Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

er Balisong kniver lovlig i norge?


TRS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er?

 

Slike

 

Enden, vet ikke jeg (er ikke akkurat noe folk bruker til og spikke figurer med men :p ).

Syns bare det er fint med en god kniv samling så jeg måtte spørre ;)

 

Edit: Ble no kødd med quotingen

Endret av Eurofighter
Lenke til kommentar
det er en batanga, den er ikek så stor, så å ha den på veggen er tull... Det er ett pakkisvåpen og det er ulovelig

det heter Balisong ja også kjent som "Butterfly" kniv (dog en ekte butterfly ikke ser slik ut) og stammer fra fillipinene såvidt jeg vet.

og si at det er et pakkisvåpen og at det ikke er noe og ha på veggen.......jaja :roll:

Er jo faktisk en del av dem som er pene og se på da, og har man den rette kunne den bli et pent tilskudd.

Og det var ikke nødvendigvis snakk om veggen, men kansje en "eske" sak.

Lenke til kommentar

Trur ikkje den er ulovleg og eige, men den er nok like ulovleg å bære offentleg som alle andre gjenstandar som går under betegnelse "farleg gjennstand". Ingen som kan nekte deg å ha den heime å bruke den som smør-kniv trur eg. Einaste unntaket for å bære kniv offentleg er visst du har ein særdeles god grunn til at du treng kniven eller at det er ein bunadskniv som blir brukt som tilbehør på mannsbunad.

Lenke til kommentar
Trur ikkje den er ulovleg og eige, men den er nok like ulovleg å bære offentleg som alle andre gjenstandar som går under betegnelse "farleg gjennstand". Ingen som kan nekte deg å ha den heime å bruke den som smør-kniv trur eg. Einaste unntaket for å bære kniv offentleg er visst du har ein særdeles god grunn til at du treng kniven eller at det er ein bunadskniv som blir brukt som tilbehør på mannsbunad.

så om jeg finner en jeg liker og bestiller den så er det heller minimal sjangs for at jeg får purken på telefonen for og høre hva jeg skal med den? :)

 

 

Tror jeg skal stikke på politistasjonen etter helgen og forhøre meg litt for og være sikker, men takk for innspill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...