Kengurupølse Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Ok, jeg har bestemt meg for å bygge en ny maskin istedet for å oppgradere den gamle. Men hva må til for å lage en RÅ spillmaskin? Man vil selvsagt ha noe som ikke bare takler de nyeste spillene ELEGANT, men også spill som kommer. Er det virkelig nødvendig med et monstrum med Athlon 64 FX-53 og Radeon 9800 XT til en monsterpris? (Som jeg absolutt ikke har råd til. ) Jeg vil ikke betale for mye, men samtidig finnes det ikke noe mer irriterende enn å oppdage at maskinen ikke takler en oppgave. Noen forslag? PS: Testene er forvirrende. I'm a retard, remember? Kengurupølse Endret 5. juni 2004 av Kengurupølse Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Gi meg et budsjett, så skal jeg se hva jeg klarer I all hovedsak så trenger du den raskeste prosessoren og det raskeste skjermkortet du har råd til, samt 1GB (kvalitets) RAM, da har du komt et stykke, men det hjelper ikke uten et godt hovedkort Lenke til kommentar
Term Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Godt poeng, les retningslinjene før du lager en post. Om du er i tvil, så ta en titt inne på "hjelp jeg trenger ny PC" forumet. Mange poster der du kan hente inspirasjon fra Lenke til kommentar
Kengurupølse Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Tja, 10 000 til 15 000? Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Ja , du burde vel bytte overskrift.. Eller så kommer det en moderator og stenger posten din.. HW.no har anbefalinger: "Spiller'n" http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=2738 Lenke til kommentar
Kengurupølse Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 "Lag en bedre Topic!" -Jeg antok at folk ville få en ørliten anelse om hva tråden handler om når jeg postet den i et forum kalt "Hjelp, jeg skal ha ny PC". Dumme meg. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Setter opp et oppsett uten skjerm: A64 3200+ 1GB Corsair PC3200LL TwinX / 1GB OCZ PC3200 EL (Fåes hos Netshop.no) / 1GB Corsair Value S Pack EPoX EP-8KDA3+ X800PRO 160GB Seagate S-ATA disk MS IntelliMouse 4.0 fUnc 1030 Black/Black Chenbro Gaming Case (har god strømforsyning og er greit å bygge i). Plextor DVD-Rom Logitech OEM Internet Keyboard Black (Norsk) Alt fåes hos Komplett.no Prisen? Uten å være 100% sikker, så kommer det vel på 12.000? Skrev bare opp delene nå Du ser sikkert at dette er ganske likt på det jeg har, og det kostet meg ikke mer enn 6500 (husker ikke nøyaktig). (Da minus kabinett og strømforsyning). Om du trenger skjerm, så er en LCD skjerm å anbefale, selv har jeg NEC 1760NX (bare se profil ). Skal du ha fra Komplett så er Samsung 173T å anbefale, vinner av 17" Delen av "Den store LCD Testen" Endret 5. juni 2004 av -NeoRag- Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Ja , du burde vel bytte overskrift.. Eller så kommer det en moderator og stenger posten din.. HW.no har anbefalinger: "Spiller'n" http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=2738 Mitt forslag er råere når det gjelder kraft Lenke til kommentar
Kengurupølse Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Glimrende hjelp, NeoRag! Mye av det på listen din blir nok valgt. Jeg har bare et par spørsmål til dere: Forskjell på 3000+ og 3200+. Den sistnevnte er en god del dyrere, så jeg regner med den er bedre. Men 3000+ så nesten ut til å slå 3200+ i flere deler av testene. (Det er visst flere variabler.) Jeg ser også at Hardware.no anbefaler denne, så man får sikker mye for penga. Men siden jeg ikke forstår bæret av testene, kan noen gi meg et lite pekepinn på hovedforskjellen? Hvis man har råd, bør man kjøpe 3200+ selv om man ikke får så mye for penga som 3000+? En annen ting jeg la merke til er at man trenger prosessorkjøler. Vil denne funke? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123408 RAM. Jeg har forstått at det er forskjell på kvalitien på RAM, men hva hvis det er laget av samme produsent til forskjellig pris? (Corsair XMS3200 eller Corsair Value S PC3200 - 1000,- billigere!) Er det noen grunn til å velge en type RAM framfor en annen? Jeg trodde minne var minne. På forhånd, takk for svar. Kengurupølse Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 forskjellen mellom 3000+ og 3200+ er nok cache, hvis ikke jeg blander litt nå... 1mb mot 512 kb cache... Med minne tror jeg det er noe av det samme som man ser med harddisk, at jo raskere minne, jo fortere vil man kunne bruke informasjonen som ligger på minnekortene, og derfor vil maskinen føles kjappere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå