Gå til innhold

Hvor ofte skal jeg skifte vann/slanger ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skift vann når du merker kjøle ytelsen går ned. Slanger kan du jo se over etter du har tømt systemet for vann, er det sprekker osv så skift, er det litt belegg inne i dem så rengjør. Det er ikke så ofte du trenger å skifte slanger, vann derimot kan du skifte når du vill.

Lenke til kommentar
Føler du på deg at du bør bytte så bytter du. Sjekk også for støv osv i radiator rillene.

ok. takker for svar....

TRor ikke radisen min er SÅ bra :p

det er et varmeregister til en bil, så på skolen brukte jeg 7 Bars lufttrykk igjennm rillene, men det kom så vidt luft igjennom :p

men den er allikavell effektiv med bare viftene på.. den kjøler MYE bedre enn uten uansett.. ;)

1) Hvis jeg noen gng skal kjøpe meg en radism hvisken skal jeg kjøpe ? får sannsyneligvis øke kjøle evnen.. ikke for dyr.. men helst god for prisen

2) Er det normlt at hvis jeg slår av viftene til raddisen at tempen blir over 50C ?

kjøler ned CPU, GPU

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Jeg skifter vann for hver gang jeg kobler fra systemet...

å hvis du kjøper deg bluemotion på microplex, så må du nok skifte vann å rense blokkene etterpå ja :yes: ,men du får en fin farge på slangene etterpå :p..

å som sagt, skift vann når du merker at tempen går opp, eller om det ligger noe "grums" i vannet ;)

Lenke til kommentar
Bruker derer folk noe spessielt vann ?

Jeg bruker bare Spring vann med 10% frostveske... godt som faan

Springvann inneholder ofte mye kalk og annet gruff.

Destillert vann til 20,- pr liter på apoteket er nok det beste.

Og 10% frostvæske.

Bruker forresten en flytende sak som heter "Rensemiddel for kaffetraktere" for å løse opp grums i systemet. Heller en pose oppi og lar det godgjøre seg et par dager før jeg tømmer systemet og heller på nytt vann. Om det er grums i slangene er det antageligvis minst like mye rart i radiatoren, og da hjelper det lite å bytte slanger.

Lenke til kommentar
Bruker derer folk noe spessielt vann ?

Jeg bruker bare Spring vann med 10% frostveske... godt som faan

Springvann inneholder ofte mye kalk og annet gruff.

Destillert vann til 20,- pr liter på apoteket er nok det beste.

Og 10% frostvæske.

Bruker forresten en flytende sak som heter "Rensemiddel for kaffetraktere" for å løse opp grums i systemet. Heller en pose oppi og lar det godgjøre seg et par dager før jeg tømmer systemet og heller på nytt vann. Om det er grums i slangene er det antageligvis minst like mye rart i radiatoren, og da hjelper det lite å bytte slanger.

Ok.. men hva gjør kalken da ? ødelegger den ytelse eller noe i den duren ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...