Gå til innhold

WinXP Reperasjonsinstallasjon mislykket

Anbefalte innlegg

For et par dager var jeg lettere stresset, ettersom et forsøk et forsøk på å kjøre en Reperasjonsinstallasjon av WinXP endte opp med å bli mislykket.

(Boote opp på CDen og gå til Reparer Windows XP, ved hjelp av en ominnstallering)

Lurte på om det finnes en måte å få endret oppstarten av WinXP etter en mislykket forsøk på ominstallasjon, slik at WinXP starter opp normalt igjen. For øyeblikket prøver WinXP å gjennomføre ominstalleringen hver gang, uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det har lagt seg til en ekstra linje i boot.ini - filen. Det er den som gir deg valget om hvilket os du skal starte, hvis du har flere innstallert. Det legger seg også til en linje der når man forsøker å innstallere windows - og avbryter, eller hvis man kjører en mislykket recovery. Finn filen boot.ini - og sjekk hva som står der. Hvis kun Windows XP skal starte opp, skal det stå noe sånt som dette:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Lenke til kommentar

Min boot.ini ser ikke ut til å holde nøkkelen til dette

[boot loader]

timeout=1

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Jeg har montert denne XP harddisken i en Win98 PC jeg hadde liggende, og ved hjelp av "NTFS for Windows 98" har jeg tilgang til denne harddisken som er formattert som NTFS. Dette er forresten en hendig utility, ettersom jeg fikk tilgang til de "Private Folders" som var på harddisken. Skal ta et søk i alle ini filene, for å se om nøkkelen kanskje ligger i en ini fil en plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...