Foxtrot Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg mister adsl-koblingen mot nettet etter omstart av pc'en. Jeg kjører Mandrake 10. Hva kan være årsaken til det? Jeg må gå igjennom inntalleringen hver gang, men jeg slipper å legge inn nettverks- konfigurasjonnene,for de står der hele tiden. Er det noen som har en løsning? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hmmm... Hvordan ser /etc/resolv.conf ut før og etter omstart? Telenor (pppoe) eller nexgentel (ethernet)? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Hmmm... Hvordan ser /etc/resolv.conf ut før og etter omstart? Telenor (pppoe) eller nexgentel (ethernet)? Jeg har nextgentel. Jeg lagde en ny kobling under valget adsl. Kanskje jeg burde lage en kobling med ethernet? Jeg er ganske grønn når det gjelder Linux Edit: Det går visst bare å lage en ny kobling med valget adsl og DHCP. Det virker som at de innstillingene ikke blir lagret, selv om de ikke er borte når jeg må aktivere koblingen ved ny oppstart. Endret 5. juni 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 hvis du har nextgentel har du ethernet. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 hvis du har nextgentel har du ethernet. Hvis du har NGT oxo, kan du gi meg dine innstillinger? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) jeg har dialup. Ok. Jeg er glad jeg ikke har dial-up lenger. Savner det ikke. Økonomisk var det ikke. Endret 5. juni 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Det virker som at alt er i skjønneste orden nå som jeg fikk tilbake KDE. Jeg hadde rotet meg inn i Gnome tidligere der jeg hadde problem med internettkoblingen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hva har gnome med internett å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå