriver en hyggelig og saklig mail når det har oppstått ett problem, i motsetning til visse andre som fyrer opp bare de har ett lite problem som vi uansett kan ordne på fem sekunder.

 

Uansett... hadde jeg som kundebehandler (jobber i butikk) sett din mail, hadde jeg gjort det jeg kunne for å hjelpe deg, om det så gjaldt å pakke opp en vare for å teste om ditt produkt var defekt. Dette synes jeg var for dårlig av Datakjeden. jeg kan forstå det om du hadde vært sur og gretten, selv om det ikke skal skje da heller, men uansett hadde det vært for dårlig.

 

Jeg har vært innom Datakjeden i Møllergata før, når det var en av Kompletts butikker, og har mottatt strålende service. De testet ett hovedkort hvor IDE kontrolleren var ustabil på fem minutter, og jeg fikk nytt bedre hovedkort tilbake samtidig. Kjøpte også ett ISDN kort for ett par-tre år tilbake som ikke var kompatibelt med min maskin, og det var null spørsmål når jeg leverte det tilbake, bortsett fra at de spurte om jeg ville ha penger eller tilgodekort tilbake. Valgte pengene for øvrig, og kjøpte ett annet sted, ettersom de ikke hadde noen andre på lager. Bortsett fra dette har jeg ikke hatt muligheter til å teste den typen service, men har vært veldig fornøyd de gangene jeg har hatt problemer. Det lønner seg stort sett å være høflig når man tar kontakt, men her synes jeg Datakjeden burde hjulpet deg mer. Å pakke opp en LCD skjerm kan da ikke være så vanskelig... skulle tro de hadde en demomodell eller to uansett.

Lenke til kommentar

Afseth

Takk for at du mener at jeg var hyggelig i min mail til de, og det var jeg og synes jeg.Jeg har et motto at jeg vil at folk skal være like hyggelig mot meg som jeg er mot de.

For jeg veit hvordan det er selv når folk bare slenger dritt uten og tenke på at jeg gjør bare en jobb og kan ikke styre allt som skjer i verden(jobber selv i service bransjen og er utdannet service elektroniker)

så jeg har full forståelse at kunder kan være vrange så derfor prøver jeg å gå stille i dørene :D

 

Admin'c

 

Ja etter jeg gikk ut døra fra datakjeden så angret jeg for at jeg ikke tok med en av mine lcd skjermer. men jeg mener ikke at det skal være nødvendig at jeg skal ta med allt utsyr jeg eier og har. hadde egentlig håpet at de hadde en liten lcd skjerm selv som de kunne se feilene med.det er jo tross allt en databutikk vi snakker om her ;)

Jeg mente at siden jeg tok med min datamaskin så de kunne se at den var seriøst bygget opp så de kunne forstå at jeg ikke hadde gjort noe galt.

 

Hvis det er noen som har et sted hvor jeg kan legge bildet av min maskin med vannkjøling så dere kan se selv at den er seriøst bygget så hadde det vært korslig.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Tips om gratis bilde hosting , kan du få på www.uploadit.org .

free hosting:

-max 20 bilder ( m/url)

-max 200kb pr. bilde , så man må enkelte ganger save

med annen kompresjon .

Edit : kun jpeg

 

Editert:

Skal man ha bedre muligheter (hos uploadit.org) koster det penger .

 

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...