Gå til innhold

Spesielle briller når man sitter foran pcen?

Anbefalte innlegg

hei..

jeg lurte på om det er noen som vet om det fins noen spesielle pc-briller å få tak som man bruker når man driver med PC-en. Tenk dere.. øynene blir jo fucka opp etter 10 år vel. Selv har jeg en Sony E400 skjerm og den er knallbra..men likevel..

Takker for svar..

Navido

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man skal tro alt på TV så var det et par briller på tv shop som skal fungere utmerket. Ikke bare får du et par briller, men du kan bytte de ut, og dermed har du 6 forskjellige. Og ikke nok med det, hvis du bestiller nå kan du får med et par ekstra, og dermed kan du skape 12 forskjellige. WOW!!! De brillene er bare så stilige!

Jeg lo så høyt da jeg så den på tv-shop for første gang. Når jeg først snakker om tv-shop, er det noen som har kjøpt et produkt derfra ? (og som er fornøyd med produktet)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-13 23:02, unwill skrev:

Dersom man skal tro alt på TV så var det et par briller på tv shop som skal fungere utmerket. Ikke bare får du et par briller, men du kan bytte de ut, og dermed har du 6 forskjellige. Og ikke nok med det, hvis du bestiller nå kan du får med et par ekstra, og dermed kan du skape 12 forskjellige. WOW!!! De brillene er bare så stilige!

Jeg lo så høyt da jeg så den på tv-shop for første gang. Når jeg først snakker om tv-shop, er det noen som har kjøpt et produkt derfra ? (og som er fornøyd med produktet)

TV-Shop er som en komiserie... Jeg ler like mye av alle reklamene, men brillene går over alle grenser. :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-13 23:23, Rafael skrev:

angående ødelagbte øyne, jeg tror jeg begynner å få det etter 4 år.....

Ja, jeg begynner å bli redd for øynene mine! :grin:

Jeg sitter lent mot PC skjermen, akkurat som en gammel kjerring sitter når hun kjører bil...

10 cm ifra? UTEN at jeg ser dårlig!(tror jeg)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-13 23:02, unwill skrev:

Jeg kjøpte "Banjo lure", noe fiskgreier, og det gikk ikke an å hive ut agnet en gang. :evil:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-13 20:33, Navido skrev:

hei..

jeg lurte på om det er noen som vet om det fins noen spesielle pc-briller å få tak som man bruker når man driver med PC-en. Tenk dere.. øynene blir jo fucka opp etter 10 år vel. Selv har jeg en Sony E400 skjerm og den er knallbra..men likevel..

Takker for svar..

Navido

Proev aa sette bakgrunnen til svart og teksten til hvitt saa mye du kan.

HKEY_CURRENT_USERControl PanelColors inneholder strenger for dette. "0 0 0" er RGB for svart, "255 255 255" er hvitt.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så farlig å se på dataskjerm som noen vil ha det til. Jeg har selv drevet med data siden jeg krabba rundt i bleier, og nå nesten 20 år etter kan jeg fortsatt lese avisen til naboen i blokka ved siden av (uten kikkert).

Men hvis du er redd får du kjøpe Mojave Convertibles til 399,- på TVShop! Makan til fete briller får du ikke tak i :smile:

Lenke til kommentar

Det en bør gjøre er å la øynene flake litt. se ut vinduet i ny og ne.. Få andre ting å fokusere på. Øynene våre ligger jo 100 000 år etter den burken vi har i dag. De er lagd for jakt og søk i buskass og marker. Ikke nistirre på noe svart/kvitt en halvmeter unna. Grønt er også den fargen mennesket kan skjelne flest ulike nyanser.

Synes hardware skulle lagd en artikkel om hvordan montere utstyret på en korrekt måte.

ps. er det ikke herreparfumen Chrome som beskytter mot datastråling?

får helle på seg i massevis

Lenke til kommentar

Det en bør gjøre er å la øynene flake litt. se ut vinduet i ny og ne.. Få andre ting å fokusere på. Øynene våre ligger jo 100 000 år etter den bruken vi har i dag. De er lagd for jakt og søk i buskass skog og på store sletter. Ikke nistirre på noe svart/kvitt en halvmeter unna. Grønt er også den fargen mennesket kan skjelne flest ulike nyanser.

Synes hardware skulle lagd en artikkel om hvordan montere utstyret på en korrekt måte.

ps. er det ikke herreparfumen Chrome som beskytter mot datastråling?

får helle på seg i massevis

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-13 23:37, sanoj_20 skrev:

Quote:

On 2002-04-13 23:23, Rafael skrev:

angående ødelagbte øyne, jeg tror jeg begynner å få det etter 4 år.....

Ja, jeg begynner å bli redd for øynene mine!
:grin:

Jeg sitter lent mot PC skjermen, akkurat som en gammel kjerring sitter når hun kjører bil...

10 cm ifra? UTEN at jeg ser dårlig!(tror jeg)

dere er ikke alene... :sad:

Lenke til kommentar

jeg syns hardware.no burde ta opp dette problemet.. det er jo helseproblemer dette og bør derfor tas alvorlig..

Selv sitter jeg gjerne mange timer foran PC-en og den skjermen som er på jobben har fucka opp øynene mine. Den er gammel og engang ikke TCO godkjent. Men nå er det heldigvis snart over..

Hva syns dere? jeg orker f*** ikke å fucke opp øynene ass.. tror flere her er enig med meg om at at dette er viktig..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-14 16:30, Navido skrev:

Selv sitter jeg gjerne mange timer foran PC-en og den skjermen som er på jobben har fucka opp øynene mine. Den er gammel og engang ikke TCO godkjent. Men nå er det heldigvis snart over..

Ser du skriv at det heldigvis er snart er over, men.. Er det ikkje HMS-folk på arbeidsplassen din? Du har faktisk krav på bra ting å tang, for du skal ikkje bruke utstyr som kan skada deg. (gammal, elendig skjerm som ikkje er TCO-godkjent kan fucka opp augene ja!)

Hugser ikkje heilt kva lov det var/korleis den lova var, men hovedprinsippet er at arbeidstakaren ikkje kan vera sett til å gjera arbeid som er farleg (går ut i frå att dette gjeld nedbrytande og). Arbeidstagar skal og ha smusstillegg for å arbeida med "uhyggelege" ting (f.eks. plasser der det ikkje luktar godt o.l.)

Berre ein liten tanke :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...