Vooon Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Er Stairway to Heaven egentlig en ballade? Tenker "klinedansing" når jeg hører ordet ballade, Celine Dion og den pakka der. Stairway to Heaven tar jo av når soloen kommer. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Som jeg insinuerte: Det er mye av det som postes her som ikke er ballader. Inkludert Stairway To Heaven. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Er Stairway to Heaven egentlig en ballade?Tenker "klinedansing" når jeg hører ordet ballade, Celine Dion og den pakka der. Stairway to Heaven tar jo av når soloen kommer. Ikkje for å vere frekk eller noke sånn, men det du og HalTan her seier er at GnR har kjedelige soloer? som ikkje tar av? Kunne jo faktisk høres sånn ut.. men uansett...definisjonen på en ballade er då? *lutter øre* Edit: HalTan skreiv nemlig GnR - November Rain tidligare...la to og to isammen osv.. Endret 5. juni 2004 av Whiteshit Lenke til kommentar
Togo Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Betegnelsen på en ballade er vel en (rolig) sang med en historie. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 *Snip* Nei hvorfor skulle jeg mener det? GnR er solokongene (Slash ). Poenget var vel uansett at Stairway To Heaven ikke havner i den balladesjangeren som man populært sett ser. Teknisk sett er det muligens en ballade (som kan diskuteres, låta er i enkelte partier langt fra rolig), men det spørs om ikke trådstarter er ute etter den mer "typiske" typen ballader. Hvorvidt November Rain faller i eller utenfor denne kategorien får være opp til andre å avgjøre. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Vel trenger jo ikke egentlig være sånne "typiske" ballader, men det funker jo det og Lenke til kommentar
sete Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Ballader: Travis - The Humpty Dumpty Love Song Kent - 747 Jewel - Break Me Ja, hvem er dine favoritt balader? Hvem? Jeg har lagt merke til at du har utrolig mange poster der du ikke holder deg til tema (offtopic) og gjør en bruker oppmerksom på at han skriver "hvem skjermkort" osv. uten du svarer på hans spørsmål eller hjelper ham og lignende. Jeg mener selvfølgelig at det er en fryktelig skrivefeil, men at du kun kommenterer det i posten din gjør at du i mine øyne gjør en like stor feil som ham. Og det er synd. B|Real skriver noe fornuftig i denne posten som jeg mener at du bør lese, fordi jeg har sett alfor mange unødvendige og lite konstruktive poster av deg der du kommenterer skrivefeil som "hvem" istedetfor "hvilken". Jeg ser helst at du kontakter vedkommende på PM slik at du kan kritisere ordbruken uten at du deltar i tråden hvis du ønsker det Endret 6. juni 2004 av sete Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Westlife - Flying without wingsBritney Spears - Everytime Backstreet boys - Shape of my heart Westlife - When you looking like that Jeg ble kvalm når jeg leste det der. Jeg kødder ikke, jeg ble fysisk kvalm Okei, god bedring. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Nothing Else Matters Cats in the Cradle Stairway to Heaven Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Dimmu Borgir - Antikrist Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Dimmu Borgir - Antikrist Hvorfor poste crap når du vet bedre? Begynner å skjønne stadig mer av det HalTan sier i denne posten. Dere metal-tullinger klarer bare ikke å holde munn Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Hva var poenget med den posten? ^^ (tenkte på lucifer...) Endret 6. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hva er galt med den? Er ikke det å reine som balade kansje og hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hva er galt med den? Det er ikke en ballade. Er ikke det å reine som balade kanskje? Nei. Og hvorfor ikke? Det er en svartmetallsang, med raske trommer, tunge riffs og growling. Ergo, ikke en ballade. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Metallica-Fade to Black Metallica-Nothing else Matters Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hva er galt med den? Det er ikke en ballade. Er ikke det å reine som balade kanskje? Nei. Og hvorfor ikke? Det er en svartmetallsang, med raske trommer, tunge riffs og growling. Ergo, ikke en ballade. Jaha. Da er det vel sånn viss DU sier det... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jaha. Da er det vel sånn viss DU sier det... Jeg hørte nettopp låta (takk Gud for Internett), og ja, det ER faktisk sånn. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jaha. Da er det vel sånn viss DU sier det... Jeg spør meg selv: ER DET MULIG??? Du er kanskje en slik person som bestemmer for deg selv at en blå bil er grønn? Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hva er galt med den? Det er ikke en ballade. Er ikke det å reine som balade kanskje? Nei. Og hvorfor ikke? Det er en svartmetallsang, med raske trommer, tunge riffs og growling. Ergo, ikke en ballade. Jaha. Da er det vel sånn viss DU sier det... I og med at du ikke nekte på at elementene i sangen stemte så motsier du deg selv, derav er den (finner ikke riktig ord) holdningen din smær på flesk ontopic : Goo goo dolls - Iris og Lifehouse - Storm sliter egentlig med å definere ballade, ovenfor er 2 helt forskjellig sanger Hva er kriteriene for at en sang skal være en ballade? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå