Navido Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 jeg bruker windows Xp og har tenkt å legge inn windows 98 pga av det er bra for spill. Hva må jeg gjøre? jeg vet at man må lage en partisjon, men hva slags program skal jeg bruke og hvordan lager jeg en partisjon.. Step by step takk :smile:. Håper på ett svar fra dere. Navido Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Du må legge inn win98 først så xp Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jepp... legg inn 98 før XP. Ellers må du begynne å reparere XP-innstallasjonen og surre med det. Forutsetter at du ikke vil miste noe data: Hvis du likevel ønsker det, så må du repartisjonere harddisken med Partition Magic. Dvs dele harddisken i 2 (like eller ulike) partisjoner. Windows 98 må ha Fat32-filsystem. Deretter må du boote med 98-cd'en og velge hvor du skal innstallere. Til slutt må du reparere XP-innstallasjonen ved å boote med XP-cd'en. Lenke til kommentar
Navido Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 nei jeg vil legge inn windows 98 nå.. ikke avinstallere xp og legge inn 98 først og deretter xp.. Lenke til kommentar
Navido Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 Reparere xp installasjonen?hva mener du?? vil den krasje når jeg legger inn win98? Hva med oppstarten når jeg slår på PC-en, kommer det automatisk om jeg vil starte med 98 eller xp? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Hvis du innstallerer 98 etter XP, så vil du ikke ha mulighet til å starte XP uten å reparere XP-innstallasjonen. Det er fordi 98-innstallasjonen fucker opp bl.a. MBR (Master Boot Record). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå