TRS Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 vet ikke om dette er rett sted på forumet men. Noen som vet om de er lovlige? Tenkte da på en som var pen/flott og se på og ha til pynt Evt om det er "mer lov" om den ikke er skarp? Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Mulig at jeg er på bærtur her, men regnes ikke den som et stikkvåpen? I så fall er den ulovlig her i landet. Allikevel tror jeg ikke politiet stormer huset ditt om du henger den på veggen til pynt Lenke til kommentar
TRS Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Det er? Slike Enden, vet ikke jeg (er ikke akkurat noe folk bruker til og spikke figurer med men ). Syns bare det er fint med en god kniv samling så jeg måtte spørre Edit: Ble no kødd med quotingen Endret 5. juni 2004 av Eurofighter Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 det er en batanga, den er ikek så stor, så å ha den på veggen er tull... Det er ett pakkisvåpen og det er ulovelig Lenke til kommentar
TRS Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 det er en batanga, den er ikek så stor, så å ha den på veggen er tull... Det er ett pakkisvåpen og det er ulovelig det heter Balisong ja også kjent som "Butterfly" kniv (dog en ekte butterfly ikke ser slik ut) og stammer fra fillipinene såvidt jeg vet. og si at det er et pakkisvåpen og at det ikke er noe og ha på veggen.......jaja Er jo faktisk en del av dem som er pene og se på da, og har man den rette kunne den bli et pent tilskudd. Og det var ikke nødvendigvis snakk om veggen, men kansje en "eske" sak. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Trur ikkje den er ulovleg og eige, men den er nok like ulovleg å bære offentleg som alle andre gjenstandar som går under betegnelse "farleg gjennstand". Ingen som kan nekte deg å ha den heime å bruke den som smør-kniv trur eg. Einaste unntaket for å bære kniv offentleg er visst du har ein særdeles god grunn til at du treng kniven eller at det er ein bunadskniv som blir brukt som tilbehør på mannsbunad. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Det er ett pakkisvåpen Lenke til kommentar
TRS Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Trur ikkje den er ulovleg og eige, men den er nok like ulovleg å bære offentleg som alle andre gjenstandar som går under betegnelse "farleg gjennstand". Ingen som kan nekte deg å ha den heime å bruke den som smør-kniv trur eg. Einaste unntaket for å bære kniv offentleg er visst du har ein særdeles god grunn til at du treng kniven eller at det er ein bunadskniv som blir brukt som tilbehør på mannsbunad. så om jeg finner en jeg liker og bestiller den så er det heller minimal sjangs for at jeg får purken på telefonen for og høre hva jeg skal med den? Tror jeg skal stikke på politistasjonen etter helgen og forhøre meg litt for og være sikker, men takk for innspill Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Den er faktisk ulovelig å inneha da den er et stikkvåpen og heller ikke beregnet på å være noe annet Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 de går under samme lov som spring kniv, altså at den ikke har noe annet formål en å skade.. ikke lov... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Den kniven er ulovelig. Den kan ikke brukes til stort annet en å stikke med. Og slik jeg har forstått det, er det ikke lov å importere "draps våpen" til norge (les: dette er vel strengt tatt et draps våpen) Endret 5. juni 2004 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå