theck1 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Min lillebror fikk en ny maskin til bursdagen sin med en p4 2.4 GHz prosessor. Jeg må si jeg ble mektig imponert over skjermkortet som satt i denne, altså et Quadro xgl 380 fra nvidia. Hadde aldri hørt om dette før, men fikk lest meg til at dette var beregnet på 3d bruk rettet mot design osv. Jeg så dette i farcry og må si det ikke skuffet! Det jeg lurer på er hvilket kort kan dette sammenlignes med, med tanke på andre skjermkort fra ATI og Nvidia, gjerne også tester av quadro kortet hvor det blir testet opp mot spill også! Takker for svar Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Ikke for å drepe stemningen men etter litt kjapp googling har jeg funnet ut at Quadro xgl 380 ikke er er kjempekort akkurat. Det har 128-bit minne, noe som de fleste low end kort har. Dessuten har det bare 64Mb minne, DDR riktignok. Det er et kort med statisk kjøling, så evner utover det 5600 og oppover har tror jeg ikke det måler seg med. Men utrolig pussig at det har funnet veien til en gaming pc. Oh, jo, det er et Microsoft DirectX 8.1 kort, noe som også gjør det noe forrige generasjons. Men er ikke disse kortene vanvittig dyre? Kjør 3DMark03 på kortet er du snill og post her, det sier litt om kortet på basis, uten å kanksje avsløre dets egenskaper når det kommer til 3D-Design osv, ikke vet jeg. EDIT: Det er jo et Dx8.1 kort, så det kan ikke være så utrolig bra i FarCry????? Endret 5. juni 2004 av Rufati Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Ja det var det jeg også mente, rart at det er i en pc som også benyttes til spilling. Som sagt i første post så var det overraskende bra i farcry (spillte ikke lenge riktignok, men det jeg så var meget bra) med tanke på spesifikasjonene. Kortet baserer seg visst veldig på opengl og 3d rendering utifra slik jeg har forstått det lille jeg har lest og hørt om det, så kanskje det ikke er så dumt til spill (i open gl)? Ikke vet jeg... Må prøve en 3dmark og sammenligne med andre poeng/kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå