Gå til innhold

Div. spørsmål om Never WinterNights ekstrapakkene

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette med ned med NWN igjen nå som jeg har fått tak i begge expansionene, og jeg lurer da litt. Jeg er, selvsagt siden det finnes Epic levels, Sorceror og tenker på å ta en prestigeclass. Eneste som så aktuell ut var den Red Dragon Disiple, men fortsetter jeg da å få nye spells ved levelups eller er den prestigeclassen en prøve på å lage en fightermage eller noe? Hvis en ikke får flere spells ved å velge den - når vil da være beste level å ta den?

Edit: Fant utav at Dragon.greia ikke gi deg spells og bestemte meg for pure sorceror.

Og hvilken level anbefales det at en starter på ved begynnelsen av "Hordes of the Underdark?" Og hvor høy level, ca, bli du ved utgangen av "Shadows of Undrentide?"

Og hvilken class(es) var du når du spilte gjennom og hvordan var det?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorcerors og wizards ble egentlig ganske så ignorert offansivt med epic levels og prestige classes hvis man vil spille en ren spellcaster.

Defensivt så har man ett par ting som man kan fokusere på.

1. epic still feat.

man kan caste spells i armor, problemet er at featet gjelder for 3 lvls av spell, i.e 1-3 4-6 og 7-9. så du må ta det tre ganger. dvs, man kan tidligst ha det på lvl 27.

Men, dette gir deg kun mulighet til å ha armor(defensiv boost), og highlvl robes funker likså bra.

2. Pale master prestige class.

Gir deg mer defence, litt undead summoning stuff og fler spells pr dag for de spell lvlene man allerede har. Problemet er, møter man ett lvl 29 monster så hjelper det jævla lite å ha ett ekstra lvl 4 spell.

Dette er ting jeg har fått med meg i allefall, tar jeg feil kom for all del med tilbakemelding.

Lager man en ny char til HotU så blir den levla til lvl 15 automagisk, men kan starter uten utstyr og penger. Tar man en SoU char mister man utstyret men beholder pengene.

I løpet av SoU kan man bli opp mot lvl 15.

Jeg spillte igjennom som en Lawful Evil Monk Assassin og det gikk greit nok.

Problemet med epic levels og monstrene man møter er at de er immune mot 95% av tingene man kan gjøre og det samme må du være for å kunne gjøre noe vettugt tilbake. Har en tendens til å bli veldig itemavhengig og man bruker tid for å tweake statsene for å få en mer uber char isteden for å spille ett spill med en bra story og rollespilling.

Har ikke fått spillt noen multiservere med epic levels dessverre, men jeg har mistanke om at det ikke skal mye til før enkelte ting blir veldig mye kraftigere enn tiltenkt(devestating critical og lign). For meg virker det som expantion 2 er mer retta mot hack'n slash chars enn rollespill chars. Dog alt kommer ann på hvordan modulen er bygget opp og hvor restriktive DMene på servern er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...