*Magnus* Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 hei... Topic sier vel det meste.. mekket meg vannkjøling i vinter, men vet ikke når jeg skal skifte vann/slanger.. Når er det normalt at man skifter vann/slanger ? -Takk Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Skift vann når du merker kjøle ytelsen går ned. Slanger kan du jo se over etter du har tømt systemet for vann, er det sprekker osv så skift, er det litt belegg inne i dem så rengjør. Det er ikke så ofte du trenger å skifte slanger, vann derimot kan du skifte når du vill. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Skift vatn når vannkjølingen ytelse er dårligare. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Du var litt sent ute der olejohan Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 hehe takker for svar. kan de passe nå ? vet ikke men.. me synes vannet blir fortere varmt nå enn før... vet ikke.. hva mener dere ? mekkeg v.kjølinga i vinter Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Føler du på deg at du bør bytte så bytter du. Sjekk også for støv osv i radiator rillene. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Føler du på deg at du bør bytte så bytter du. Sjekk også for støv osv i radiator rillene. ok. takker for svar.... TRor ikke radisen min er SÅ bra det er et varmeregister til en bil, så på skolen brukte jeg 7 Bars lufttrykk igjennm rillene, men det kom så vidt luft igjennom men den er allikavell effektiv med bare viftene på.. den kjøler MYE bedre enn uten uansett.. 1) Hvis jeg noen gng skal kjøpe meg en radism hvisken skal jeg kjøpe ? får sannsyneligvis øke kjøle evnen.. ikke for dyr.. men helst god for prisen 2) Er det normlt at hvis jeg slår av viftene til raddisen at tempen blir over 50C ? kjøler ned CPU, GPU Endret 5. juni 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hos microplex.no under vannkjøling\radiatorer Det finnes også forhandlere som 3dfxcool.no og digitalimpuls.no Her finner du det du trenger, hva for en radiator du trenger er litt opp til deg men airplax evo serien er jo helt ok, de litt mere ekstreme er blackice pro osv. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Takker for svar får leite meg igjennom å finne noen som passer til lommeboken min ellers takk Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 et bilregister er ofte mye bedre enn radiatorer du kjøper spesielt til vannkjøling... det er min erfaring iallefall... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 allright cool. da gidder jeg ikke å bruke pæng på en ny en Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg skifter vann for hver gang jeg kobler fra systemet... å hvis du kjøper deg bluemotion på microplex, så må du nok skifte vann å rense blokkene etterpå ja ,men du får en fin farge på slangene etterpå .. å som sagt, skift vann når du merker at tempen går opp, eller om det ligger noe "grums" i vannet Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 det eneste problemet er å tømme systemet for vann.. sis jeg gjorde det sølte jeg vann på HK'et da jeg trodde det var tomt for vann. men i blokkene far det masse enda.. så det ble hårføneren den natta Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 slanger er ikke noe problem. Vann burde du vel bytte ~1gang i året. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Bruker derer folk noe spessielt vann ? Jeg bruker bare Spring vann med 10% frostveske... godt som faan Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bruker derer folk noe spessielt vann ? Jeg bruker bare Spring vann med 10% frostveske... godt som faan Springvann inneholder ofte mye kalk og annet gruff. Destillert vann til 20,- pr liter på apoteket er nok det beste. Og 10% frostvæske. Bruker forresten en flytende sak som heter "Rensemiddel for kaffetraktere" for å løse opp grums i systemet. Heller en pose oppi og lar det godgjøre seg et par dager før jeg tømmer systemet og heller på nytt vann. Om det er grums i slangene er det antageligvis minst like mye rart i radiatoren, og da hjelper det lite å bytte slanger. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Bruker derer folk noe spessielt vann ? Jeg bruker bare Spring vann med 10% frostveske... godt som faan Springvann inneholder ofte mye kalk og annet gruff. Destillert vann til 20,- pr liter på apoteket er nok det beste. Og 10% frostvæske. Bruker forresten en flytende sak som heter "Rensemiddel for kaffetraktere" for å løse opp grums i systemet. Heller en pose oppi og lar det godgjøre seg et par dager før jeg tømmer systemet og heller på nytt vann. Om det er grums i slangene er det antageligvis minst like mye rart i radiatoren, og da hjelper det lite å bytte slanger. Ok.. men hva gjør kalken da ? ødelegger den ytelse eller noe i den duren ? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Kalken sørger for avleiringer og da helst inne inne i pompe og radiator->der det er litt harde overflater, hvis du ikke vasket dusj kabinettet på en god stund så ville du ha opplevd kalkavleiringer. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei , kan jeg slenge inn ett lite spørsmål ? Når man skal rengjøre cpu blokka. Må man skru opp plexien i topp ? (RBX blokk) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det skader ikke for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå