|-Phyro-| Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 hei, jeg holde på med en side, jeg har satten header som background-picture på diven som jeg bruker, men når jeg lager en ny div som jeg vil bruke til menu delen så setter jeg menu bildet som background picture på diven, jeg midstiller begge, nå er det et mellomrom mellom header og menu bildene/divene hvordan fjerner jeg det, hva er det jeg gjør feil? ps: første gang jeg bruker denne metoden... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Sette margin og padding til 0, samt float: left; på begge? Mulig det klarer seg med overflow: hidden; på header-diven. Ta en kikk på sida mi og dens CSS. Der er det ei noe mellomrom. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Sette margin og padding til 0, samt float: left; på begge? Mulig det klarer seg med overflow: hidden; på header-diven. Ta en kikk på sida mi og dens CSS. Der er det ei noe mellomrom. det fungerer ikke, alt som skjer er at siden blir stilt mot venstre.... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Last opp siden så vi får se! Vanskelig å ane problemet uten å se det i praksis, med kode tilgjengelig. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Få se på sida di, da, mye enklere slik. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) her vert borte en stund men nå er jeg hjemme og har lastet opp siden url: http://home.no/phyro (edit: siden er MONGO i IE) Endret 5. juni 2004 av |-Phyro-| Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 er det ingen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Du kan ikke bruke BMP på web! Dritkjipt at siden din tok ca. 500KB, og tar en evighet å laste. PS: Selv om filnavnet er header.jpg er filtypen fremdeles bmp. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 ok, jeg ble jort oppmerksom på dette for ca 5 min siden, og skal fikse det beklager så meget Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 500KB? Prøv 1MB.. Så ikke alle bildene han brukte... Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Nå har jeg lastet opp siden, visst du bruker opera så vil du se at det er ca 1cm mellomrom mellom hver background-picture hvorfor? og visst du bruker IE så vil du se at den har samme mellomrom mellom #content diven og #footer diven (drit i resten av siden i IE), noen som har et forslag til hvordan jeg får fikset dette? Jeg vil få fikset det snarest mulig for jeg har nettop bestillt meg webhotell. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Prøv å sett inn denne øverst i css'en din: * { margin: 0; padding: 0; } Det er "universal selector", og den skal hjelpe Endret 5. juni 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Prøv å sett inn denne øverst i css'en din: * { margin: 0; padding: 0; } Det er "universal selector", og den skal hjelpe Da bør man vel legge til at padding og margin må spesifiseres på nytt på hvert enkelt element som skal brukes på siden. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Sant det ass Takk for at du nevnte det... Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg fikk det til, måtte stille margin: -15px; men dette gjorde at #footer ligger 2px over #content...(KUN i IE og FF) men dette er så lite at det er nesten ikke synlig så jeg gidder ikke å bry meg med det Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg fikk det til, måtte stille margin: -15px; men dette gjorde at #footer ligger 2px over #content...(KUN i IE og FF) men dette er så lite at det er nesten ikke synlig så jeg gidder ikke å bry meg med det Her kommer Conditional comments til nytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå